VETERAN – linia telefonică de încredere a veteranilor de război. Câte apeluri au fost înregistrate până în prezent

Ministerul Apărării a primit peste 100 de solicitări din partea veteranilor de război de la lansarea liniei telefonice de încredere VETERAN. Linia telefonică VETERAN a fost înfiinţată la începutul lunii aprilie curent, în scopul gestionării problemelor veteranilor de război și ale celor ai structurilor de forță, familiilor celor căzuți și văduvelor de război.

Foto: https://www.army.md/

Potrivit datelor oferite de celula de criză, inființată în cadrul instituției, majoritatea persoanelor solicită ajutor pentru procurarea produselor alimentare sau medicamentelor, asigurarea cu poliță medicală gratuită, transportarea la spital, acordarea de ajutor financiar, inclusiv îndemnizații sau alocații.

De asemenea, unii veterani sună pentru a primi informaţii la diverse subiecte sau pentru a-și exprima dorința de a se alătura grupurilor de voluntari, care să acorde asistență Ministerului Apărării în soluționarea problemelor înregistrate. Astfel, până în prezent, 23 de persoane s-au oferit să ajute veteranii, alături de militari.

În mare parte, apelurile vin de la veterani și văduve de război din municipiul Chişinău, precum şi din raioanele Orhei, Hînceşti, Căuşeni, Dubăsari, Ștefan-Vodă, Edineț și alte localități.

Ministrul Apărării Alexandru Pînzari a menționat că în mare parte, problemele enunțate de veterani au fost soluționate cu sprijinul responsabililor din Centrele Militar Teritoriale sau Secțiile Administrativ Militare de pe întreg teritoriul țării, membrilor autorităților publice locale, voluntarilor și reprezentanților Asociațiilor de veterani.

„De la lansarea acestei linii, am primit deja peste o sută de solicitări, la care colegii mei au reacționat operativ, reușind să soluționeze 90 la sută dintre acestea, în cel mai scurt timp posibil. Amintim veteranilor că pot să ne contacteze oricând pentru a ne informa despre problemele cu care se confruntă”, a spus Alexandru Pînzari.

De menţionat că linia telefonică VETERAN a fost înfiinţată la începutul lunii aprilie curent, în scopul gestionării problemelor veteranilor de război și ale celor ai structurilor de forță, familiilor celor căzuți și văduvelor de război.

Linia telefonică va funcționa în continuare, iar veteranii sunt încurajați să sune la numărul de telefon: 022 25 20 65, 022 25 21 78, între orele 8.00-17.00 (de luni până vineri), sau la numărul de telefon mobil 060705138, 24/24, pentru a solicita ajutor în perioada pandemiei Covid-19.


Pub