Recomandări de la o agenție de marketing: Păstrăm umanitatea în marketingul de criză

Jobul dvs. astăzi, probabil, este altfel decât era acum câteva săptămâni. Lumea a fost răsturnată în câteva zile. În acest articol încercăm să vă oferim o perspectivă pe alocuri subiectivă din experiența noastră și exemple despre comunicarea pe timp de pandemie și după.

Ce trebuie să rețineți: Va trebui să fiți etici, responsabili și să reacționați rapid la ce se întâmplă. Și în orice circumstanțe, să nu uitați de umanitatea din fiecare dintre noi.

Dacă ați văzut exemple de marketing etic bun în această perioadă, vă rog să le împărtășiți cu mine la adresa [email protected] și le voi adăuga aici.

Să intrăm în detalii despre cum comunicăm:

FIȚI ETICI

  1. Nu alimentați frica.

Mulți oameni sunt deja în stare de panică. Oamenii și-au pierdut (sau pot pierde curând) locurile de muncă, s-ar putea să fie incerți cu privire la chiriile, casele lor, sunt îngrijorați de sănătatea lor și a membrilor familiei lor.

Luați în considerare eliminarea expresiilor precum „ofertă limitată”, „doar acum” sau orice mesaje care implică grabă și stres adițional la ofertele promoționale. Ar fi binevenit să eliminați orice încercări de a crea o situație de urgență.

Mesajele de vânzare ar trebui să se concentreze pe un beneficiu adițional sau pe o problemă rezolvată, care nu este percepută ca un motiv în plus pentru de-a scurge bani în plus din consumatori. De exemplu: livrare gratuită, achitare cu cardul, etc.

2. Fiți sinceri și transparenți.

E OK acum mai mult decât înainte să vorbiți când situația scapă de sub control, cel mai important e să comunicați sincer, să dați soluții și să dați acces la ce se întâmplă în spate.

Așa cum doar retailul, benzinăriile, farmaciile, băncile, serviciile de livrare mai lucrează fizic. Ei au fost primii care au intrat în goana comunicării de transparență, ce măsuri se fac, ce recomandări dau cu scopul de a crește încrederea în locațiile fizice și brand. Linella, Metro, Kaufland, Farmacia Felicia, Fourchette și alții au comunicat din primele zile de pandemie în Republica Moldova despre ce se face in-store și ce recomandări au, unii mai timizi ca alții la content live din magazine, dar era clar din comunicare că rețelele pot fi locuri relativ safe pentru a ieși din casă la cumpărături.

Chiar dacă e număr limitat de acțiuni în timp și resurse pe care oricare business îl poate face acum, important e să arătăm sincer că ne pasă.

3. Comunicați cu clienții

Trebuie să fiți mai discreți în comunicare, dar totuși trebuie să comunicați. Important să fiți sincer. Cu toții putem recunoaște un mesaj supt din deget și suntem hipersensibili în aceste zile. Evitați limbajul rece și corporatist.

Comunicarea cu consumatorul despre ce nu merge bine nu trebuie luată defensiv și ascunsă, dar direcționată într-un sistem de ajutor, de semnalizare și de implicare a comunității. De exemplu un chestionar simplu în care oamenii pot raporta neregularități ce țin de epidemie, urmate de anunțuri despre situații rezolvate, măsuri luate.

La serviciile de livrare din magazine online — siguranță livrării e imperativă, nici produsul nu va mai conta dacă nu va fi livrat safe. Consumatorul trebuie rugat să se implice în evaluarea siguranței.

Comunicare cu clientul ar putea însemna admiterea greutăților. Este posibil să fie nevoie să anulați niște comenzi, să opriți anumite promoții care erau obișnuite pentru clienții dvs., contează să comunicați asta clienților, ei vor aprecia și vor ține minte atitudinea dvs. după pandemie.

REACȚIONAȚI RAPID LA CE SE ÎNTÂMPLĂ

Dacă faceți totul la fel ca acum trei săptămâni, faceți ceva greșit.

Regândiți cum puteți livra serviciul dvs. doar în contextul izolării la domiciliu, cum vă puteți ajuta adițional consumatorul să reziste fizic și emoțional distanțării sociale.

