Inițiativa de a susține sectorul vitivinicol vine din partea lui Misha Turcanu, autorul blogului Wine like a local și a lui Andrei Cibotaru, autorul blogului www.finewine.md.
Astfel, duminică, 5 aprilie, mai mulți internauți au început să publice fotografii prin care mulțumesc producătorilor de vin autohton.
Hashtag-urile campaniei sunt: #wineofmoldova #vinulmeu #mywine #MyWineOfMoldova #DiscoverMoldova #BeOurGuest.
„Industria vitivinicolă în Moldova generează peste 150 000 de locuri de muncă. Valoarea exportul vinului moldovenesc în anul 2019 a alcătuit circa 3 miliarde de lei. Industria vinicolă este principala atracție turistică în țară. 85 % din vinul produs este exportat în 71 de țări.
Vinul moldovenesc abia începe să penetreze piețele internaționale, începând un nou capitol al istoriei sale. Acum, împreună cu toată lumea, înfruntând o potențială criză globală, vinul moldovenesc, ca niciodată, are nevoie de susținere la sine acasă. Haideți toți împreună să-i mulțumim pe acei oameni care păstrează și dezvoltă acest patrimoniu”, spun inițiatorii campaniei.