fbpx

De ce rampa din subterana de lângă Viaduct nu este sigură? Chironda: „Aceste treceri au fost proiectate și construite în perioada sovietică”

După ce în spațiul public au apărut mai multe nemulțumiri referitor la faptul că rampa din subterana de lângă viaduct ar fi periculoasă, viceprimarul Victor Chironda a venit cu explicații la subiect. El afirmă că pasajele din capitală au fost proiectate în perioada sovietică, iar atunci se oferea prioritate transportului motorizat.

Urmărește-ne pe Telegram și Instagram.

Potrivit lui Chironda, municipalitatea avea trei opțiuni pentru subterana de la Viaduct:

  • reparația scărilor în forma inițială, fără amenajarea pantei;
  • renovarea scărilor cu amenajarea unei pante cu înclinația existente;
  • amenajarea ascensoarelor, care ar fi costat între 30.000 și 100.000 de euro, fără cheltuielile de exploatare;
  • reabilitarea lor cu amenajarea pantei de 8 grade, conform normelor.

În ultimul caz, rampa trebuia să înceapă în subterană și să se termine la 30 de metri de trecere, iar asta, conform viceprimarului, ar fi însemnat intervenție la trotuare, pereții de sprijin și lucrări care ar contraveni oricăror norme de securitate, dar ar costa milioane de lei.

„În această situație, unica soluție rațională a fost renovarea trecerilor pietonale subterane cu amenajare unei pante pentru a asigura condiții decente în aceste treceri (curățenie, iluminare, scurgere pluvială) și a oferi un minimum de accesibilitate posibil în condițiile specificului tehnic al acestor construcții.

În linii mai simple, deși e o mare greșeală de dezvoltare urbană, o trecere subterană cu trepte stabile, curată, iluminată și cu o pantă (prea abruptă) cu balustradă, e mai bine decât o trecere pietonală murdară, întunecată, cu trepte degradate, fără pantă în genere, fără balustradă și plină cu gherete.

La fel e de menționat că aceste lucrări de reparație au costat bugetul municipal zero lei.

Dar chiar și renovate fiind, trecerile pietonale oricum rămân a fi o mare problemă a orașului. Existența lor arată că orașul încă nu a trecut de la planificarea transportului la planificarea mobilității urbane. Iar acest proces este unul îndelungat și dureros (vezi reacțiile șoferilor și inginerilor de drumuri)”, a scris Chironda pe pagina sa de Facebook.

Precizăm că, recent s-au finalizat lucrările de renovarea a pasajului subteran de lângă Viaduct. Aici a fost amenajată o pantă pentru persoane cu dizabilități, însă mai multe persoane cu nevoi speciale afirmă că nu riscă să o utilizeze și că aceasta ar fi chiar periculoasă.

CITEȘTE ȘI:

video | Persoanele cu nevoi speciale susțin că rampa amenajată în subterana de lângă Viaduct nu este practicabilă. „Eu nu risc”

foto | Panouri antivandal cu imagini din Istanbul, camere video și podea din granit. Cum arată acum subterana de lângă Viaduct?

Articole asemănătoare

Back to top button