19:45:17 25.04.2024
Stiri

VIDEO // Transportatorii PRIVAȚI din Chișinău amenință cu sistarea activității, dacă Primăria Chișinău nu va accepta MAJORAREA tarifelor la călătoriile cu microbuzul sau subvenționarea ramurii cu 70 de milioane de lei

Economie 20.02.2020 11:37 Vizualizări1516 Autor: Ziarul National
VIDEO // Transportatorii PRIVAȚI din Chișinău amenință cu sistarea activității, dacă Primăria Chișinău nu va accepta MAJORAREA tarifelor la călătoriile cu microbuzul sau subvenționarea ramurii cu 70 de milioane de lei Captură privesc.eu


Companiile private de transport de pasageri, care acoperă mai multe rute din municipiul Chișinău, solicită Primăriei Chișinău să aprobe majorarea tarifului la transportul de călători, care nu au mai fost modificat din 2006 (3 lei) sau să subvenționeze ramura cu 70 de milioane de lei anual (pentru 700 de microbuze), pentru ca tariful să rămână neschimbat.

Potrivit președintelui Consiliului Asociației Patronale a Transportatorilor Auto, Oleg Alexa, Primăria Chișinău discriminează transportul privat de călători, în raport cu întreprinderile municipale de transport.

„Companiile private de transport de pasageri, care operează rutele de microbuz din mun. Chișinău, condamnă cinismul manifestat de Primăria Chișinău față de reglementarea tarifară a transportului public și avertizează că multe sectoare a municipiului pot rămâne fără servicii de transport public. După două adresări către Primărie și DGTPCC precum și după prezentarea calculelor (care argumentează majorarea tarifelor), nicio persoană din conducerea de vârf a Primăriei nu a manifestat dorința de a discuta cu noi problemele din transport, inclusiv chestiunea tarifului. Însă, textul adresării noastre și calculele anexate scot la iveală mai multe vicii „cronice” din activitate a Primăriei”, a precizat Alexa astăzi, într-o conferință de presă.

În primul rând, spune sursa citată, se evidențiază atitudinea discriminatorie a Primăriei Chișinău față de companiile de transport privat.

„În anul 2006, CMC a stabilit tariful de 2 lei pentru călătoria în troleibuz, 3 lei pentru autobuze și 3 lei pentru microbuze. În 2007, CMC a aprobat subvenționarea Parcului Urban de Autobuze (PUA) și Regia Transport Electric (RTEC) pentru compensarea diferenței dintre tarif și sinecost, în sumă totală de 110 milioane de lei. Pe parcursul anilor, această sumă a crescut, iar pentru 2020 CMC a aprobat subvenționarea acestor întreprinderi municipale cu 446,5 milioane de lei, iar pentru transportul cu microbuze nu a fost aprobată nici o subvenționare. Mai mult, Primăria Chișinău ne amenință în fiecare an că va elimina microbuzele, pentru ca mai apoi să ne reproșeze de ce nu înnoim parcul de mașini. Cum să-și înnoiești parcul de mașini, dacă nu există nicio predictibilitate. Pentru noi tariful de 3 lei este singura sursă de venit, în condițiile în care un troleibuz este subvenționat cu un milion de euro anual, pe lângă venitul pe care îl încasează din transportul de călători. De la data aprobării tarifelor (2006) și până în prezent Primăria Chișinău a aplicat anumite standarde pentru întreprinderile municipale și altele pentru întreprinderile private”, a adăugat Alexa.

Sursa citată a vorbit și despre suma exorbitantă și nejustificată a mărimii subvențiilor care se plătesc PUA și RTEC.

„Din calculul nostru reiese că tariful pentru microbuze trebuie să fie de 9,81 lei. În calcul sunt incluse atât cheltuielile și capitole pe care le suportă și PUA și RTEC cât și acele cheltuieli și capitole pe care le suportă doar transportatorii privați. Dacă transportatorii privați ar activa în aceleași condiții cu PUA și RTEC (dacă unitățile de transport ar fi procurate de municipalitate, etc), atunci tariful pentru microbuze ar trebui să fie nu mai mare de 6,5 lei”, a punctat Oleg Alexa.

Acesta l-a acuzat pe primarul general, Ion Ceban, că fuge în permanență de responsabilitate și pretinde că demersurile transportatorilor privați nu au ajuns la el pe masă. „Este un neadevăr. Toți din Primăria Chișinău au primit demersurile noastre. Noi putem păstra și în continuare tariful de 3 lei, dar în cazul acesta Primăria ar trebui să subvenționeze ramura cu 70 de milioane de lei. Dacă se vor cere 1400 de microbuze, care să ajungă peste tot, în toate cartierele, atunci subvenția trebuie să fie de 140 de milioane de lei. Cum nu ai da aceasta este mult mai mică decât în cazul autobuzelor și troleibuzelor. Eu sper că municipalitatea este interesată să găsească soluții pentru ca tariful să rămână de 3 lei. În cazul în care zilele următoare nu suntem chemați la discuții, atunci voi sista activitatea în anumite zile”, a conchis Alexa.


Stiri relevante

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
22.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Mercenarii lui Șor ș...

20.04.2024 20:07 Ziarul National Nicolae Enciu // Basarabia sub teroar...

19.04.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Despărțirea apelor p...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md