Ştiri

Sursa imaginii: imagine simbol/diez.md

Postat de: Ecaterina Arvintii

Ştiri / Economic

29 Iul. 2020 / 15:00

Producătorii autohtoni vor putea să-şi comercializeze produsele on-line

Producătorii moldoveni vor putea să-şi promoveze şi comercializeze produsele pe o platformă de expoziţii virtuale on-line. Noul portal a fost lansat astăzi de Camera de Comerţ şi Industrie (CCI), conceptul fiind iniţiat şi dezvoltat cu suportul financiar al Agenţiei Elveţiene pentru Dezvoltare şi Cooperare în cadrul proiectului „Optim-Oportunităţi prin Tehnologii şi Inovaţie în Moldova”. Doritorii pot deja să depună actele la CCI pentru a fi incluşi pe această platformă, care va începe să funcţioneze din 1 septembrie. Platforma Virtual-Fairs.md va permite fiecărei companii să aibă propriul stand expoziţional şi să-şi prezinte şi promoveze produsele şi serviciile cu imagini vizuale şi informaţii. Expoziţiile vor avea şi un vast program de afaceri, cu întâlniri pe platforma on-line, seminare, training-uri, mese rotunde, conferinţe şi prezentări, relatează Moldova 1.

„Această platformă este una unică în Republica Moldova, care ne va permite să organizăm activităţile pe care ni le-am propus în acest an, cum ar fi: expoziţia „Moldova prezintă” la Iaşi, la Braşov, la Baia Mare sau la Praga, la Bucureşti, la Moscova. Din păcate, CCI nu va putea organiza aceste expoziţii, dar ne punem ca scop să le organizăm în regim on-line. Mai mult ca atât, este o oportunitate fără costuri mari de a-ţi promova produsul şi serviciile”, a declarat preşedintele CCI, Sergiu Harea.

Totodată, Virtual-Fairs.md este şi un mijloc eficient pentru promovarea internaţională, deoarece spaţiul on-line nu are limite, presupune economie de timp, resurse şi mijloace.

„Cred eu că acest schimb de experienţă pe care îl vor face aceste companii, inclusiv în cadrul acestor expoziţii, va fi unul benefic, va fi un catalizator pentru economia naţională şi, nu în ultimul rând, este un beneficiu pentru statul nostru, pentru Republica Moldova. Activând, companiile vor putea plăti taxe şi impozite la bugetele de diferite niveluri, astfel susţinând dezvoltarea ţării noastre”, a mai spus Sergiu Harea.

Proiectul este realizat de CCI în parteneriat cu Agenţia Elveţiană pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională.

„Proiectul va activa pe doua direcţii: ajutor pentru dezvoltarea businessului mic şi mijlociu, dar şi ajutor locuitorilor Republicii Moldova în obţinerea cunoştinţelor şi deprinderilor necesare în obţinerea unui loc de muncă bine plătit acasă. Vom ajuta companiile mici şi mijlocii să-şi prezinte produsele, tehnologiile, atât pentru comerţul local, cât şi pentru cel internaţional”, a declarat coordonatorul proiectului OPTIM, Artak Harutyunyan.

Organizarea primei expoziţii on-line va avea loc la începutul lunii septembrie. Companiile vor achita costuri simbolice, de doar 1000 de lei, comparativ cu cele aplicate în cadrul expoziţiilor tradiţionale.

Valoarea totală a proiectului OPTIM, care include şi asociaţii de business din ţară ce îşi propun să deschidă noi locuri de munca în Republica Moldova a fost lansat anul trecut şi este finanţat cu 4,5 milioane de franci elveţieni.

Comentarii