/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 765: Atac masiv și copil de 5 ani, rănit. Un avion militar rusesc s-a prăbușit în mare

/VIDEO/ Operatorii serviciului 112 sunt tot mai des insultați și înjurați de către cetățeni

03 august 2020, ora 20:35

Operatorii serviciului 112 sunt tot mai des insultați și înjurați de către cetățeni. Situația s-a agravat în perioada pandemiei. O spun chiar lucrătorii serviciului, care, zilnic, primesc sute de apeluri nejustificate și abuzive. Potrivit lor, aceste apeluri le încarcă activitatea și ocupă linia telefonică a Serviciului 112, iar cuvintele jignitoare, insultele și acuzațiile le afectează starea emoțională. Operatorii cred că acest lucru se întâmplă din cauza crizei, provocată de COVID-19.

De doi ani, Anastasia Calmațui recepționează apelurile 112 ale cetățenilor aflați în situații dificile. Apelanții sunt diferiți și se comportă la fel de diferit, în astfel de momente stresante, spune femeia. Totuși, în ultima perioadă, cetățenii, aflați de partea cealaltă a firului, manifestă un limbaj tot mai violent și jignitor în adresa operatorilor.

ANASTASIA CALMAȚUI, OPERATOARE 112
„În medie, sunt sute pe zi. Apelanții, în ultimul timp, des insultă, vin cu reproșuri, vorbesc vulgar, dur”.

ANA CARPOVICI, SPECIALIST RELAȚII PUBLICE, 112

„Probabil este un efect al pandemiei. Toată lumea este acasă. Sunt mai multe conflicte”.

Insultele se întețesc și mai mult, atunci când operatorul adresează întrebări legate de situația epidemiologică.
ANASTASIA CALMAȚUI, OPERATOARE 112

„Noi suntem obligați să întrebăm. Ceea ce ține de contactul cu persoanele infectate, indiferent de care este situația apelantului. Este pentru sănătatea lui. Este greu, dar ne străduim să soluționăm problema. Sunteți în carantină? Numele, prenumele pacientului”.

TEXT: Că a crescut considerabil numărul apelurilor abuzive, o spune și Victor Ciloci, care, la fel, activează în cadrul serviciului de doi ani.

VICTOR CILOCI, OPERATOR 112
„Abuzează, înjură foarte mult, sunt agresivi”.

TATIANA CIUBOTARI, OPERATOARE 112
„Încep să vorbească arogant să spună că le dăm multe întrebări și că nu se află la inspectoratul de poliție. Încercăm să-i înțelegem, că nu sunt în cea mai bună situație, au un stres sau sunt persoane în stare de ebrietate.”

Astfel de situații afectează emoțional și psihologic operatorii 112. Pentru ca să depășească aceste momente și să-și facă munca bine, aceștia merg la psiholog.

TATIANA CIUBOTARI, OPERATOARE 112
„Noi apelăm la psihologul din instituție, ea ne consiliază și noi încercăm să depășim chestia asta. Mergem acasă. Apoi iar o nouă zi, noi apeluri”.

Limbajul violent al cetățenilor împiedică extrem de mult și procesarea apelului telefonic.

ANA CARPOVICI, SPECIALIST RELAȚII PUBLICE, 112

„Timpul este foarte prețios în munca noastră. Atunci când apelantul nu vrea să colaboreze cu operatorul, este mai dificil să obții toată informația și, de asemenea, ocupă linia”.

Pentru că apelurile abuzive și nejustificate s-au întețit, începând cu luna iunie, responsabilii de la 112 au venit cu un mesaj către cetățeni.

ANA CARPOVICI, SPECIALIST RELAȚII PUBLICE, 112
„Dorim foarte mult să nu abuzați de acest număr de urgență, pentru că sunt persoane care au nevoie în acest moment de intervenția unui echipaj”.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram