CMC a decis: Tuburile de colectare a deșeurilor din blocurile locative vor fi lichidate

(update 17.45) Proiectul cu privire la îmbunătățirea serviciului managementului deșeurilor menajere solide în municipiul Chișinău pe anul 2020 a fost de consilieri. Proiectul prevede inclusiv lichidarea tuburilor de colectare a deșeurilor din blocurile locative (peste 1.700 de scări) până la data de 31 iulie și construcția platformelor pentru colectarea separată a deșeurilor menajere solide până la 31 decembrie 2020.

(update 17.25) Proiectul cu privire Ia acceptarea donației din partea municipiului București a fost retras de pe ordinea de zi de către Guvern. După cum a explicat secretarul CMC Adrian Talmaci, Primăria București urma să doneze trei unități de transport de marca Dacia Duster Direcției asistență socială și sănătate a Primăriei Chișinăului și trebuia să transmită specificațiile automobilelor, însă până în prezent, nu a făcut acest lucru.

(update 17.15) Consilierii au trimis spre reexaminare Proiectul cu privire la transmiterea unor veceuri publice în gestiune economică întreprinderii municipale „Asociația de gospodărire a spațiiIor verzi”. Unii aleți locali s-au arătat indignați de faptul că trebuie să analizeze un subiect care ar fi putut fi soluționat mult mai simplu, iar alții au menționat că „Spații Verzi” are suficiente responsabilități pentru a se mai ocupa și de veceuri.

(update 17.08) Consilierii au aprobat Proiectul cu privire la excluderea costului de bilanț al apartamentelor privatizate din evidența contabilă a Autorităților administrației publice locale și a Direcției generale locativ-comunală și amenajare. Astfel, Direcția urmează să transmită în condominiu imobilele nominalizate asociațiilor de proprietari în condominiu, iar în cazul în care nu este obligatorie instituirea asociațiilor în condominiu, va recunoaște dreptul de proprietate privată a proprietarilor de încăperi izolate asupra construcțiilor menționate.

(update 16.45) Proiectul cu privire Ia repartizarea profitului net obținut în anul 2016 de către întreprinderea municipală „Centrul Stomatologic municipal Chișinău” și cel cu privire la repartizarea profitului net obținut în anul 2016 de către Î.M. „Piața Centrală” au fost trimise spre reexaminare, de către aleșii locali.

Totodată, Proiectul cu privire la repartizarea, de către întreprinderea municipală Regia „Autosalubritate”, a profitului net obținut în anul 2018 și 2019, pentru achiziționarea a 10 autospeciale pentru colectarea și transportarea deșeurilor și a două bulodzere pentru poligonul de deșeuri din comuna Țânțăreni, a fost aprobat de aleșii locali.

(update 16.30) Proiectul cu privire Ia repartizarea profitului net obținut în anul 2017 de către întreprinderea municipală „Parcul Urban de Autobuze”, a fost aprobat. Astfel, 383.683 de lei urmează a fi direcționați spre acoperirea pierderilor de bilanț ai anilor precedenți (2014-2016). Până în 2017, compania a înregistrat pierderi de 4.918.000 de lei.

(update 16.20) Proiectul cu privire la preluarea în proprietatea autorității publice municipiul Chișinău a rețelelor electrice publice de iluminat stradal ale obiectivului „Complex de blocuri locative cu obiective de menire social-culturală, din str. FloriIor, 2812 mun. Chișinău” și transmiterea acestora Î.M. Rețele electrice de iluminat „Lumteh” a fost aprobat de consilieri.

(update 16.00) Proiectul cu privire la efectuarea achizițiilor publice prin intermediul platformelor electronice de achiziții a fost aprobat ca bază. Astfel, autoritățile contractante din Primăria mun. Chișinău, direcțiile generale, instituțiile publice de învățământ și cele medico-sanotare publice, întreprinderile municipale și societățile pe acțiuni cu cotă majoritară de participare a CMC vor efectua toate achizițiile publice prin intermediul achiziții publice electronice-MTender, inclusiv până la 200.000 de lei pentru bunuri și servicii și 250.000 de lei pentru lucrări.

