Cele mai utile aplicații care îți ușurează munca atunci când lucrezi online, de acasă

Pe timp de pandemie, mai multe persoane și-au transferat activitatea online, de la domiciliu. Totuși, acest lucru se poate dovedi a fi destul de dificil, dacă nu folosești aplicații care să-ți facă munca mai ușoară. Playtech.ro a o listă a celor mai utile aplicații atunci când lucrezi de acasă.

Foto: Kaitlyn Baker / Unsplash

Iată cele mai utile aplicații pentru lucru de acasă:

Comunicarea

Zoom

Zoom este aplicație de videoconferințe care te lasă să comunici online cu colegii sau angajații tăi. Apelurile video pot suporta până la 100 de participanți. Partea și mai bună e că poți înregistra sesiunea, pentru a o urmări mai târziu. Zoom poate fi descărcată atât pe iOS, cât și pe Android.

Teams

Microsoft Teams a fost creată pentru a permite angajațiilor companiilor să țină legătura unii cu alții, de la distanță. Este una dintre cele mai populare în acest sens și-ți permite să creezi „camere” de conferințe, să trimiți mesaje colegilor, dar și să înregistrezi ședințele, în caz că ai nevoie de ele mai târziu. Teams este disponibilă atât online, cât și pe Android și iOS.

Hangouts

Hangouts este tot un instrument pentru videoconferințe. Pentru că e creat de Google, e cu atât mai util dacă folosești deja aplicații din G-Suite. Este o aplicație de bază, care te lasă să faci apeluri video, să trimiți mesaje și să distribui fișiere. O poți folosi online aici, sau ca aplicație pe Android sau pe iOS.

Skype

Skype este una dintre primele aplicații pentru videoconferințe. E posibil s-o fi folosit și tu în școala generală, la nevoie. Chiar dacă au apărut și altele între timp, Skype este în continuare o aplicație pe care te poți baza pentru a comunica la distanță. Skype vine și pe Android, și pe iOS.

Slack

Slack este una dintre cele mai populare aplicații folosite de angajații companiilor. Aici, comunicarea se face pe canale, fie organizate pe subiecte, proiecte în lucru sau echipe. Poți folosi Slack și pe Android, și pe iOS.

WhatsApp

WhatsApp este probabil cea mai populară aplicație de mesagerie, însă se dovedește cu atât mai utilă acum, pe timp de pandemie, mai ales pentru lucrul de acasă. WhatsApp poate fi folosită și pe Android, și pe iOS, dar are și o versiune pe web.

Lucrul cu documentele, de acasă

Google Docs

Google Docs este cel mai util instrument atunci când mai multe persoane trebuie să aibă acces la același fișier Word. Partea și mai bună e că fiecare utilizator care are acces poate edita documentul, iar modificările vor fi afișate tuturor celorlalți participanți. Google Docs poate fi folosit online, dar și pe iOS sau Android.

Google Sheets

Google Sheets face același lucru ca și versiunea Docs, însă de data aceasta este pentru cei care au nevoie să lucreze cu spreadsheet-uri din Excel. Versiunea online poate fi accesată aici, iar din aplicații pe Android și iOS aici și aici. Din aceeași gamă face parte și Google Slides, pentru prezentări Power Point.

Google Drive

Aceasta este o opțiune utilă, mai ales pentru cei care au deja un cont Gmail. Cu ajutorul instrumentului, este mai ușor să stochezi și să organizezi fișierele, dar și să le distribui oricui dorești. Google Drive are atât versiunea web, cât și Android sau iOS.

Dropbox

Dropbox este tot un serviciu de stocare în cloud, dar prin care poți trimite mai departe fișiere către colegii de la birou. Dropbox are și aplicație pentru iOS și Android.

TeamViewer

Acesta este instrument de colaborare la distanță, care permite partajarea ecranului, întâlniri online, conferințe web și transfer de fișiere între dispozitive. Dar cea mai utilă opțiune este că, prin TeamViewer, poți permite controlul de la distanță al dispozitivului tău. O poți descărca și pentru Android, și pentru iOS.

Calendare, planificări și productivitate

Quip

Quip este o aplicație utilă pentru lucrul de acasă, care permite utilizatorilor să creeze calendare, foi de calcul, documente Word și să distribuie fișiere colegilor. Quip vine și pe iOS, și pe Android.

Trello

În esență, Trello este un instrument de colaborare, care te ajută la organizarea tuturor proiectelor unei echipe în: ce se află în lucru, cine lucrează la ce și când ceva se află într-un anumit proces. Poți folosi Trello și pe iOS, și pe Android.

Hours

Aceasta este una dintre cele mai utile aplicații prin care poți monitoriza timpul petrecut pe anumite task-uri. Hours este utilă fie pentru a-ți face o idee legată de durata anumitor proiecte, fie pentru a oferi un raport al felului în care ți-ai petrecut orele de lucru angajaților care cer acest lucru.

RescueTime

Acesta este un alt instrument extrem de util pentru lucrul de acasă. Aplicația îți permite să urmărești timpul petrecut pe diverse site-uri. RescueTime rulează în fundalul laptopului, telefonului sau tabletei pentru a-ți arăta exact cât timp petreci pe anumite site-uri. Vine atât pe iOS, cât și pe Android.

Google Keep

Google Keep este una dintre cele mai utile aplicații pentru notițe și task-uri pe care le ai de făcut și de care nu vrei să uiți. Partea și mai bună e că toate notițele se sincronizează automat și ai acces la tot ce-ți notezi pe toate dispozitivele care au aplicația. Versiunea online este disponibilă online, dar și ca aplicație pentru Android și iOS.

Todoist

Todoist este o aplicație utilă de planificare. E numai bună pentru a-ți seta remindere și crea liste de lucruri pe care le ai de făcut. Aplicația are și o extensie pe Chrome, care îți permite să creezi și să-ți urmărești sarcinile și mementourile de pe orice dispozitiv. De asemenea, poți colabora cu alții, atribuindu-le sarcini din interiorul aplicației. Todoist are și aplicații pe iOS și Android.

Daywise

Daywise te salvează de notificările enervante și te ajută să fi mai productiv, pentru că nu-ți verifici telefonul din cinci în cinci minute. În esență, aplicația îți trimite notificările în serii, la timpul potrivit, pentru a putea lucra fără întreruperi. Daywise nu e disponibilă decât pe Android.


Pub