Cum învață, pe timp de pandemie, elevii de la „Gheorghe Asachi”, unul dintre cele mai mari licee din R. Moldova
Procesul de studii a fost reluat de la 1 septembrie curent în R. Moldova, iar dintre cele 148 de școli din municipiul Chișinău, 91 au ales modelul 7 de studiu, adică învățarea mixtă, fiind îmbinate câteva modele.
Boris Volosatîi, directorul Liceului Teoretic „Gheorghe Asachi”, instituție cu peste 1 700 de elevi, susține că a consultat opinia părinților atunci când a selectat modelul mixt.
„Peste 84% dintre părinți s-au expus pentru alegerea modelului mixt. Astfel, copiii din școala primară sunt prezenți toți fizic la ore, în două schimburi, în timp ce clasele liceale alternează învățământul online cu prezența fizică”, afirmă Volosatîi.
Totodată, 16 părinți au solicitat pentru copiii lor învățământul exclusiv la distanță, fiind vorba în mare parte de elevii din familii de medici.
Oficialii de la Ministerul Educației, Culturii și Cercetării susțin că o situație similară se înregistrează și la celelalte licee cu un număr de peste 1 000 de copii.
Menționăm că, la 1 septembrie curent, și-au deschis ușile 1 233 de instituții de învățământ, alte 11 școli din R. Moldova se aflau în carantină, iar opt nu și-au reluat activitatea din mai multe motive.
Cele mai multe școli, 800 la număr, au ales ca elevii să fie prezenți la școală în proporție de 100%, iar alte 314 - modelul mixt.
MĂRTURII despre foametea organizată de sovietici în Basarabia: „Sătenii mergeau prin sat ca niște umbre fantomatice. Deseori, se prăbușeau la pământ și rămâneau întinși pe jos. Mai târziu venea cineva din familie să-i ridice. Dacă venea…”
Cerbi STOPAȚI la vamă. ANSA nu a admis pe teritoriul R. Moldova mai multe animale, deoarece agentul economic nu avea actele în regulă
Rusia pune în pericol MII de zboruri civile. Incidentele ar fi avut loc inclusiv în R. Moldova