Consilierii au votat și un amendament privind ridicarea plafonului de la 10.000 de lei la 80.000 de lei pentru achizițiile publice care pot fi procurate și în afara palformelor electronice.

Un alt amendament a vizat excluderea, de la categoria excepțiilor, a achizițiilor ce vizează produsele petroliere, biletele de avion și serviciile de asigurare.

(update 15.00) Proiectul cu privire la corelarea bugetului municipal Chișinău pe anul 2020 a fost aprobat de consilieri. Acesta prevede majorarea bugetului mun. Chișinău la partea de venituri și cheltuieli cu 4464,8 mii de lei din contul transferurilor la Bugetul de Stat.

(update 14.20) Aleșii locali au revenit în ședință, dar pentru a continua schimbul de replici. Consilierul PL Ion Cebanu a propus acordarea votului de neîncredere primarului general, „pentru inducerea în eroare și amenințarea consilierilor”. O astfel de propunere poate fi supusă votului pentru a fi introdusă pe ordinea de zi doar dacă este sub formă de proiect de decizie sau invitație la audieri a persoanei vizate. După mai multe acuzații reciproce între consilieri, Cebanu a acceptat ca propunerea sa să fie înaintată sub formă de invitație la audieri a edilului Ion Ceban. Propunerea nu a întrunit numărul suficient de voturi pentru a fi inclus pe ordinea de zi.

(update 13.40) La aproape 3 ore de la începerea ședinței Consiliului Municipal Chișinău, aleșii locali nu au reușit să aprobe nici măcar ordinea de zi cu modificările propuse. În schimb, au făcut schimb de replici acide și acuzații reciproce. Acum, aceștia sunt într-o pauză de 10 minute, care s-a încheiat de fapt. Însă ședința așa și nu a fost reluată.

La aceasă oră are loc ședința extraordinară a Consiliului municipal Chișinău, convocată în conformitate cu dispoziția primarului general Ion Ceban.

Ordinea de zi a ședinței extraordinare a Consiliului municipal Chișinău:

1. Despre aprobarea, în redacție nouă, a Regulamentului privind bugetul civil în municipiul Chișinău. Raportor: Vasile Chirilescu, șef al Direcției relații publice și buget civil,

2. Cu privire la corelarea bugetului municipal Chișinău pe anul 2020. RaporTor: Olesea Pșenițchi, șefa interimară a Direcției generale finanțe,

3. Cu privire la efectuarea achizițiilor publice prin intermediul platformelor electronice de achiziții. Raportor: Valeriu Bogdan, șef al Direcției juridice,

4. Cu privire la transmiterea valorii lucrărilor de reparație capitală (17 instituții). Raportor: Andrei Pavaloi, șef adjunct al Direcției generale educație, tineret și sport,

5. Cu privire la transmiterea valorii lucrărilor de reparație capitală (20 de instituții). Raportor: Andrei Pavaloi, șef adjunct al Direcției generale educație, tineret și sport,

6. Cu privire la transmiterea valorii lucrărilor de reparație capitală (LT „Hyperion”) Raportor: Andrei Pavaloi, șef adjunct al Direcției generale educație, tineret și sport,

7 . Cu privire la transmiterea calculatoarelor preconizate pentru dotarea laboratorului de informatică în Instituția Publică Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” de la balanța Ministerului Educației, Culturii și Cercetării la balanța DirecȚiei generale educație, tineret și sport. Raportor: Andrei Pavaloi, șef adjunct al Direcției generale educație, tineret și sport.

8. Cu privire la aprobarea în redacție nouă a Regulamentului, organigramei și statelor de personal ale Centrului Municipal de Plasament și Reabilitare a Copiilor de Vârstă Fragedă. Raportor: Maria Jechiu, directoarea Centrului Municipal de Plasament și Reabilitare a Copiilor de Vârsta Fragedă,

9. Cu privire la aprobarea statelor titulare ale instituțiilor municipale de invățământ artistic extrașcolar subordonate Direcției culturii. Raportor: Stela Mitriuc, șefa interimară Direcției Cultură,

10. Cu privire la transmiterea pavilionului „Melancolie” de la balanța Direcției cultură Ia balanța Î.M. „Asociația de gospodărire a spațiilor verzi”. Raportor: Stela Mitriuc, șefa interimară Direcției Cultură

