Ce i-a făcut pe 500 mii de oameni din întreaga lume să renunțe la carne

PE SCURT

Organizația neguvernamentală Veganuary încearcă să convingă din ce în ce mai mulți oameni să renunțe la carne în primele 31 de zile ale noului an, pentru a ajuta la combaterea crizei climatice. Organizația din Marea Britanie – ai cărei ambasadori sunt Paul McCartney, actorul Joaquin Phonenix și actrița Sarah Pascoe – a implicat deja în campanie 500 000 de oameni din 178 de țări, cu începere din 2014.

Există multe motive pentru care oamenii sunt încurajați să devină vegani în prima lună a anului, susține Veganuary. Unul dintre cel mai frecvent este dorința de a proteja animalele și de a preveni uciderea lor la feme și în abatoare, scrie Euronews.com.

PE LUNG

„Dacă vă uitați la criza climatică sau la violența din sistemul nostru alimentar, vă simțiți neputincioși și vă gândiți „Aș vrea să existe ceva ce aș putea face”, să știți că puteți. Chiar acum. Înscrieți-vă pentru a deveni vegan în luna ianuarie”, susține  actorul Joaquin Phoenix.

Inițiativa s-a dovedit a fi destul de reușită.

Toni Vernelli, șeful de comunicații și marketing al ONG-uluii, a declarat pentru Euronews că 65% dintre participanți la campanie au declarat că a fost mai ușor decât se așteptau. De fapt, aproape jumătate dintre participanți au ales să devină pe deplin vegani după aceea.

Campania a fost promovată de peste 500 de branduri, restaurante și supermarketuri.

Un număr din ce în ce mai mare de europeni caută o alternativă la carne, în special în Marea Britanie, unde cel puțin 1,3 milioane de oameni au renunțat la produse de origine animală doar în 2019.

Și brandurile alimentare se mișcă pe valul vegan și au venit cu un număr tot mai mare de produse vegane. Anul trecut, au fost lansate peste 200 de produse și meniuri bazate pe plante, incluzând pizza jackfruit Pizza Hut, gama Marks & Spencers Plant Kitchen și rola lui Gregg.

Am absolvit facultatea de litere, dar lucrez în jurnalism din '98. O perioadă îndelungată am fost știristă profilată pe teme economice și sociale. Din 2014 lucrez la Moldova.org, unde am descoperit toată paleta de culori ale presei online. Îmi place să scriu materiale explicative și analitice. Politica editorială a redacției mi-a permis să-mi lărgesc viziunile asupra mai multor aspecte ale vieții.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.