‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
luni, 22 aprilie, 2024
13.3 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleValentina Buhnă, antreprenoare: Succesul este un amalgam de elemente, care combinate corect oferă un...

Valentina Buhnă, antreprenoare: Succesul este un amalgam de elemente, care combinate corect oferă un rezultat frumos

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

În ultima perioadă, consumatorii sunt tot mai atenți la produsele pe care le procură sau se informează tot mai mult despre siguranța alimentelor.

Aceasta a și făcut-o pe Valentina Buhnă din raionul Hâncești să propună consumatorilor produse sănătoase, care să reprezinte o alternativă pentru dulciurile din comerț.

„Într-o perioadă am început să mă interesez tot mai mult despre produsele sănătoase și așa am descoperit mai multe alternative pentru dulciuri și copturi. Dar am fost tentată să încerc procesul de deshidratare prin care am putut să prepar deserturi speciale, care să le înlocuiască pe cele din comerț. La început produceam pentru familia mea, apoi pentru cunoscuți, rude și cercul doritorilor s-a extins. Lumea era încântată de rezultat și nu le venea a crede că în compoziție sunt doar fructe și semințe”.

Tânăra a continuat să se informeze și a fost mirată să descopere că ceea ce producea putea să ofere și copilașului său, chiar dacă acesta era la o vârstă destul de fragedă.

„După o anumită perioadă, cei care gustau produsele mă întrebau dacă pot să le vând. Nu știam ce să le spun pentru că nu mă gândeam la o afacere din asta”.

Interesul celor care consumau deserturile Valentinei au convins-o să încerce să vândă produsele.

„Așa a apărut ideea de a produce și pentru comercializare. Am pregătit o cantitate mai mare și am mers la IarmarEco. Nu știam cum o să reacționeze consumatorii, cu atât mai mult cu cât cunoșteam că mai erau producători care foloseau același proces tehnologic. Am rămas plăcut surprinsă că nu ne-a ajuns producția pe care am pregătit-o. Totodată, aveam o frică, deoarece relizam că urmează o muncă foarte mare pe care trebuie să o depunem ca să dezvoltăm această idee. Eram și mulțumită, și speriată”.

Valentina Buhnă a început să producă pistil din fructe cu peste 20 de gusturi de pomușoare și fructe, crackeri din semințe germinate cu adaos de sare sau miere, cu pudre nutritive și cipsuri crocante din mere.

„Încercăm să corespundem necesităților de bază a oamenilor. Anul trecut am uscat și stafide, dar au fost cantități destul de mici, urmează în sezonul curent să pregătim cantități mai mari”.

Afacerea a pornit de la un aparat procurat pentru familie, dar care a ajuns să producă și pentru alți consumatori.

„Aveam un aparat pe care l-am procurat pentru familie. Produceam mai mult pe parcursul verii, când era sezonul fructelor. După participarea la iarmaroc am început să usuc continuu și fructe de toamnă. A fost necesar să vindem aparatul pe care îl aveam și să procurăm unul cu capacități mai mari și așa am reușit să facem față comenzilor. Consumatorilor le-au plăcut produsele noastre și acum înțeleg că nu mă mai descurc de una singură și am nevoie de angajați și un aparat mai mare. Mai mult, avem idei și pentru noi produse, care la fel ar fi pe placul consumatorilor”.

‹ adv ›

Tehnologia pe care o utilizează se referă la deshidratarea fructelor.

„Secretul produsului este în procesul de producere, deshidratarea este ultima etapă. Crekerii pot fi pregătiți de diferiți producători, contează combinația de semințe. Fructele pe care la folosim le procurăm de la producătorii autohtoni, ceea ce nu producem personal, dar unele pomușoare le cresc părinții noștri. Comercializăm, în mare parte, la iarmaroace, online și comenzi fizice. Vânzările online sunt o soluție pentru producători, iar mai ales în ultimul timp comenzile au crescut”.

Lucrează alături de soțul său, care are grijă de promovarea și imaginea produselor. De altfel, tot el este și șoferul și consultantul Valentinei.

„Ne propunem pentru viitor să participăm la mai multe proiecte ca să atragem investiții, inclusiv să deschidem o afacere de producere. Mergem cu pași mici, dar siguri. Totodată, ne propunem să diversificăm gama de produse. Am dori să încercăm și tehnologia de înghețare, nu doar deshidratare. În dependență de produs și reacțiile consumatorilor au fost diferite. Pistilul îl cunosc cei care călătoresc prin Turcia, Georgia, Rusia. Crekerii din semințe sunt și mai puțin înțeleși, dar când le explicăm că nu au adaosuri nici de făină, nici de ulei, sunt doar semințe, consumatorii sunt interesați și încearcă. Dar un produs trebuie să fie vizual foarte frumos și doar așa îl poți convinge”.

Întrebată care este secretul unei afaceri de succes, tânăra a spus că succesul este un amalgam de elemente, care combinate corect oferă un rezultat frumos.

„Ca să ai succes, indiferent despre ce afacere vorbim, trebuie să fii informat, să ai cunoștințe și să fii foarte sârguincios. Acestea nu exclud însă munca, organizarea și dedicarea. Noi încercăm să fim sinceri cu consumatorii noștri, să ne cunoaștem și să avem încredere unii în alții”.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›