Ştiri

Sursa imaginii: bizlaw.md

Postat de: trm.md

Ştiri / Economic

05 Feb. 2020 / 14:33

S-a dat start concursurilor „Marca comercială a anului”şi „Premiul în domeniul calităţii”

S-a dat start concursurilor „Marca comercială a anului 2019” şi „Premiul în domeniul calităţii 2019”. Pentru prima data, tinerii antreprenori care şi-au lansat o afacere vor putea concura pentru nominalizarea „Debutul Anului”. De asemenea, o noutate va fi desemnarea unui câştigător pentru implementarea standardelor de integritate în sectorul privat. Nominalizarea este susţinută de către CNA şi PNUD Moldova, cu sprijinul financiar al Ministerului Afacerilor Externe al Norvegiei, relatează Mesager.

La concursul „Marca comercială a anului 2019” pot participa întreprinderi şi organizaţii cu diverse forme de proprietate, care produc bunuri sau prestează servicii. Se admit doar mărcile comerciale, care la momentul depunerii cererii de participare sunt înregistrate şi valabile. Participanţii la concursul „Marca comercială a anului”, vor concura pentru Premiul mare - Mercuriul de Aur, dar si pentru medaliile de aur, de argint şi de bronz. Marele Premiu al concursului „Premiul în domeniul calităţii”- este „Zeiţa calităţii”.

„Ca scop este să susţinem şi să promovăm producătorul autohton, pe care l-aţi văzut la expoziţie şi nu numai, care promovează brandurile si mărcile autohtone la fel şi produsele de o înaltă calitate în ţara noastră. În acest an ca partener vine şi CNA cu o noutate care propune să promovam mărcile cu integritate.

„În virtutea semnificaţiei sale, integritatea, de asemenea, ar putea fi considerată o marcă, un semn distinctiv care ar pune în evidenţă onestitatea şi corectitudinea, ar îmbunătăţi reputaţia şi ar promova un mediu de afaceri concurenţial şi ar consolida încrederea în cadrul negocierilor”, a spus Ruslan Flocea, Directorul CNA.

„Pentru o lupă eficientă cu corupţia este necesară implicarea întregii societăţi şi anume inclusiv sectorul public, sectorul privat şi sectorul asociativ. Această nominalizare vine anume cu scopul de a preveni, motiva şi încuraja întreprinzătorii să aplice la acele standarde de integritate din afaceri şi noi vom veni cu susţinere pentru a încuraja întreprinzătorii”, a declarat Olga Crivoliubic, manager de proiect, PNUD.

Regulamentul şi planul de acţiuni al concursurilor a fost semnat astăzi în prezenţa mass - media.

Din 2003 până în prezent la aceste concursuri au participat peste 1400 de mărci şi branduri locale.

„El vine cu mărcile sale, cu numele sau, pe de alta parte, vin consumatorii care cunosc aceste produse şi servicii oferite de agenţii economici. Marca de fapt şi oferă un drept exclusiv titularului de drepturi dreptul de a exporta şi dreptul de a interzice terţilor exportarea acestui nume. Pe de o parte, antreprenorul îşi promovează marca sa, iar marca la rândul său atrage produsele, serviciile, atrage clienţii să utilizeze aceste produse si servicii”, a spus Viorel Iustin, directorul general al AGEPI.

Câştigătorii vor fi premiaţi în luna mai, în cadrul Galei Business-ului Moldovenesc. Cererile de participare pot fi depuse până în 1 aprilie, la Camera de Comerţ şi Industrie.

Comentarii