(video) Anularea contractului de concesionare a AIC și datoria companiei Air Moldova, printre subiectele discutate la CSS

Concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău (AIC) și a companiei Air Moldova, organizarea migrației ilegale a unor grupe de persoane și criminalitatea din țară - subiectele discutate în cadrul ședinței de astăzi a Consiliului Suprem de Securitate (CSS).

Foto: UNIMEDIA

Ce ține de organizarea migrației ilegale a unor grupe de persoane, Igor Dodona a declarat că în acest sens au fost ponite trei cauze penale, iar „situația este sub control”.

Șeful statului a anunțat că sunt trei căi privind anularea contractului de concesionare a AIC. Totodată, pe acest caz au fost deschise cinci dosare penale pe numele celor care au semnat contractul și au organizat concursul în anul 2013.

„Primul punct este ca rezilierea contractului să aibă loc pe motiv că contractul a fost semnat nu în interesul statului. A doua abordare ține de condițiile contractuale și implementarea planului de investiții. Vreau să vă spun că investițiile ce urmau a fi făcute de către investitor până la sfârșitul anului 2019 trebuiau să fie de 160 de milioane de euro. În realitate au fost investite 94 de milioane de euro. Adică, din 160 de milioane, 66 de milioane de euro nu au fost investite. Însă, din cele 94 de milioane investite, 59 de milioane de euro sunt din texele plătite de pasageri. A treia abordare ține de condițiile preferențiale pe care le are investitorul legate de situația de monopol și taxa de 9 euro. Colegii din Guvern au început încă o modalitate de a revedea dacă Guvernul la acel moment avea dreptul de a introduce în contract taxa de 9 euro”, a menționat Dodon.

Un alt subiect abordat în cadrul ședinței CSS a fost vânzarea companiei Air Moldova în luna octombrie 2018. În acest sens, Igor Dodon a menționat că la momentul privatizării investitorul și-a asumat să achite datoria de 1,2 miliarde de lei, însă, la momentul actual, datoria companiei este aceeași.

„Am constatat că din 1,2 miliarde de lei au achitat un miliard și a rămas doar 200 de milioane, dar, în realitate, datoriile Air Moldova la momentul actual sunt de 1,1 miliarde de lei. Adică au achitat datoriile față de unii, dar au apărut față de alții”, a mai adăugat șeful statului.

De asemenea s-a constatat că până la momentul actual, investitorul nu a alocat bani proprii în activitatea Air Moldova.

„Dacă în timpul apropiat nu vor fi investiți bani, atunci vom convoca o ședință în care să decidem ce facem”, spune Igor Dodon.

Ultimul subiect abordat a fost despre crimele grave ce s-au produs în țară în ultima perioadă.

„Dnul Chicu m-a informat despre inițiativa de a lansa reforma ce ține de polițiștii de sector, să revenim la polițiști în fiecare localitate”, a conchis Dodon.


Pub