Operatorii serviciului 112, supuși abuzurilor verbale din partea cetățenilor, de la începutul pandemiei: Sute de apeluri nejustificate, insulte și reproșuri

În ultima perioadă, la numărul unic de urgență 112 sunt înregistrate tot mai multe apeluri cu abuzuri verbale din partea cetățenilor, iar aceasta afectează starea psiho-emoțională a operatorilor și le îngreunează munca din cauza liniei telefonice suprasolicitate.

Foto: Serviciul 112/facebook

Zilnic, operatorii 112 primesc sute de apeluri nejustificate şi abuzive de la cetățeni care utilizează un limbaj dur, violent şi jignitor.

În contextul epidemiologic actual, operatorii 112 sunt în stare de mobilizare şi fac față tuturor solicitărilor apelanților.

Totodată, apelurile abuzive încarcă activitatea operatorului 112 şi ocupă linia telefonică rezervată pentru Serviciul 112, iar cuvintele jignitoare, insultele, acuzațille, reproşurile folosite de apelanți afectează starea emoțională a operatorului 112 şi lezează demnitatea personală.

Operatorii 112 au un rol esențial, fiind cei care oferă tot sprijinul posibil apelantului și asigură preluarea operativă și transmiterea informației exacte serviciilor de urgență.

Pentru a realiza această sarcină responsabilă, operatorii 112 stabilesc necesitățile de ajutor în caz de urgență cu participarea cetățenilor.

Pentru a vă oferi ajutorul corespunzător, facem apel la responsabilitatea fiecăruia şi Vă îndemnam să cooperați cu operatorul 112:

  1. discutați pe un ton politicos şi calm,
  2. oferiți maximă informație la întrebările operatorilor 112, nu recurgeți la cuvinte ofensatoare în adresa operatorului,
  3. în contextul evoluției epidemiei de Coronavirus, indiferent de natura urgenței pe care o comunicați, este esențial să ne transmiteți următoarele informații: dacă prezentați simptome asociate cu infecția Coronavirus de tip nou?; dacă ați fost/sunteți în contact cu persoane aflate în carantină sau bolnave de Covid–19?


Pub