Dacia luptă pentru a menține prețuri mici, deşi presiunea pe emisii crește. Se anunţă un termen de electrificare a modelelor

Dacia este un succes uriaș în Europa pentru Grupul părinte Renault, deoarece filosofia îi este “valoare pentru bani”. Cu toate acestea, costul obținerii conformității cu emisiile, în special cu unităţile de propulsie electrificate, ar putea reprezenta o amenințare la profiturile și vânzările mărcii low-cost.

Philippe Buros, un veteran al Dacia în România, care este şi președintele Renault Europa, a povestit într-un interviu pentru colegii de la Automotive News Europe despre modul în care Dacia va gestiona această tranziție.

  • Dacia are nevoie de propulsoare electrificate în Europa pentru a reduce emisiile de CO2, cum veți face acest lucru?

În primul rând emisiile noastre de CO2 sunt calculate la nivel global pentru Grupul Renault, inclusiv cele generate de modelele Dacia. Ideea principală de vânzare pentru Dacia este “valoare pentru bani”, şi dacă tot este parte a grupului francez atunci în mod evident va prelua tehnologiile pe care le are Renault în palmares, însă acest lucru se va întâmpla cu o mică întârziere.

Așadar, Dacia va avea acces la tot ceea ce Renault are în ceea ce privește electrificarea, pentru că ni se va solicita electrificarea mărcii, fie cu mașini complet electrice, fie cu hibride. Este adevărat că Dacia nu este electrică astăzi, dar există multe mărci în Europa care la fel încă nu sunt electrice. Cred că toată lumea va trebui să treacă la electricitate până la urmă, deoarece este o tendință de bază.

  • Credeți că Dacia ar trebui să aibă emisii mai mici din motive de mediu?

Da, iar clienții noștri vor solicita până la urmă singuri electrificarea. Când Dacia a început să crească, majoritatea clienților noștri din Franța locuiau în mediul rural, dar astăzi avem mulți cumpărători în orașe precum Paris. Vor dori o Dacia electrică. Dar, vor dori o maşină care este evident mai ieftină decât un Renault electric.

Poate, dar ar trebui să fie aceeași diferență de preț ca între un Dacia Sandero și Renault Clio. Astăzi, una dintre modalitățile prin care reducem emisiile este cu opțiunile de GPL. Când foloseşti GPL emisiile scad considerabil şi mai este şi avantajul de a folosi un sistem de alimentare alternativ, cu combustibil dublu.

Este deosebit de popular în Italia, Polonia, Spania și Elveția. Suntem singurul brand care oferă pentru întreaga gamă de modele versiuni cu motorizări care pot consuma gaz petrolier lichefiat. În Italia, de exemplu, avem cea mai mare pondere pe piaţa de maşini cu GPL, chiar mai mare decât cea a FIAT. Peste 50 la sută din vânzările modelului Duster în Italia îi revin anume acestei motorizări şi aceasta este în continuă creștere!

  • Când vor scădea costurile unui vehicul complet electric pentru ca Dacia să aibă unul? 

Cred că peste doi sau trei ani vom începe să electrificăm Dacia!

Renault City K-ZE se pregăteşte pentru debutul său european! Ar putea purta chiar sigla Dacia

  • În general, costul tuturor vehiculelor crește din cauza reglementărilor privind emisiile. Va putea Dacia să ofere în continuare “valoare pentru bani”? 

Problema cu reglementările este că adăugați 1.000-1.500 de euro la costul maşinii. Când este o mașină de 100.000 de euro acest lucru este mai ușor de absorbit. Când este una care costă 8.000-9.000, acest lucru înseamnă un surplus de 10 la sută sau mai mult. Acesta este motivul pentru care există o întârziere în ceea ce priveşte electrificarea Dacia folosind tehnologia Renault și de ce încercăm să așteptăm cât mai mult posibil pentru a o amortiza.

  • Reglementările de siguranță, cum ar fi testele noi NCAP, se vor adăuga la costuri. Cum vă veţi descurca cu asta?

Prețurile pretutindeni vor crește, dar trebuie să ne asigurăm că se menține diferența dintre cele ale produselor Dacia și ale celor din restul pieţii – aceasta fiind cu aproximativ 20% mai mică. În caz contrar, volumul de vânzări va scădea. Dar trebuie să oferim în continuare “valoare pentru bani” și un nivel de echipament relativ ridicat, dar la un preț mai mic. Maşinile Dacia nu sunt banal nişte vehicule cu patru roţi.

  • Aveți de gând să utilizați alte tehnologii ale Alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, cum ar fi sistemul de menţinere în banda de circulaţie sau Cruise Control adaptiv, pe modelele Dacia?

Da, dar clienții noștri nu cer acest lucru. Nevoile lor sunt mai simple: pentru a ajunge de la punctul A la punctul B. Pentru aceasta ei îşi doresc doar aer condiționat, geamuri acţionate electrice, servodirecție bună, etc. Ei nu îşi doresc o maşină capabilă se se deplaseze autonom sau semi autonom, deoarece știu foarte bine că nu vor primi niciodată asta de la un autovehicul care costă 10.000 de euro.

Când ni se va cere să introducem careva din aceste tehnologii, vom face acest lucru. Dar vom încerca să o facem cât mai târziu posibil, altfel va rupe modelul de afaceri al Daciei.

  • Linia de modele Dacia a fost în mare parte aceeași în ultimii ani, deși Duster-ul a fost complet reînnoit la sfârșitul lui 2017. Când ne putem aștepta la noi modele, precum un nou Sandero? 

