Industria auto virează de ceva ani spre mașinile electrice, iar Tesla pare că a setat direcția în această privință. Dar îmbunătățiri se fac permanent, iar producătorii caută soluții pentru a-și reduce costurile și pentru a veni pe piață cu modele accesibile pentru toată lumea.
În acest moment, bateria unui model electric este o componentă extrem de scumpă. E undeva la 30% din costul totul de fabricație al mașinii, ceea ce reprezintă extrem de mult. E motivul pentru care giganți ca Tesla caută să elimine cobaltul, element extrem de scump, și să vină cu noi tehnologii mai puțin scumpe, transmite Playtech.
Dar Tesla nu e singurul producător care caută soluții în zona asta. Asta face și Toyota, care vrea să vină cu o baterie pentru mașini electrice bazată pe fluorură care permite o densitate mai mare de energie decât acumulatorii Li-Ion. Japonezii promit o autonomie de 1.000 de kilometri pe baza noii tehnologii.
Toyota vrea să ia fața Tesla cu o baterie revoluționară
Pentru a aduce pe piață bateria revoluționară și, eventual, pentru a vinde tehnologia din spatele ei, Toyota lucrează în prezent cu cercetătorii de la Universitatea din Kyoto la dezvoltarea unei baterii mai performante pentru mașinile electrice. Litiul e înlocuit cu fluorură, întrucât aceasta permite o densitate mai mare de energie comparativ cu acumulatorii tradițional Li-Ion.
Cercetătorii afirmă că bateria cu fluorură permite stocarea unei cantități de șapte ori mai mare de energie pe unitate de masa comparativ cu Li-Ion, ceea ce ar permite atingerea unor autonomii de circa 1.000 de kilometri. Fluorura este un ion monoatomic al fluorului, cu formula chimică F-, iar bateriile bazate pe fluorură sunt cunoscute sub acronimul FIB (Fluoride-Ion Battery).
Ar fi însă o problemă, iar producătorii care au mai testat această pistă au atras atenția: bateriile bazate pe fluorură funcționează optim la temperaturi ridicate, ceaa ce, evident, reprezintă o mare provocare. Nu s-ar dovedi utile în sezonul rece.
Cercetătorii japonezi susțin însă că au reușit să reducă semnificativ temperatura de operare prin utilizarea unor electrozi produși dintr-un aliaj de cobalt, nichel și cupru.
Cum spuneam, și Tesla caută soluții în această zonă. Compania lui Elon Musk dezvoltă împreună cu CATL o baterie ieftină fără cobalt care îi va permite să vândă mașini electrice la prețuri similare cu mașinile cu motoare cu combustie.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!