Exemplul sălilor de sport care pot transmite antrenamente live și reformula serviciul într-unul subscription base, chiar și cu antrenori personali sau sfaturi de echipare acasă.

Exemplul localurilor care nu pot livra, dar pot comunica rețete pentru cei care stau acasă, pot recomanda emisiuni, resurse pentru momente „a la carte” acasă. Cei din cosmetică pot face recomandări adiționale pentru rutine de relaxare, hidratare acasă.

Ești business mic: vezi Proiectul de susținere a business-urilor mici dus de SIMPALS și platforma GO ONLINE , află ce posibilității ai de a fi susținut ca să ai prezență online.

Pentru toate brandurile care au fost trimise pe banca de rezervă pe timp de pandemie e important să comunice ceea nu prea au timp de obicei, atributele lor de brand în acest context: atitudinea brandului în contextul pandemiei, activități de CSR, activități și și provocări online care să te țină întreg la cap.

Un lucru e clar, comunicarea e necesară, chiar dacă suntem distanțați fizic, suntem mai conectați online.

Exemple de activități de engagement cu comunitatea brandului

  1. Linella a dezvoltat un joc online în care așezi virtual masa de Paști și stai acasă;
  2. Zahăr Domnița a dezvoltat o aplicație de povești audio pentru a umple util timpul copiilor și părinților;
  3. Farmacia Felicia face „Întâlniri frumoase” cu psihologul;
  4. Metro face live-uri cu un bucătar care gătește de acasă;
  5. Chateau Cristi organizează un concert online;

FIȚI RESPONSABILI

Într-un studiu recent 75% din intervievați declară că brandurile au responsabilitatea să ajute în pandemie. Fiți specifici. Consumatorii vor să știe ce fac brandurile pentru a ajuta.

Fie că o faceți prin acțiuni de CSR, procese interne care impactează livrarea serviciilor sau comunicarea, în fiecare trebuie să se regăsească sentimentul sincer de implicare și etică.

Goana donațiilor a fost începută de Rogob, foarte multe exemple frumoase au fost preluate, care la un moment dat au luat-o pe dealuri cu poze cu oameni ne echipați, zâmbăreți și oficiali când nu era cazul. Multe brand-uri au făcut donații care s-au pierdut, fiind rezumate la declarații în presă, și nu au fost învelite frumos în mesaje de brand.

Exemplul companiei Simpals cu programele de susținere a medicilor, business-ului educației online și multe alte inițiative extrem de relevante și bine comunicate.

Exemplu companiei itaxi: reformularea serviciilor în livrarea de produse la domiciliu, echiparea taxiurilor, activități de CSR: ajutorul medicilor, bătrânilor fără mare tam-tam. La Deliveroo o aplicația de livrare din Marea Britanie, puteți chiar să lăsați notițe pentru șofer, unde să vă lase comanda, sau să donezi într-un fond de susținere a șoferilor care au suferit din cauza COVID-19. Nu se prefac că nu există nicio criză. Au luat sănătatea angajaților și a clienților în serios și au făcut rapid o schimbare pozitivă.

Rompetrol: din primele zile a introdus achitare contactless la pompă fără să fie nevoia să ieși din mașină, activități de CSR

Victoriabank: Adaptarea la deschiderea și prelungirea cardurilor la domiciliu

Orange: cu programul său mare de donații și de susținere a profesorilor

Veja, un brand francez de încălțăminte, împărtășește o poveste personală despre ce trec și de ce trimit angajați acasă: Aici

KLM, o companie aeriană olandeză, a anunțat că nu vor exista taxe de schimbare pentru toate zborurile: aici

Prea multe afaceri acționează ca și cum nimic nu s-ar fi schimbat. Unii dezvoltă campanii în care strigă sus și tare că le pasă, apoi se ocupă de afaceri ca de obicei. Nu fiți ca ei. Fiți receptivi și adaptați-vă la ceea ce se întâmplă. Din nou, clienții dvs. vor aprecia. O mică de sursă de inspirație de comunicare aici.

NU VĂ UITAȚI UMANITATEA

Este ușor să te adresezi unei mase anonime de clienți millennials, gen Z, moms etc. Nu uitați niciodată că faceți marketing către oameni reali.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.