(video) Premieră: Renault MORPHOZ Concept – maşină care îşi schimbă dimensiunile în funcţie de bateriile “luate” la bord

“Apropie-te de mașină, îți va trimite un semnal. Te recunoaște și te întâmpină. Intrați și pregătiți-vă pentru o experiență complet nouă: vă aflați într-un vehicul inteligent, adaptabil, care împinge înapoi limitele. Un vehicul personalizat care se adaptează la fiecare tip de utilizare, fie că este vorba de una scurtă: rutină zilnică în alergarea spre locul de muncă, umblare prin magazine sau călătorii pe distanţe lungi. Un vehicul personal care este partajat atunci când nu îl utilizați. Un vehicul conceput pentru a se potrivi în diferite ecosisteme și pentru a încuraja interacțiunea. Un vehicul autonom care poate fi condus sau se poate conduce singur”.

Acest vehicul futurist reprezintă viziunea Renault asupra mobilității electrice personale, partajabile în anii de după 2025. Se numește MORPHOZ şi se bazează pe noua platformă electrică modulară CMF-EV a Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi pentru a oferi mai multe configurații nu numai de putere, capacitate și autonomie, ci și de opțiuni de utilizator și de spaţiu pentru bagaje.

Fidel ADN-ului mărcii, conceptul MORPHOZ întruchipează petala familiei strategiei de design “Life Flower” a Renault, care se bazează pe etapele din viața unei persoane. Cu toate acestea, nu este doar o viziune exploratorie a mobilității. În designul său, detalii și prezentare interioară, acesta anunță, de asemenea, o nouă familie de modele electrice Renault pentru următorii ani.

Piedica principală în achiziționarea unui vehicul electric încă îi rămâne autonomia. Cu toate acestea, ideea că mobilitatea electrică este prea restrictivă va fi în curând spulberată, iar conceptul Renault MORPHOZ este cea mai bună dovadă de până acum a capacităților unui electromobil.

Această viziune a mobilității electrice pe termen mediu și viitoarele vehicule din gama Renault care vor oferi această mobilitate nu ar putea exista fără o bază tehnică dedicată. Renault MORPHOZ folosește o nouă platformă modulară electrică 100%, numită CMF-EV. La fel ca platforma CMF-B, care a fost introdusă anul trecut pe Clio și utilizată pe noul Captur, CMF-EV a fost dezvoltată de Alianță. Acesta permite proiectarea, construirea, ajustarea şi modificarea fină a vehiculelor electrice mai ușor decât s-ar putea face cu o platformă proiectată pentru motoarele cu ardere internă sau pentru aplicații mixte.

În ceea ce privește stilul, arhitectura inovatoare a platformei permite crearea unui ampatament lung cu roți chiar la colțurile vehiculului, console reduse și o podea plată. Acest lucru modifică radical proporțiile fizice pentru a produce un aspect izbitor. Cu o baterie simplificată, platforma CMF-EV permite proiectarea de maşini cu gardă la sol mai redusă, cu un acoperiș coborât mai jos și o îmbunătățire importantă a performanței aerodinamice. Capota scurtă permite realizarea unui habitaclu pentru pasageri mai lung și mai elegant.

În ceea ce privește conducerea dinamică, acest lucru este îmbunătățit de șasiul și structura care este optimizată pentru vehiculul electric cu un centru de greutate redus datorită poziţionării bateriilor sub podea.

În cele din urmă, în ceea ce privește experiența de la bord și aspectul interior. Atunci când un motor electric, care este mai mic decât un motor cu ardere internă, este instalat în poziția optimă, cum este pe platforma CMF-EV, tabloul de bord poate fi raționalizat și împins cu mult înainte pentru a elibera spațiu de stocare și spațiu pentru pasageri – în special spațiu pentru picioarele pasagerilor spate. Absența unui tunel de transmisie face posibilă o podea plată pentru și mai mult loc pentru picioare. Vehiculele vor putea oferi de acum înainte o experiență la bord care a fost disponibilă anterior doar în maşinile de talie mare şi scumpe.

