‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
10.5 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleCum a schimbat pandemia Covid-19 piața fructelor și consumatorul ei? Asociația „Moldova-Fruct”: Pandemia a...

Cum a schimbat pandemia Covid-19 piața fructelor și consumatorul ei? Asociația „Moldova-Fruct”: Pandemia a influențat preferințele consumatorului

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Potrivit Asociației „Moldova Fruct” piața fructelor nu a fost atât de drastic afectată de pandemia Covid-19, însă consumatorul a devenit cu mult mai atent la ceea ce cumpără.

„Cumpărătorul preferă deja să ia producție ambalată, în cantități mai mici. Deja nu mai acceptă să ia dintr-un coș ori dintr-o ladă mare din magazin, unde au fost și alți cumpărători și au pus mâna pe produs. Mă refer aici la faptul că ei deja preferă producție ambalată în caserole, pungi, și chiar lăzi mai mici. Iată de exemplu, nemții cer pruna să fie ambalată în lăzi de 4-5 kilograme” explică președintele Asociației „Moldova Fruct” Vitalie Gorincioi.

Un lucru la care se atrage o atenție din ce în ce mai mare este inofensivitatea fructelor. De cele mai multe ori, loturile de fructe care ajung pe piața UE nu sunt verificate la intrare în țară. Ele sunt testate deja când ajung pe rafturile magazinelor.

„Noi încă la începutul anului 2020 am primit cerințele referitoare la reziduuri din partea partenerilor străini. Iată de exemplu, cei din piața germană solicită ca substanțele de clorpirifos să nu fie deloc prezente în reziduurile de la prune ori cireșe sau mere” a precizat Vitalie Gorincioi.

Și consumatorul local s-a schimbat ca urmare a acestei situații.

 „La cumpărături când merg, dau preferință mai mult, magazinelor cu comerț organizat. Nu mai merg ca înainte la piață. Și analizele au arătat că a crescut ponderea bugetelor familiale alocate pentru fructe și legume” susține directorul executiv al Asociației „Moldova Fruct” , Iurie Fală.

Dacă ne referim anume la mere, atunci stocurile din acest an s-au epuizat mult mai rapid decât în anii precedenți, susține Iuria Fală. Cât privește cererea de alte fructe, precum cireșe, prune, caise ea a rămas la fel, dar a jucat un rol și faptul că în acest an, din cauza condițiilor climatice am avut roadă mai mică în special la fructele mai sus menționate, zice reprezentntul asociației de profil.

„Consumatorul a devenit mult mai sensibil la calitatea și aspectul fructelor pe care le cumpără. A devenit mai atent. Înainte oamenii nu se documentau și nici nu citeau eticheta produselor, acum statisticele arată că o fac. De aici rezultă că producătorii trebuie să cunoască preferințele consumatorilor, dacă vor să vândă marfa, să-și ajusteze tehnologiile de producere. Consumatorii s-au schimbat, dar concurența n-a dispărut. Mai ales în zona în care suntem noi. Iată de exemplu Ucraina, Serbia. Trebuie să fim în pas cu consumatorul și să le oferim producție atunci când ei oferă un preț mai bun” a subliniat Iurie Fală.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›