‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
luni, 22 aprilie, 2024
13.3 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleFoodTech500: În ce startup-uri europene au fost investiți cei mai mulți bani?

FoodTech500: În ce startup-uri europene au fost investiți cei mai mulți bani?

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Acum, mai mult ca oricând, investitorii bagă bani grei în startup-uri ce țin de industria alimentară. În ultimii cinci ani, sumele de bani care au fost investite în startup-urile alimentare europene s-au triplat, de la 538 milioane euro în 2014 la 1,6 miliarde în 2019, potrivit platformei de date Forward Fooding.

Pentru a vedea spre ce se orientează sectorul, Forward Fooding a lansat un clasament al startup-urilor în domeniul tehnologiilor alimentare din toată lumea, evaluându-le în funcție de mai multe criterii.

Per total, potrivit sifted, 1200 de companii din industria alimentară din întreaga lume au solicitat să participe la clasament. În continuare, vă prezentăm top-ul companiilor europene care s-au marcat în acest sens:

Naïo Technologies

Fondată în 2011, Naïo Technologies produce roboți pentru fermieri. Vinde mai multe tipuri de roboți, adaptați pentru controlul buruienilor, îngrijire podgorii, dar și altele. Roboții sunt concepuți special pentru a crește productivitatea, respectând mediul înconjurător. În ianuarie, au închis o rundă de finanțare de 14 milioane de euro pentru a lansa producția în masă.

  • Țară: Franța
  • Finanțare: 19,9 milioane EUR

Agricool

Fondată de Guillaume Fourdinier și Gonzague Gru, Agricool produce fructe și legume în mini-fermele sale din orașe. Fermele verticale sunt realizate din containere de transport și sunt concepute pentru a reduce distanța pe care trebuie să o parcurgă alimentele pentru a ajunge pe mesele consumatorilor.

  • Țară: Franța
  • Finanțare: 37,4 milioane EUR

Growing Underground

Amplasată în fostele adăposturi create în timpul războiului, ferma verticală folosește cele mai noi sisteme hidroponice pentru a produce culturi pe tot parcursul anului. Proprietarii acestora le vând în supermarketurile din Londra.

‹ adv ›
  • Țară: Marea Britanie
  • Finanțare: Neindicat

Sencrop

Sencrop produce dispozitive pentru determinarea umidității, astfel încât fermierii să poată urmări condițiile din fiecare parcelă. Datele pot fi vizualizate în timp real prin intermediul aplicației. Scopul este de a ajuta fermierii să obțină o agricultură mai precisă, eficientă și ecologică, în același timp, asigură mai mult timp liber acestora, astfel încât să nu fie nevoiți să se afle mereu la fața locului.

  • Țară: Franța
  • Finanțare: 10,5 milioane EUR

Agrivi

Fondată de Matija Zulj în 2013, Agrivi oferă software-ul necesar pentru digitalizarea fermei. Instrumentul său oferă fermierilor o perspectivă în timp real asupra progresului culturilor, cu caracteristici precum alertele pentru vremea rea și posibilele boli ale culturilor. Mii de fermieri din peste 150 de țări au folosit deja platforma, potrivit Zulj.

  • Țară: Croația
  • Finanțare: 1,3 milioane EUR

OLIO

Fondată de Tessa Clarke și Saasha Celestial-One, OLIO este o aplicație care leagă oamenii și întreprinderile pentru a-și împărtăși surplusul de alimente. Aplicația s-a asociat cu 270 de companii din Marea Britanie care împart aproximativ 70.000 de mese pe lună prin intermediul platformei.

‹ adv ›
  • Țară: Marea Britanie
  • Finanțare: 7,5 milioane EUR

Oddbox

Oddbox „salvează” surplusul de fructe și legume sezoniere care riscă să devină deșeuri alimentare din cauza că nu au fost vândute și le vinde în baza abonamentelor în cutii eco.

  • Țară: Marea Britanie
  • Finanțare: 640 mii Euro

JIMINI’s

Fondată în 2012, Jimini’s are drept scop de a introduce insecte comestibile în bucătăria europeană, inspirată de emisia lor relativ redusă de carbon în comparație cu alte proteine. Startup-ul are propria sa gamă de produse pe bază de insecte, inclusiv batonașe de proteină sau paste făinoase.

  • Țară: Franța
  • Finanțare: 1 milion EUR

Agrilution

Uită de „din fermă la masă”, Agrilution dorește ca tu să-ți crești mâncarea în propria bucătărie într-unul dintre „dulapurile” lor mici. Produsul principal al start-up-ului este „Plantcube”, care este de dimensiunea unui frigider mic și costă 2.979 euro.

  • Țară: Germania
  • Finanțare: 4,6 milioane EUR.
‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›