Ştiai asta? Motivul pentru care Mazda a instalat o baterie „mică” pe primul său electromobil

La prima vedere, s-ar putea să credeți că Mazda a făcut o greșeală când a anunţat primul său electromobil, crossover-ul compact MX-30, acesta fiind dotat cu o baterie de capacitate redusă. Însă există o explicaţie.

Foto: autoblog.md

În timp ce marii producători de automobile urmăresc cum să se întreacă în a calma clienţii care se îngrijorează în privinţa vehiculelor electrice (aici fiind vorba despre autonomie), prin montarea unor baterii cât mai mari posibile, care permit atingerea a minim 400 de km dintr-un singur „plin”, Mazda a pus pe noul MX-30 un pachet de baterii de doar 35.5 kWh, rezultând o autonomie de aproximativ 200 km în ciclu realist WLTP.

Mulţi din această cauză s-au întrebat dacă mai este o maşină electrică atrăgătoare în acest caz şi ce îi va convinge să o cumpere. Acelaşi Hyundai Kona EV de dimensiuni similare, care are un pachet de baterii de 39 de kWh ce permite o autonomie de 289 km, are un preț de aproximativ 38.000 de euro. Comparativ, MX-30 are un preț estimat la aproximativ 35.000 de euro. Citeşte articolul mai departe pe AutoBlog.MD


Pub