Vânzările de maşini diesel în Europa, la un pas de a coborî sub 30%! Cele mai populare sisteme de propulsie în 2019

În ultimul trimestru al anului 2019, cererea în Uniunea Europeană pentru automobile diesel a scăzut, constituind într-un final 29.5% din înmatriculările de mașini noi. Mașinile pe benzină au reprezentat 57.3% din piața UE, în timp ce vehiculele electrificate reîncărcabile (ECV) au constituit 4.4% din totalul vânzărilor de mașini noi în toată regiunea, din octombrie până în decembrie anul trecut.

Toate vehiculele cu unităţi de propulsie alternative (APV) au avut o cotă de piață de 13.2%, informează Asociaţia Europeană a Producătorilor de Automobile.

În ansamblu în 2019, aproape 60% din toate mașinile noi înmatriculate în Uniunea Europeană au rulat pe benzină (58.9%, comparativ cu 56.6% în 2018), în timp ce cota celor pe motorină a reprezentat 30.5% (35.9% în 2018). De asemenea, anul trecut, 3.0% din autoturismele noi din UE au fost vehicule electrificate reîncărcarbile (+1%).

Din ianuarie până la sfârşitul lui decembrie 2019, numărul de autoturisme diesel înmatriculate în Uniunea Europeană a scăzut cu 13.9% până la 4.650.558 de unități. În ciuda acestui declin general, unele piețe încep să prezinte semne de redresare. Cererea diesel a crescut din nou pe două dintre cele mai mari piețe auto ale UE în ultimul trimestru al lui 2019: Franța (+7.3%) și Germania (+4.3%), în timp ce în raport cu întreg anul 2018, anul trecut înmatriculările de maşini diesel au scăzut în Franţa cu 10.6%, însă în Germania au crescut uşor cu 3.7%

În același timp, mașinile pe benzină și-au continuat tendința ascendentă, vânzările şi înmatriculările fiind în creştere cu 5.2% în 2019, până la 8.964.034 de unităţi. Vânzările de autovehicule pe benzină au crescut în absolut toate cele 28 de țări ale UE, Italia înregistrând cea mai mare creștere procentuală (+25.7%) din cele cinci piețe majore.

De menţionat că şi în ţara vecină, România, înmatriculările de maşini noi pe benzină au crescut de la circa 72.000 de unităţi în 2018 până la circa 108 mii în 2019.

În timpul anului trecut, şi cererea de mașini cu motor alternativ a crescut semnificativ (+42.9%) în toată UE. Vehiculele electrificate reîncărcabile (ECV) au fost printre principalii factori ai acestei creșteri (+52.9%; până la 459.387 de unități în total sau până la 558.586 de maşini dacă ar fi de calculat şi cifrele înregistrate în ţările non-UE precum Islanda, Norvegia şi Elveţia). Atât segmentul de electromobile pe baterii (BEV+FCEV), cât și cele ale maşinilor plug-in hybrid (PHEV+EREV (extended‐range electric vehicle), care se includ în categoria celor numite ECV, au înregistrat câștiguri puternice (+93.2%, 285.284 de unităţi) şi (+13.9% respectiv, 174.103 unităţi).

Vehiculele electrificate hibride (HEV=full hybrid+mild hybrid) reprezintă încă marea majoritate a vehiculelor cu motor alternativ vândute în UE. Într-adevăr, în 2019 au fost înregistrate 896.848 de unități (+49.9% față de 2018).

Alte vehicule cu motor alternativ – care includ cele care funcționează cu etanol (E85), gaz petrolier lichefiat (GPL), biocombustibili și gaz natural (NGV) – au încheiat anul într-o notă pozitivă. Înmatriculările au crescut cu 11.6% la 255.959 de unități. Italia rămâne cea mai mare piață pentru aceste vehicule din UE, cu 174.099 de unități înregistrate (+7.5%).

Analizând cele cinci piețe majore (Franţa, Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie), toate au înregistrat o creștere puternică în totalul înregistrărilor de APV în 2019. Germania s-a remarcat, deoarece cererea a fost mai mult decât dublă (+ 101,9%) în timpul celui de-al patrulea trimestru, determinată de vânzările ambelor tipuri de vehicule: hibride şi plug-in hybrid.

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?
Reload Reload document
| Open Open in new tab

Preluarea articolelor de pe www.autoblog.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, trebuie citată sursa și autorul informației, iar în cazul portalurilor informaționale trebuie indicat și linkul direct (ACTIV) la sursă în lead. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui acord încheiat cu redacţia AutoBlog.MD. Materialele de pe www.autoblog.md sunt protejate de Legea 139 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova.

Vezi şi:

https://autoblog.md/statistica-compacte-de-lux-sau-suv-uri-ce-tipuri-de-masini-noi-au-preferat-moldovenii-in-2019/

https://autoblog.md/statistica-cate-masini-noi-s-au-vandut-in-2019-topul-celor-mai-populare-marci-auto-in-moldova/

https://autoblog.md/un-nou-lider-in-vanzarile-de-masini-la-nivel-global-vw-ag-si-a-intors-coroana-dupa-o-pauza-de-doi-ani/

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/