Un nou lider la nivel mondial! Oraşul cu cel mai mare număr de maşini pentru car sharing

Moscova a devenit lider mondial în ce priveşte parcul total de vehicule dedicate serviciilor de car sharing. La sfârșitul anului 2019, în flota Moscovei, existau peste 30.000 de maşini înregistrate, care puteau fi liber luate în arendă la preţuri de regulă mai accesibile decât cele puse la dispoziţie de companiile tradiţionale de închirieri auto.

FOTO: autostat.ru

Potrivit agenției analitice AUTOSTAT, în ultimul an, parcul de maşini pentru car sharing din capitala rusă aproape că s-a dublat. Drept urmare, în baza acestui indicator, Moscova a devenit cap de listă în topul mondial printre megalopolisuri.

Anterior, liderul mondial a fost capitala Japoniei – Tokyo – unde existau puțin peste 20.000 de maşini care puteau fi luate şi conduse la orice oră, 24/24. În grupul oraşelor cu cele mai mari parcuri pentru astfel de servicii de transport se mai numără Beijing și Shanghai, dar flotele de acolo nu depășesc 20.000 de autovehicule.

Liderul pe această piaţă în Moscova este Yandex.Drive, a cărui maşini reprezintă mai mult de jumătate din flotă. Urmează în top trei companiile Delimobil și BelkaCar.

Serviciul de car sharing nu este unul deloc nou. Conceptual a apărut încă după cel de-al Doilea Război Mondial, însă cea mai mare popularitate a atins-o de la începutul anilor 2000 şi mai ales în SUA. Ulterior, această ramură a transporturilor a început să se dezvolte activ în Europa şi Asia.

Car sharing-ul este similar unui serviciu de car rent, doar că mai simplu. În zilele noastre orice serviciu pune la dispoziţia clienţilor o aplicaţie care necesită înregistrarea în calitate de utilizator. Prin aceasta şi capacitatea de a face plăţi online poţi închiria orice mașină disponibilă pe harta oraşului în care te afli. Mașinile puse la dispoziţie sunt parcate de regulă pe străzi şi le poți urmări în timp real pe harta din aplicație.

https://autoblog.md/japonezii-folosesc-serviciile-de-car-sharing-pentru-lucruri-care-i-au-uimit-pe-prestatori/

După folosire, de regulă în zona oraşului în cauză, nu e nevoie să aduci mașina în locul de unde ai luat-o (poți conduce oriunde, o poti ține cât ai nevoie, o poți lăsa oriunde în aria de acoperire, într-un loc public de parcare). La final, parchezi și cursa s-a terminat când expiră perioada pentru care a fost închiriată (avantajul este că nu e nevoie să o alimentezi, să lași cheia cuiva sau să anunți pe cineva despre asta).

Toate călătoriile sunt “doar dus”, deci nu e cazul să te întorci cu aceeași mașină la punctul de unde ai început închirierea. Costurile sunt debitate direct din contul bancar sau de pe cardul de credit, fără depozite și garanții suplimentare. Costul standard per minut este perfect pentru curse scurte, în interiorul orașului. Nu trebuie să plătești nimic în avans, iar combustibilul și taxele de parcare sunt incluse în tariful de închiriere. O altă diferență este și faptul că nu te obligă nimeni să realimentezi la final, după cum am menţionat anterior.

Încă câteva avantaje ar fi că: plătești doar cât conduci (fără contract, garanții sau costuri ascunse – combustibilul, parcarea și asigurările sunt incluse), e mai economic să folosești o mașină în sistem car sharing decât să conduci și să întreții o mașină personală, iar datorită tehnologiilor moderne vehiculele din acest sistem pot fi descuiate prin intermediul telefonului.

(foto) A fost lansat primul serviciu de car sharing din Bucureşti şi acesta pune la dispoziţie BMW-uri i3

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/