Doar 41,26% din apelurile 112 sunt justificate. Cât se cheltuie lunar pentru apelurile nejustificate la serviciul unic de urgență

Statistica în prima jumătate a anului 2020 realizată de Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 arată că la numărul unic de urgenţă 112 au fost recepționate şi tratate un număr de 1 322 907 de apeluri.

Foto: 112.md

Potrivit datelor statistice, reiese o medie zilnică de 7 085 de apeluri la numărul unic de urgență 112.

Totodată, timpul de răspuns la apelurile intrate în Sistemul Automatizat Informațional al Serviciului 112 în primele 5 secunde reprezintă 81,7%, ceea ce indică o dinamică pozitivă, și anume, cu aproximativ 10 la sută mai mult ca în prima jumătate a anului 2019.

Cel mai mare flux de apeluri a fost înregistrat în intervalul de timp cuprins între orele 17.00-19.00.

Apelurile de urgenţă reale reprezintă 41,26 %, iar dintre acestea cele mai multe au fost gestionate de Serviciul de Ambulanţă (73,80%), Poliţie (23,33%) şi Pompieri (2,87%).

Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, copil bolnav și infracțiune contra vieții și sănătății persoanei și incendiile. Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din Chișinău, Bălți și Orhei.

Numărul de apeluri ce nu reprezintă urgențe s-a diminuat în perioada de referință cu aproximativ 5% comparativ cu anul 2019 şi se situează la circa 59%. Conform estimărilor Serviciului 112, costul mediu lunar privind recepționarea și procesarea apelurilor nejustificate este de 84,1 mii lei.


Pub