(video) Încă un SUV de la VW! Premieră: noul Nivus

Există o astfel de senzaţie că VW nu se poate deja opri din a face asta. Compania a prezentat un nou automobil şi din nou este un SUV!

Compactul Nivus a fost dezvoltat special pentru Brazilia şi alte pieţe din America de Sud, însă are şanse să ajungă şi în Europa mai târziu.

https://www.youtube.com/watch?v=mwVB1VQygdQ

Ce este Nivus? Compania spune că acesta este primul model cu un design dezvoltat şi creat în totalitate de experţii subdiviziunii braziliene. Este un crossover compact cu o formă coupe a caroseriei, cu un stil destul de simpatic, unul care este combinat cu bodykit de protecţie, deşi nu poate avea un sistem de tracţiune integrală.

Nivus este construit pe platforma modulară a MQB-A0, care este similară cu cea folosită pentru modelele europene Polo și T-Cross, însă ampatamentul a fost mărit de la 2.551 la 2.566 mm. Noul Nivus este considerabil mai mult decât ambele rude: 4.266 mm, comparativ cu 4.053 mm cât are un hatchback Polo și 4.108 mm cât are un T-Cross. Pe înălţime măsoară 1.493 mm, în timp ce Polo 1.461 mm, iar T-Cross – 1.584 mm. În lăţime are 1.757 mm.

Platforma MQB-A0 conţine suspensie de tip McPherson pe puntea din faţă și o suspensie semi-dependentă pe spate. Garda la sol îi este cu 10 mm mai mare decât cea a unui Polo și se datorează în principal anvelopelor cu profil înalt. Versiunea în echipare de top va avea roţi de mărimi 205/55 R17. Standard mai bine un sistem electronic XDS care simulează un diferenţial blocabil, dar şi mecanisme de frânare cu discuri pe toate roţile.

Stilul habitaclului este deja bine cunoscut, tradiţional VW, deşi principala noutate este sistemul multimedia VW Play, care rulează pe un ecran tactil de 8 inci şi cu o rezoluţie mare, pe care compania l-a dezvoltat special pentru piața braziliană, ținând seama de preferințele publicului local. În curând, un astfel de multimedia va apărea şi pe alte modele pentru America de Sud. Are suport Apple CarPlay şi Android Auto printre altele.

Din echipament mai face parte un panou de bord digital care este de fapt un monitor de 10 inci, cruise control adaptiv, o cameră video spate, sistem de frânare automată, şase perne de aer (în echipare de bază), faruri, stopuri şi lumini de zi LED, prinderi ISOFIX, Kessy, ESC, Hill Hold Assist, etc.

Apropo, având un ampatament mai mare decât acelaşi T-Cross, şi volumul portbagajului îi este mai mare: 415 litri vs 385.

Sub capotă va exista doar un singur motor (cel puţin deocamdată?), un benzinar TSI de 1.0 litri şi cu doar trei cilindri, care poate fi cuplat fără alternativă doar la o transmisie automată în şase trepte. Consumând benzină produce 116 CP, iar dacă consumă etanol, un carburant popular în Brazilia, generează deja 128 CP! Cuplul maxim este de 200 Nm.

În Brazilia, Volkswagen va începe să producă şi să vândă noul Nivus din această vară, iar ulterior automobilul va ajunge şi în ţări ca Argentina şi Mexic. În a doua jumătate a anului 2021 este de așteptat să debuteze şi în Europa (declaraţie oficială!), evident într-o formă adaptată și cu propulsoare corespunzătoare normelor de emisii.

Evenimentul de prezentare în reluare:

Preluarea articolelor de pe AutoBlog.MD se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, trebuie citată sursa și autorul informației, iar în cazul portalurilor informaționale trebuie indicat și linkul direct (ACTIV) la sursă în lead. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui acord încheiat cu redacţia AutoBlog.MD.

Materialele de pe AutoBlog.MD sunt protejate de Legea 139 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova.

De către cititori, like-urile şi share-urile articolelor SUNT SALUTATE!

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/