(doc) Urmașii personalului medical, decedat în lupta cu Covid-19, vor primi indemnizații de la stat. Guvernul a stabilit condițiile și modul în care vor fi oferite

Urmașii personalului medical care participă nemijlocit la acțiuni medicale împotriva Covid-19 se consideră medici, asistenți medicali, felceri, farmaciști,medici laboranți și felceri laboranți, infirmieri și conducătorii auto din asistența medicală prespitalicească, care au fost răpuși de Covid-19, vor primi indemnizații de la stat. Regulamentul cu privire la stabilirea și plata indemnizației a fost aprobat astăzi de Guvern.

Foto: UNIMEDIA

Dreptul la indemnizație se acordă soțului supraviețuitor, pentru o perioadă de 5 ani de la data decesului întreținătorului, copiilor până la vârsta de 18 ani sau, dacă își continuă studiile înstituțiile de învățământ de zi (secundar, mediu de specialitate și superior), până la terminarea acestora, fără a depăși vârsta de 23 de ani, unuia dintre părinți.

Indemnizația în cazul decesului personalului medical ca urmare adesfășurării activității medicale în lupta cu Covid-19 se acordă urmașilor, dacă decesul întreținătorului a survenit ca urmare a infectării în cadrul desfășurării nemijlocite a activității medicale în lupta cu Covid-19.

Cererea pentru stabilirea indemnizației se depune de către persoana carea obținut dreptul la indemnizație sau tutorele (curatorul) acesteia, cu prezentarea documentelor confirmative la casa teritorială de asigurări sociale, unde se înregistrează în mod obligatoriu.

La cererea de stabilire a indemnizației în cazul decesului personalului medical ca urmare a desfășurării activității medicale în lupta cu Covid-19 se anexează următoarele documente în original și în copie:

1) actul de identitate al solicitantului;

2) certificatul de deces al întreținătorului;

3) certificatul de căsătorie;

4) certificatul ce confirmă că persoana decedată a participat nemijlocit la acțiuni medicale împotriva Covid-19, eliberat de instituția medicală în care aactivat persoana, aprobat în modul stabilit de Ministerul Sănătății, Muncii șiProtecției Sociale;

5) copia certificatului constatator de deces (formular 106/e), eliberat de Agenția Națională pentru Sănătate Publică (care confirmă cauza decesului – Covid-19);

6) certificatul despre studii în instituții de învățământ de zi (secundar,mediu de specialitate și superior) al copilului în vârstă de la 18 la 23 de ani;

7) acte de stare civilă, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul.

Baza de calcul a indemnizației o constituie venitul mediu lunar realizat și declarat al întreținătorului decedat în ultimele 12 luni calendaristice premergătoare lunii decesului. Lunile în care persoana s-a aflat în concediu (concediu neplătit, concediumedical, concediu parțial plătit pentru îngrijirea copilului până la vârsta de 3 ani, concediu suplimentar neplătit pentru îngrijirea copilului în vârstă de la 3 la 4 ani și concediu paternal) se substituie cu același număr de luni calendaristice imediat premergătoare perioadei incluse în calcul.

Pentru stabilirea indemnizației se ia în calcul venitul lunar realizat și declarat la toate unitățile în care întreținătorul decedat a desfășurat activități ce seconfirmă în baza informației din Registrul de stat al evidenței individuale însistemul public de asigurări sociale.

Cuantumul lunar al indemnizației se calculează diferențiat, în funcție de categoria beneficiarului, după cum urmează: pentru soțul supraviețuitor – în mărime de 50% din baza de calcul; în cazul copiilor – în mărime de 75% din baza de calcul pentru fiecareurmaș; în cazul părinților – în mărime de 50% din baza de calcul.

Cheltuielile pentru realizarea prezentei hotărâri vor fi acoperite din contul mijloacelor bugetului de stat.


Pub