Declaraţiile aparţine reprezentanţilor Platformei DA şi au fost lansate astăzi în cadrul unei conferinţe de presă.

 „Este o fumigenă făcută acum în ajunul marelui protest, să spunem aşa, a Marii Adunări Naţionale din 6 septembrie. Se încearcă cumva dezamorsarea stării din societate. Acest contract va fi reziliat, iar aceasta este iarăşi o înţelegere, pentru că indiferent dacă îl reziliază, cum îl reziliază, va avea de pierdut Republica Moldova. Nu poţi să vii acum şi să spui: domnule, noi am găsit un viciu, pentru că voi l-aţi făcut, iar de plătit, mai repet încă o dată, plăteşte poporul, fie că vor fi penalităţile stabilite chiar de acelaşi contract, fie că va fi sancţionată de către o instanţă internaţională”, a declarat avocatul Andrei Năstase.

„Noi toţi trebuie să înţelegem că decizia de privatizare, de concesionare a Aeroportului a fost luată în cadrul reuniunii liderilor alianţei. Acum sub presiunea opiniei publice ei sunt nevoiţi toţi, în această reuniune, să dea înapoi. Cei care au pus la cale această concesionare, tot ei acum chipurile fac o favoare poporului şi renunţă la ea, numind-o criminală. Păi, dar cine a luat decizia, dacă nu tot voi? Iar la cerinţele legitime ale protestatarilor invocă că ar fi proeuropeni”, a adăugat analistul politic Igor Boţan.

„Au fost foarte cinici atunci când a fost concesionat Aeroportul, pentru că a semnat în numele Guvernului vice-preşedintele Agenţiei Proprietăţi Publice. O doamnă pe care nu o ştie nimeni, s-au dat toţi la o parte în 2013 şi au scos în prim-plan această femeie. Până la urmă, instanţa de judecată trebuie să se pronunţe pentru că a fost săvârşită o crimă, atunci în 2013, atunci când a fost concesionat aeroportul”, a comentat şi fostul vice-premier Valentin Dolganiuc.

Precizăm că ieri, premierul Valeriu Streleţ a anunţat că Guvernul va decide peste patru săptămâni dacă anulează contractul de concesiune a Aeroportului Internaţional Chişinău. Asta după ce o investigaţie a instituţiilor de drept ar fi arătat că firma rusă care a concesionat Aeroportul nu a efectuat investiţii proprii aşa cum este stipulat în contractul de concesiune.

Aeroportul a fost dat în concesiune la sfârşitul lui 2013, pentru o perioadă de 49 de ani, companiei ruse "UK Komaks", care este administrată de Konstantin Basiuk, fost ofiţer KGB. Firma aparţine, însă, fraţilor miliardari Bajaev din Daghestan, care, potrivit presei, l-ar fi susţinut financiar pe Vladimir Putin în campania electorală din 2004. UK Komaks a câştigat concursul de concesionare a Aeroportului Internaţional Chişinău după ce din cursă s-au retras cinci investitori importanţi din Europa, astfel încât la licitaţie au participat doar două companii, ambele din Federaţia Rusă.

După tranzacţie, s-a anunţat că milionarul Ilan Shor se numără printre membrii consiliului de administrare al Aeroportului Internaţional Chişinău, iar experţii au comentat atunci că această numire arată pe cine anume au favorizat autorităţile atunci când au dat aeroportul în concesiune pentru 49 de ani în cadrul unui concurs închis.

Varianta în limba engleză o puteţi accesa aici.