(video) Cele 100 de autobuze, subiect de dispută la Primăria Chișinău. Cei din Platforma DA și PAS acuză, iar Ion Ceban se apără

Acuzații între consilierii PAS, Platforma DA și primarul general Ion Ceban. Consilierii spune că toate demersurile privind achiziționarea autobuzelor au fost făcute total netransparent, nefiind respectată procedura prevăzută de lege pentru organizarea licitaţiilor publice, fără audieri și dezbateri publice. În schimb, edilul capitalei îi roagă pe cei din Platforma DA și PAS să se informeze înainte să iasă cu astfel de acuzații.

„Nu este prezentată informația privind povara fiscală care va cădea pe umerii bugetului municipal. Nu este prezentată informația privind perioada pentru care este contractat creditul. Nu sunt prezentate variantele alternative de creditare de la instituții internaționale precum BERD sau BEI, mai ales în condițiile în care Chișinău are o experiență pozitivă de colaborare cu aceste instituții. Nu este prezentat impactul economic sau altfel spus analiza cost-beneficiu în urma implementării proiectului. În condițiile în care Primăria subvenționează anual cu 141 milioane lei Parcul Urban de Autobuze, nu este clar cum achiziționarea a 100 de autobuze va diminua din valoarea acestei subvenționări. Nu este prezentată informația privind capacitatea Parcului Urban de Autobuze de gestionarea a unui proces complex, precum cel de asamblare al autobuzelor. Mai mult de atât, nici până în momentul de față Parcul nu are Statutul aprobat și nu are un Consiliu de administrare funcțional, fapt care generează riscuri majore în ceea ce privește buna administrarea a proiectului dat”, se arată în declarația celor de la PAS.

Pentru a avea răspuns la aceste întrebări, Ceban le propune celor din PAS și Platforma DA să delege persoane în consiliul de negocieri: „Neinformare, așa autobuze sunt în alte țări. Eu propun să se informeze domnii consilieri atunci când fac asemenea declarații. Ambele fracțiuni spun că proiectul nu a fost transparent. Iar neadevăr. Tot proiectul, pachetul cu toate datele au fost prezentate la toți consilierii. Toate informațiile. Cât, de unde, care sunt alte oferte. Noi poate ne-am dori ceva mult mai mult, dar acestea sunt posibilitățile noastre. Eu propun ca acești consilieri să ceară o simplă analiză de la acele firme invocate de ei care ar fi mai bune și mai calitative să vadă cât ar costa un autobuz. Respectiv noi analizând minuțios am ajuns la concluzia ca acest tip de autobuz este o combinație potrivită între preț și calitate dar și din bugetul care ni-l propunem și avem.

Ce din Platforma DA, au mai venit cu acuzații precum că tot procesul este dubios, iar procentajul de 8 la sută este prea mare.

Ceban a dezmințit și acest fapt, spunând că dobânda creditul nu este de 8 la sută. „Totodată, este un neadevăr că vom achita 8 procente, este vorba de ușor peste 5 procente. Iată care este scopul celor din Platforma DA, să ducă lumea în eroare. Cei din Belarus vor compensa 3,66% din acest credit”, a conchis primarul capitalei.

Edilul capitalei a mai adăugat că dacă procesul o să meargă fără impedimente, primul lot de autobuze va veni Chișinău până la finele lunii iulie.


Pub