11. Cu privire la preluarea în proprietatea autorității publice municipiul Chișinău a rețelelor electrice publice de iluminat stradal ale obiectivului „Complex de blocuri locative cu obiective de menire social-culturală, din str. FloriIor, 2812 mun. Chișinău” și transmiterea acestora Î.M. Rețele electrice de iluminat „Lumteh”. Raportor: Eugenia Ciumac, șefa Direcției management financiar,

12. Cu privire Ia repartizarea profitului net: - Cu privire la repartizarea profitului net obținut în anul 2017 de către întreprinderea municipală „Parcul Urban de Autobuze”, - Cu privire Ia repartizarea profitului net obținut în anul 2016 de către întreprinderea municipală „Centrul Stomatologic municipal Chișinău”, - Cu privire la repartizarea profitului net obținut în anul 2016 de către Î.M. „Piața Centrală”, - Cu privire la repartizarea profitului net obținut în anul 2018 și 2019 de către întreprinderea municipală Regia „Autosalubritate”. Raportor: Eugenia Ciumac, șefa Direcției management financiar,

13. Cu privire la recepționarea și transmiterea unui obiect. Raportor: Vadim Brânzaniuc, pretor al sectorului Buiucani,

14. Cu privire la excluderea costului de bilanț al apartamentelor privatizate din evidența contabilă a Autorităților administrației publice locale și a Direcției generale locativ-comunală și amenajare. Raportor: Ion Burdiumov, șef al Direcției generale locativ-comunale și amenajare,

15.Cu privire la transmiterea unor veceuri publice în gestiune economică întreprinderii municipale „Asociația de gospodărire a spațiiIor verzi”. Raportor: Ion Burdiumov, șef al Direcției generale locativ-comunale și amenajare,

16. Cu privire la atribuirea în proprietate privată a unui lot de pământ din str. A. Corobceanu, 19 dlui... Raporor: Svetlana Dogotaru, ședa Direcției generale arhitectură, urbanism și relații funciare, Ion Burdiumov, șef al Direcției generale locativ-comunale și amenajare,

17. Cu privire la instalarea bustului „Alexei Stârcea” din curtea Școlii de artă din str. Matei Millo, 913, or. Chișinău. Raportor: Svetlana Dogotaru, șefa Direcției generale arhitectură, urbanism și relații funciare,

18. Cu privire la amplasarea panoului decorativ din mozaic „Arta”. Raportor: Svetlana Dogotaru, șefa Direcției generale arhitectură, urbanism și relații funciare,

19. Despre modificarea deciziei Consiliului municipal Chișinău nr. 6l17 din 19.12.2016 „Cu privire la Registrul monumentelor de for public, Lista de evidență prealabilă a bunurilor sculpturale, Listele de evidență a inscripțiilor comemorative și mozaicurilor din spațiile publice ale municipiului Chișinău”. Raportor: Svetlana Dogotaru, șefa Direcției generale arhitectură, urbanism și relații funciare,

20. Cu privire Ia utilizarea toponimicului „Chișinău” în denumirea mărcii FEZ-Free Economic Zone, Moldova „Expo-Business-Chișinău”. Raportor: Vladimir Iermicioi, șef interimar al Direcției generale, economie, reforme și relații patrimoniale,

21.Cu privire Ia acceptarea donației din partea municipiului București. Raportor: Diana Gurilenco, șefa Direcției relații externe,

22. Cu privire la îmbunătățirea serviciului managementului deșeurilor menajere solide în municipiul Chișinău pe anul 2020. Raportor: Ina Coșeru, consilieră municipală.

23. Despre operarea unor modificări în decizia CMC nr. 6/4 din 26.12.2019 „Cu privire la aprobarea bugetului municipal pe anul 2020 în lectura a doua”. Raportor: Veronica Herța, consilier municipal,

24. Cu privire la completarea Regulamentului privind compensarea cheltuielilor persoanelor defavorizate din municipiul Chișinău la efectuarea plăților pentru serviciile comunale și resurse energetice în sezonul rece, aprobat prin decizia nr.15/16 din 22.12.2017. Raportor: Dumitru Ivanov, consilier municipal.


Pub