Tesla îți propune funcția Autopilot, dar fix asta poate fi cea mai mare problemă

Contează dacă sistemul de conducere avansat al Tesla se numește „Autopilot”, atunci când de fapt nu preia conducerea?

Foto: playtech.ro

Un nou studiu al American Automobile Association (AAA) a constatat că denumirile programelor și sistemelor din vehiculele noastre contează mai mult decât ne-am aștepta.

Pilotul automat al Tesla este o caracteristică extrem de automatizată, care menține șoferii centrați pe bandă, frânează automat și menține viteza de conducere. Cu toate acestea, șoferii trebuie să fie încă atenți la drum, întrucât „pilotul automat” nu este complet autonom.

În mod concret, Tesla necesită să ai mâinile pe volan și ochii la drum chiar și în timp ce pilotul automat este activat.

Cum a fost derulat studiul?

Fundația AAA pentru Siguranța Traficului, un grup de cercetare nonprofit din cadrul asociației auto, a avut 90 de participanți din zona Washington, D.C. care au învățat cum funcționează și apoi au folosit ceea ce li s-a spus că sunt două sisteme diferite de asistență a șoferului, citează Playtech.

Unul dintre acestea se numea „AutonoDrive”, iar celălalt „DriveAssist”, însă ambele erau nume false folosite pentru sistemul de conducere avansată Super Cruise de la General Motors, inidcă mashable.com.

Super Cruise este un program de asistență a șoferului încorporat în vehicule GM mai noi, care le permite șoferilor să își ia mâinile de pe volan și piciorul de pe pedale, folosit în SUA și Canada.

Pentru studiu, instruirea AutonoDrive cu o broșură, un videoclip sau o demonstrație personală a subliniat ce ar putea face sistemul pentru șofer, în timp ce instruirea DriveAssist s-a concentrat asupra limitărilor sistemului și asupra modului în care șoferul era încă responsabil.

Rezultatele oferă indicii clare

Peste 40% dintre șoferii AutonoDrive au crezut că mașina va face ceva pe cont propriu pentru a evita să se lovească într-o altă mașină, în timp ce doar 4% dintre utilizatorii DriveAssist credeau acest lucru.

Același tip de cifre s-a aplicat pentru activități precum mâncatul sau utilizarea unui telefon mobil în timp ce șoferul se afla la volan: 65%, respectiv 45% au considerat că mașina AutonoDrive va prelua conducerea în aceste scenarii, comparativ cu doar 27% și 13% în cazul DriveAssist.

Când au fost întrebați despre numele sistemelor după unitățile de testare, 42% dintre utilizatorii AutonoDrive au considerat că sună mai capabil decât era de fapt. Pentru utilizatorii DriveAssist doar 11% au considerat că capacitățile sistemului sunt accentuate, deși pentru ambele grupuri de studiu a fost folosit același instrument de asistență.

Problema din spatele numelor problematice, cum ar fi “Autopilot” de la Tesla și “ProPilot” de la Nissan, a apărut la începutul acestui an, când Associated Press a actualizat ghidul despre modul în care ar trebui etichetat sistemul general.

„Unele vehicule au sisteme de asistare a șoferului care pot îndeplini sarcini precum schimbarea benzii de circulație, conducerea la viteze mici sau menținerea unei distanțe de siguranță față de vehiculele din fața lor, au totuși nevoie de supraveghere umană. Acestea ar trebui denumite parțial automatizate”, declara AP.

Când un sistem care necesită atenția șoferului este denumit „semi-autonom”, acesta perpetuează concepțiile greșite despre cât de capabil este sistemul cu adevărat. În acest fel, ajungem la șoferi care urmăresc filme pe autostradă.

Chiar dacă numele centrate pe șofer sunt plictisitoare și mai puțin atrăgătoare, sunt mai sigure.


Pub