(foto) Serviciul 112 are un nou sediu: Este alimentat 100% cu energie verde ca sursa energetică de bază

Serviciul pentru preluarea apelurilor de urgență 112 are un nou sediu. Spațiul total al noului Centru este de 1.295 metri pătrați.

Foto: mei.gov.md

În prezent, Serviciul 112 asigură un „ghișeu unic” pentru preluarea și gestionarea apelurilor de urgență, coordonarea şi sincronizarea activităților serviciilor specializate de urgență, alertarea şi implicarea simultană a acestora, utilizând funcționalitățile avansate ale sistemului informațional automatizat al Serviciului 112.

Potrivit ministrului Economiei și Infrastructurii, acest edificiu „este primul Centru de preluare apeluri din Europa care este alimentat 100% cu energie verde ca sursa energetică de bază, fiind alimentat din energia generată de Parcul fotovoltaic din apropiere, dar care este conectat și la rețelele standard de alimentare cu energie”.

Timp de doi ani de la lansare, au fost preluate peste 5,3 milioane de apeluri de urgență, în mediu un operator preia 250-300 apeluri pe tură.

În Republica Moldova acest serviciul se bazează pe cea mai avansată soluție tehnică la nivel european, elaborată de compania suedeză „Carmenta”, care este utilizată în prezent doar în câteva țări UE. Sistemul implementat permite ce mai avansată localizare geografică a apelantului și digitizarea tuturor proceselor, ce a ridicat eficiența rețelelor și serviciilor electronice, Serviciul 112 din Moldova fiind inclus în Top 10 țări care au sisteme avansate de localizare a terminalelor mobile ale apelanților în cazurile de urgență, în baza parteneriatelor implementate cu Google Inc. și Apple Inc.

Serviciul 112 / Sursa:mei.gov.md
Serviciul 112 / Sursa:mei.gov.md


Pub