Renault MORPHOZ este este de facto numit un crossover 100% electric şi adaptabil, care se poate încărca prin inducție electromagnetică chiar și atunci când este condus. Acesta este conectat și echipat cu funcții de condus automatizat de nivel 3 (poate rula singur pe drumurile pe unde se permite asta, însă şoferul trebuie să monitorizeze lucrurile şi să intervină după caz, motiv pentru care au fost păstrate comenzile necesare). La fel ca şi SYMBIOZ, concept arătat în 2017, acesta este un vehicul personal care se mândrește acum cu funcții specifice specifice de partajare.

Adaptabilitatea ridicată a lui MORPHOZ este demonstrată de transformarea fizică care are loc între cele două versiuni ale sale: scurtă numită “City” şi lungă numită “Travel”. Vehiculul (de 2 metri lăţime şi 1.55 metri înălţime, cu jante de 22 inci) este, de fapt, capabil să se adapteze la modul în care utilizatorii săi trăiesc, fie că este vorba de utilizarea de zi cu zi sau, de exemplu, călătoriile de vacanță. Pentru a realiza acest lucru, versiunea City este echipată cu capacitatea corectă a bateriei pentru a îndeplini cerințele de zi cu zi, în timp ce versiunea Travel poate găzdui capacitatea suplimentară necesară pentru parcurgerea de distanțe lungi pe autostrăzi, de exemplu.

  • Versiunea scurtă “City” a lui Renault MORPHOZ reprezintă un SUV cu o lungime de 4.40 metri. Cu un ampatament de 2.73 metri, cifra constituie o dimensiune record pentru o astfel de lungime a maşinii, astfel încât poate găzdui cu ușurință un pachet de baterii cu o capacitate de 40 kWh care sunt montate standard, făcând astfel maşina mai uşoară și fiind excluse costurile inutile. Experiența de la bord este totuși demnă de un model dintr-un segment mai înalt. În această configurație, MORPHOZ se mândrește cu o semnătură luminoasă specifică pentru a oferi un aspect care este îmbunătățit de prezența segmentelor LED suplimentare. Stilul său este mai izbitor, capota e scurtată, barele de protecție sculptate și practic lipsa de console împing roțile spre colțuri, în scopul de a simboliza agilitatea unui vehicul de oraș alimentat electric.
  • Versiunea lungă “Travel” reprezintă deja o maşina cu o lungime de 4.8 metri şi ampatament de 2.93 metri, pentru a-i permite să se adapteze capacității suplimentare a bateriei și să ofere un interior mai spațios. Astfel, poate transporta baterii cu o capacitate suplimentară de 50 kWh (capacitate totală de 90 kWh) și oferă mai mult spațiu pentru pasageri, împreună cu suficient spațiu pentru încă două valize. În plus, această versiune, care beneficiază de o identitate luminoasă specifică, are un front-end și un profil special pentru a-și optimiza performanța aerodinamică pe distanțe lungi.

Capacitatea nominală a bateriei de 40 kWh a lui Renault MORPHOZ în versiunea City îi oferă o autonomie de 400 km, care este suficientă pentru utilizările urbane și suburbane de zi cu zi. De asemenea, îi oferă o anumită flexibilitate care va satisface mai mult de 90% din nevoile utilizatorilor. Pentru celelalte 10%, atunci când sunt implicate distanțe mai lungi, MORPHOZ poate găzdui un acumulator suplimentar Travel Extender. Vehiculul se transformă în versiunea Travel la o stație specială, acolo unde un panou din podeaua plată se deschide deasupra stației specifice pentru a primi un pachet de baterii de 50 kWh care sunt instalate în vehicul în doar câteva secunde. Ulterior, MORPHOZ părăsește stația gata de parcurge 700 km!

