Potrivit lui Chironda a fost creat un grup consultativ care va asigura suportul și consultarea procesului de dezvoltare a infrastructurii pentru biciclete în Chișinău.
„Din cercetările efectuate dar și din experiența practică în calitate de activist civic dar și de Viceprimar responsabil pe mobilitate pot să afirm că infrastructura petru biciclete este o provocare pentru Republica Moldova. Doar la prima vedere pare simplu. Tragi niște linii galbene pe asfalt, pui niște semne și voila, ai piste pentru bicilete. În realitate totul e mult mai complicat”, scrie viceprimarul.
Vicor Chirondă afirmă că municipalitatea nu are nici cadru legal și normativ, nici specialiști arhitecți și ingineri de drumuri și trafic care știu cum se proiectează corect o infrastructură de ciclism urban. La fel, „nu au setate mecanisme de finanțare a acestei infrastructuri și nici masă critică de oameni care să determine schimbarea opiniei publice. (bicicleta e văzută în continuare ca un mod de distracție nu ca un mod de mobilitate urbană)”, scrie în postare.
„În acest context e foarte greu să implementezi astfel de proiecte. Pentru a construi piste pentru bicilete pe 31 august am fost nevoiți să schimbăm categoria străzii prin decizia CMC. Chiar și așa INSP încă are reticențe să semneze schema de organizare a circulației rutiere. Se tem că ”vor fi accidente. Cu toate acestea Primăria Chișinău are drept prioritate dezvoltarea pistelor pentru biciclete. Acum lucrăm la atragerea expertizei, identificarea fondurilor și mecanismelor de finanțare și la consolidarea comunității de bicicliști”, mai scrie viceprimarul.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!