Cum doi prieteni de școală luptă cu birocrația

PE SCURT 

S-au săturat de munții de hârtie și rapoartele financiare fără sfârșit, când trebuie să calculeze fiecare cent cheltuit de companie. De aceea, într-o zi, au decis să creeze o aplicație care să înregistreze automat fiecare tranzacție financiară și să stabilească suma limită ce poate fi cheltuită.

Blake Murray și Alex Bean sunt tinerii care încearcă inovativ să scape de birocrație pe managerii companiilor mici. 

PE LUNG

Munți de hârtie și mormane de documente și rapoarte cu privire la cheltuielile și veniturile companiei. De asta trebuia să se ocupe aproape zilnic Blake Murray, managerul unei mici rețele de pizzerii din SUA. Într-o zi, a simțit că nu mai suportă și i-a propus celui mai bun prieten de școală să creeze un startup care să ajute proprietarii companiilor mici să scape de toate acele rapoarte care-i consumă cel mai mult. 

În 2015, Blake Murray conducea o rețea de șase restaurante ale lanțului Pizza Studio din Utah. Cea mai mare parte a zilei o petrecea la serviciu, înconjurat de rapoarte și bonuri de plată șterse, pe care trebuia să le analizeze ca să calculeze exact câți bani au cheltuit angajații lui. „Aceste momente erau un adevărat calvar. Trebuia să-mi amintesc exact unde s-a cheltuit chiar și câțiva cenți”, povestește antreprenorul. Atunci, i-a venit o idee năstrușnică. S-a grăbit să-i povestească despre aceasta lui Alex Bean, cel mai bun prieten care crea și vindea software. 

Lui Alex i-a plăcut atât de mult ideea, încât a renunțat la serviciul de bază și a început să lucreze cu Blake la idee. Drept rezultat, a părut aplicația Divvy, care în 2019 a fost inclus în ratingul celor mai promițătoare 25 de startup-uri, potrivit Forbes. În toți acești cinci ani de la lansare, fondatorii companiei au strâns 257 milioane de dolari de la investitorii de risc.

Divvy este cea mai importantă platformă de gestionare a cheltuielilor și cheltuielilor pentru afaceri. Aplicația mobilă nu doar înregistrează automat toate cheltuielile făcute, dar și permite includerea unei limite, care să nu permită să faci cheltuieli mai mari decât cele stabilite. Acest software este folosit pe larg de proprietarii de afaceri mici și managerii companiilor mai mari care vor să elimine necesitatea raportării costurilor. „Acest domeniu încă nu este prea popular, de aceea, mereu este loc pentru dezvoltare”, spune Bean.

Divvy are acum peste 4.500 de clienți corporativi. Printre ele se numără dezvoltatorul de software open source WordPress, ONG-ul internațional Habitat for Humanity și Universitatea Georgetown. 

Fondatorii spun că în fiecare zi încearcă să completeze și să dezvolte și mai mult aplicația, „ca cel care o folosesc să fie plăcut surprinși de posibilitățile și rapiditatea pe care le oferă”.

Sunt jurnalistă din 2015. Dacă la început m-am delectat cu presa tipărită, din 2018 am pășit în lumea presei online. În toată această perioadă am descoperit oameni, locuri și istorii. Toate acestea mi-au arătat că viața e o paletă de culori pe care-mi place să o descriu prin cuvinte și condimentez cu fotografii.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.