După întoarcere din călătorie, ideea este ca utilizatorul să se oprească din nou la o staţie de acest gen şi să returneze pachetul de baterii suplimentare, revenind astfel la capacitatea inițială de 40 kWh a configurației City. Stația reîncarcă ulterior bateriile astfel încât să fie gata de reutilizare. De asemenea, le poate folosi pentru a aproviziona cu energie alte vehicule sau obiecte de infrastructură, gen: o staţie de alimentare a bicicletelor electrice, pentru iluminat public sau pentru stocarea de energie electrică din surse regenerabile.

La apropierea șoferului, Renault MORPHOZ rulează o secvență luminoasă pentru a-i arăta că a fost detectat și recunoscut de senzorii vehiculului. Un val este tot ceea ce este necesar pentru a debloca vehiculul și a deschide ușile sale. Deschiderea lor centrală, combinată cu absența unui montant B, facilitează accesul pasagerilor habitaclul primitor, care este iluminat de culoarea tapiţeriei scaunelor și a consolei centrale. La fel ca şi caroseria, habitaclul se poate transforma pentru a se adapta la cerințele șoferului și pasagerilor.

Maşina are un volan futurist, în centrul căruia se află un ecran de 10.2 inci care afișează principalele informații de conducere și de siguranță. În spatele acestui volan, există un tablou de bord surround care pare să fie lipsit de un panou de instrumente adevărat și ecran multimedia. La cererea șoferului, care poate decide să facă ecranele să dispară, acest tablou de bord se deschide pentru a permite panoului de instrumente LIVINGSCREEN să se plieze fără probleme. Acest ecran lat afișează atât informațiile despre sistemul de conducere, cât și cele legate de multimedia. Panoul LIVINGSCREEN care reprezintă un ecran OLED de 80 cm poate fi desfăşurat în modul de conducere manual sau în modul autonom.

Compartimentul pentru pasageri de pe MORPHOZ are un mod “Share” care permite pasagerilor, dar nu și șoferului, să stea față în față pentru a purta conversaţii sau pentru a participa la o activitate partajată. Pentru a realiza acest lucru, scaunul pasagerului frontal complet simetric se rotește complet la 180 de grade. Pasagerii pot face apoi uz de o consolă centrală şi de un ecran vast integrată în aceasta pentru a se juca sau a se simţi ca într-o cameră de zi.

Iar când MORPHOZ se comută de la versiunea City la Travel, scaunele pasagerilor din spate se deplasează automat înapoi pentru a profita de spațiul suplimentar din interior. Pasagerii au apoi mai mult spațiu pentru picioare.

Despre Renault MORPHOZ ni se mai spune că este o maşină full conectată şi pune la dispoziţia pasagerilor internet prin reţea Wi-Fi 5G. Are un singur motor electric sub capotă şi, respectiv, tracţiunea este pe puntea din faţă doar. Puterea pe versiunea City este de 136 CP, iar pe Travel de 217 cai. Apropo, pe lângă încărcare prin inducţie electromagnetică poate fi realizată şi una statică printr-un cablu obişnuit.

Dacă s-ar putea transforma într-un model de serie nu se anunţă deocamdată, însă platforma-i va fi utilizată la greu. Premiera-i publică urma să aibă loc în aceste zile la Salonul Auto Internaţional de la Geneva, dar din cauză că s-a anulat, Renault a decis să-l prezinte online.

Preluarea articolelor de pe www.autoblog.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, trebuie citată sursa și autorul informației, iar în cazul portalurilor informaționale trebuie indicat și linkul direct (ACTIV) la sursă în lead. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui acord încheiat cu redacţia AutoBlog.MD. Materialele de pe www.autoblog.md sunt protejate de Legea 139 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova.

Află mai multe despre acest vehicul din dosarul de presă ataşat:

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise

https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://si-asik.tubaba.go.id/assets/kygacor/ https://surat.sumbawakab.go.id/upload/