PE SCURT
Un grup de tineri activi și ingenioși din Marea Britanie au decis să „salveze” fructele și legumele care erau aruncate de magazine pentru că nu corespundeau standardelor impuse de piață.
Astfel, ei au reușit să creeze un brand renumit și apreciat de produse de calitate, create din fructele și legumele ignorate de rețelele mari de magazine.
PE LUNG
La începutul anilor 2010, tinerii au rămas surprinși câte tone de legume și fructe sunt aruncate de agricultori, pentru că rețelele de magazine nu voiau să le ia pentru că ar fi mult prea mici sau prea mari, prea coapte sau prea verzi. Nu voia nimeni să le cumpere, astfel că produsele ajungeau să se strice în depozite sau să fie aruncate la groapa de gunoi. Atunci, tinerii s-au gândit să caute o soluție. „Nu putem să ne plângem că nu avem ce mânca, în timp ce aruncăm atâta mâncare”, spune Alicia Lawson, una dintre tinere. În anul 2012, au lansat Rubies in the Rubble, o afacere de producere a gemurilor, pastelor, ketchupuri și condimente din fructele și legumele pe care le adunau în rucsacuri de la fermierii din regiune. Ulterior, ei s-au extins și au devenit populari. Tot mai mulți oameni au înțeles importanța folosirii raționale a produselor.
„Peste o treime din toate produsele cultivate în Marea Britanie nu ajung niciodată pe farfuriile noastre. Ceea ce înseamnă că circa 1,3 milioane de tone sunt aruncate”, spune Alicia. „Ne-am dat seama că nu numai că am putea avea un impact mult mai mare dacă am lucra cu fermierii, dar și am putea crea, de asemenea, un model de afaceri mai viabil, cu potențialul de a se extinde într-un mod mult mai mare”, adaugă ea.
În prezent, întreprinderea se poate lăuda nu doar cu produse delicioase apreciate de consumatori, dar și cu mai multe premii.