Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   S-au afișat prețurile la publicitatea…

S-au afișat prețurile la publicitatea electorală. Câți bani vor scoate din buzunar pretendenții la fotoliul de președinte pentru un minut de publicitate la TV

În campania pentru alegerile prezidențiale din 1 noiembrie, concurenții înscriși în cursă vor scoate mai puțin din buzunar pentru aceeași timpi de antenă, la difuzarea spoturilor electorale, comparativ cu scrutinul parlamentar din 2019.

Potrivit declarațiilor furnizorilor de servicii media privind politica editorială de reflectare a campaniei pentru alegerile din toamnă depuse la Comisia Electorală Centrală și la Consiliul Audiovizualului, postul de televiziune PRIME solicită cel mai mare preț pentru un minut de publicitate – 3 000 de euro, cu 1 000 de euro mai puțin spre deosebire de campania electorală pentru alegerile din februarie 2019. Cel mai puțin, cer televiziunile locale, acolo unde un minut poate ajunge să coste și 480 de lei.

Holdingul PSRM – Dodon

Televiziunile afiliate socialiștilor, NTV Moldova și Exclusiv TV, nu și-au modificat tarifele față de 2019. Câte 500 de euro (inclusiv TVA) pentru un minut vor trebui să plătească acei candidați care vor dori să apară la NTV Moldova și Exclusiv TV, deținute de președintele fracțiunii socialiștilor în Parlament, Corneliu Furculiță.

Prețul publicității la NTV Moldova
Prețul publicității la Exclusiv Media

Cei care vor dori să-și promoveze imaginea la postul Primul în Moldova, canal de asemenea afiliat socialiștilor și președintelui Igor Dodon, vor trebuie să plătească câte 500 de euro pentru un minut. Un alt post deținut de întreprinderea Telesistem SRL – Accent TV, cere concurenților electorali câte 75 de euro pentru un minut (inclusiv TVA), deși în campania electorală pentru scrutinul parlamentar din 2019 prețul era de 50 de euro.

Prețul publicității la Primul în Moldova
Prețul publicității la Accent TV

Holdingul Plahotniuc

Campania electorală pentru alegerile prezidențiale din toamnă îi va costa mai puțin pe candidații care vor dori să apară la posturile ce fac parte din GMG. Dacă în campania electorală din februarie 2019, posturile PRIME și Publika TV au stabilit un preț de 4 000 și, respectiv, 2 000 de euro per minut, în actuala campanie cei care vor dori să apară la PRIME vor trebui să plătească câte 3 000 de euro pentru un minut, iar la Publika TV pentru același timp de emisie taxa este de 800 de euro.

Prețul publicității la PRIME și Publika TV

Telestar Media, care deține licențele de emisie pentru televiziunile Canal 2 și Canal 3, cere câte 800 de euro, fără TVA, pentru un minut de publicitate – un preț redus de aproximativ 50% față de campania din 2019. Atunci, tariful pentru un minut de publicitate a fost de 1.500 de euro per/minut. Proprietarul acestei companii de la începutul acestui an este Lilian Buștiuc, care a preluat afacerile de la Oleg Cristal, fostul consilier de imagine al lui Vlad Plahotniuc.

Prețul publicității la Canal 2 și Canal 3

Cei care vor dori să-și promoveze imaginea la BTV, televiziune cunoscută ca pro-Renato Usatîi – primarul de Bălți și candidat la prezidențiale, vor trebui să plătească câte 3 600 de lei, inclusiv TVA.

Și la televiziunile afiliate lui Ilan Șor prețurile s-au redus semnificativ. Un minut de publicitate la Televiziunea Centrală, care costa 1.500 de euro în campania electorală din februarie 2019 pentru alegerile parlamentare, va avea acum un preț de 5 000 de lei. Orhei TV solicită în prezent 2 000 de lei, per minut, și nu 1000 de euro, ca în campania de anul trecut pentru parlamentare.

Postul public Moldova 1 a rămas la același tarif de 900 de euro, PRO TV Chișinău – 840 de euro, Jurnal TV400 de euro, iar TV 8 – prime time 300 de euro, iar off time – 150 de euro, fără TVA, per minut de publicitate electorală.

Prețul unui minut de publicitate electorală la CTC Mega și Familia Domashniy constituie 200 de euro, iar pentru un reportaj comercial la aceleași posturi este 400 de euro.

Potrivit Codului electoral, plata pentru timpii de antenă acordaţi concurenţilor electorali nu poate depăşi taxa încasată în mod obişnuit pentru publicitatea comercială.

Datele de audiență TV pentru luna iulie realizate de compania Nielsen AGB arată că la nivel național, cel mai popular post de televiziune este RTR-Moldova, urmat de NTV Moldova și Primul în Moldova.

Audiențele TV la nivel național, iulie 2020

În Chișinău, clasamentul ratingurilor TV este ocupat în ordine de NTV Moldova, RTR Moldova și Primul în Moldova.

Audiențe TV Chișinău, iulie 2020