Groupe Renault anunţă un plan de reducere a costurilor, prin care va accelera apariţia maşinilor electrice

Așa cum a fost anunțat odată cu rezultatele anuale, Groupe Renault prezintă astăzi planul său de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste două miliarde de euro pe parcursul a trei ani și punerea bazelor unui nou model de competitivitate.

Planul se anunţă după cel făcut public de colegii de Alianţă de la Nissan.

Conferinţa de presă cu anunţurile făcute: https://www.youtube.com/watch?v=rbYmWtaAY4E


Dacă este să vorbim pe scurt, pe lângă ceva investiţii şi concedierea a circa 15.000 de angajaţi, procesul de trecere la propulsie electrică a fost accelerat, dar lista modelelor actuale cu motoare cu combustie, care ar putea să dispară sau să fie înlocuite, nu a fost publicată oficial. Potrivit informațiilor preliminare, Renault va scăpa în curând de modele Talisman, Scenic, Espace și Alaskan (mai există un zvon şi despre Megane). Este planificată şi consolidarea segmentului de vehicule utilitare ușoare, în care Renault joacă deja un rol de lider în Alianță.

Printre altele, platforma de producţie din Dieppe va fi refolosită după încetarea producției de mașini sport Alpine A110. Aparent, acest lucru înseamnă că nu va exista modele noi ale acestui sub brand şi poate chiar nici o nouă generaţie a lui A110. În plan nu există mențiuni de alte filiale (Dacia, Samsung și LADA), iar acest lucru înseamnă cel mai probabil că funcționalitatea lor normală nu este cumva amenințată.

Francezii spun că dificultățile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto și urgența tranziției ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare.

Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în același timp clientul în centrul priorităților sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităților operaționale și pe gestionarea riguroasă a resurselor.

Dincolo de acest aspect, proiectul de plan urmărește să pună bazele dezvoltării pe termen lung a Groupe Renault. În Franța, Grupul va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară și inovație cu valoare adăugată ridicată.

Aceste centre regionale majore de excelență, situate în Franța, urmează să se afle în centrul revenirii Grupului. La Flins și Guyancourt, Grupul își va reorganiza activitățile.

Groupe Renault intenționează să facă ajustările necesare în privința forței de muncă pentru a permite revenirea la o creștere rentabilă și durabilă și se angajează să se asigure că acestea se desfășoară printr-un dialog exemplar cu partenerii sociali și cu autoritățile locale.

Acest proiect de ajustare a forței de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare! Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani și va viza aproape 4.600 de posturi în Franța, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent.

https://autoblog.md/alianta-renault-nissan-mitsubishi-a-anuntat-un-nou-model-de-cooperare-in-afaceri-cine-si-pe-ce-piete-va-domina/

Proiectul include următoarele elemente principale:

  • Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, aproximativ 800 de milioane euro:
    • Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader-Follower din cadrul Alianței.
    • Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în întreprinderile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului.
  • Optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane euro:
    • Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
    • Îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și “design to process” (de la concepție la proces).
    • Dimensionarea corectă a capacităților industriale:
      • Capacitatea de producție globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3.3 milioane până în 2024 (referință Harbour).
      • Ajustarea numărului de angajați din producție.
      • Suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume.
      • În Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale:
        • Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței.
        • Reflecție deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârșitul producției Alpine A110.
        • În Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară pe plaformă, inclusiv transferul activităților de la Choisy-le-Roi.
        • La Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică.
  • Eficiența sporită a funcțiilor suport, aproximativ 700 milioane euro:
    • Optimizarea costurilor generale și de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raționalizarea organizației și reducerea costurilor aferente funcțiilor suport etc.
  • Reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor:

Această reorientare asupra activității de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe:

  • O parte din rețeaua de distribuție RRG integrată în Europa.
  • Transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation și încetarea activităților cu vehicule cu motoare termice, sub marca Renault, pe piața chineză.

Toate aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile. Costul estimat al implementării acestui plan este de 1.2 miliarde euro.

Groupe Renault produce autoturisme din 1898. Astăzi este un grup internațional multi-brand, care în 2019 vindea aproape 3.8 milioane de vehicule în 134 de țări, având 40 de locații de producție, 12.800 de puncte de vânzare și post-vânzare și cu peste 180.000 de angajați.

Pentru a aborda provocările tehnologice majore ale viitorului, continuându-și strategia de creștere profitabilă, Groupe Renault se concentrează pe extinderea internațională. În acest scop, se bazează pe sinergiile celor cinci mărci ale sale (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine și LADA), pe vehiculele electrice și pe alianța sa unică cu Nissan și Mitsubishi Motors.

Cu o echipă deținută 100% de Renault implicată în Campionatul Mondial de Formula 1 din 2016, marca este implicată în sporturi cu motor, un adevărat vector pentru inovație și conștientizare.

Preluarea articolelor de pe AutoBlog.MD se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, trebuie citată sursa și autorul informației, iar în cazul portalurilor informaționale trebuie indicat și linkul direct (ACTIV) la sursă în lead. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui acord încheiat cu redacţia AutoBlog.MD.

Materialele de pe AutoBlog.MD sunt protejate de Legea 139 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova.

De către cititori, like-urile şi share-urile articolelor SUNT SALUTATE!

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/