Nimic nu a fost finalizat. Ceva se va întâmpla în următorii doi ani pentru că trebuie să reînnoim Dacia, dar nu vă pot spune pe ce modele vor urma, în ce ordine şi ce platforme vor avea.

https://autoblog.md/foto-presa-franceza-vine-cu-primele-imagini-si-detalii-despre-noua-dacia-sandero-si-noul-lodgy/

  • Proprietarii Dacia își păstrează mașinile mai mult decât proprietarii Renault? 

Clienții Dacia sunt mai puțin preocupați de noutăţi decât clienții Renault. Sunt pragmatici. Își doresc o mașină care să-i ducă pe ei înşişi şi familiile lor într-o siguranţă elementară, dar nu sunt îngrijorați de modă, design, de felul cum arată.

  • Dar Dokker, acest mic van, va trece pe o platformă Renault mai nouă și va face ca vehiculele comerciale ușoare să devină mai importante pentru Dacia?

Încă nu putem dezvălui nimic, dar ar fi logic. Renault va lansa în curând noul Kangoo și vom vedea pentru ce ecuație de preț am putea face o versiune Dacia și dacă o vom face. Am relansat Dacia cu un model de business “preț net”. Nu poți concura pe piața flotelor cu această filozofie. Dacă faci flote, începi să faci discount şi atunci oamenii vor cumpăra mașini de flotă pentru a le vinde fizic. De aceea este complicat pentru Dacia să facă flote sau vehicule utilitare.

  • Dacia încearcă să evite canale precum închirieri pe termen scurt în Europa, nu?

Da. Este exact ca pe piața flotelor. Mașinile care se vor da eventual în chirie sau pentru car sharing vor fi revândute după trei sau patru luni de utilizare, dar cu o reducere de 20-30 la sută, ceea ce ar încălca modelul nostru de afaceri. Vindem puțin în aceste canale, dar în Franța, de exemplu, 80 la sută din vânzările noastre sunt cu amănuntul.

  • Dacia are acum uzine active în România și Maroc. Aveți nevoie să vă extindeți amprenta de producție? 

Suntem în două țări cu muncitori bine pregătiți și costuri rezonabile. Nu există nici un motiv de schimbare deocamdată.

  • Există și alte piețe în care Dacia ar putea fi introdusă sau veți continua să marcați câteva modele Dacia ca Renault-uri pentru a fi vândute în afara Europei?

În Europa există doi clienți diferiți: un client Dacia și unul Renault. Clientul Dacia rămâne adesea cu Dacia. Când este tânăr va cumpăra cel mai probabil o mașină la mâna a doua și apoi se va muta pe o Dacia. Va rămâne cu Dacia. Din studiile noastre se întâmplă rar ca un client Dacia să treacă pe Renault. Oricum trebuie să menținem mărcile separate, deoarece clienții Dacia și Renault nu doresc aceleași lucruri.

  • Duster-ul a avut şi are un succes incredibil. V-aţi gândit să creați variante ale acestuia?

Nu, pentru că succesul Duster se bazează pe preț și cost. Cu cât crești mai mult diversitatea gamei tale, cu atât crești mai mult costurile și cu atât mai mult trebuie să crești prețurile. Ne ridicăm prețurile doar la nivelul inflației sau poate puțin mai puțin. Există întotdeauna tentația de a spune că, în Franța, dacă avem o inflație de aproximativ 2 la sută, am putea crește prețurile cu 3%. Dar trebuie să ne menținem modelul de afaceri de a oferi valoare pentru bani.

  • Care este următorul pas pentru Dacia? Mai mult volum sau mai multă eficiență? 

Vom continua să impulsionăm valoarea pentru bani; am găsit un echilibru bun între preț și conținutul mașinilor. Dacă creștem conținutul, va trebui să creștem prețul. Dacă facem asta, vom concura deja cu Renault.

  • Cine sunt concurenții Dacia în Europa? Ar fi FIAT unul? 

Ați văzut FIAT 500? E scump. La fel este și cu modelele Skoda; în comparație cu modelele Dacia preţurile modelelor mărcii cehe sunt puţin mai mari. Suntem singuri în segmentul nostru. Știm că prețul produselor noastre va crește din cauza reglementărilor emisiilor, dar dorim să menținem această diferență.

Este posibil, pentru că au fabrici în estul Europei. Ar putea să o facă, dar realizarea de mașini la prețuri accesibile necesită adevărate cunoștințe.

  • Există o mulțime de tendințe viitoare scumpe, cum ar fi autonomia, mobilitatea ca serviciu și conectivitatea. Cu acestea în minte, unde vedeţi Dacia în 5 sau 10 ani?

Trebuie să rămânem în acest segment. Vehiculul autonom, adevăratul vehicul autonom, nu se va întâmpla mâine. Pentru Dacia, nu văd asta se întâmple pentru mult timp înainte. Dar dacă putem adapta Dacia la un principiu de mobilitate, ar putea fi inteligent.

Când ai nevoie de o mașină într-un oraș mare, dacă ai o mașină Dacia la un preț Dacia pentru a parcurge 5 kilometri, ar putea exista o idee de afaceri în asta. Adevărata dificultate este consolidarea modelului nostru de afaceri. Deoarece deseori se pun întrebările: de ce nu vindeți maşini flotelor, de ce nu vindeți maşini școlilor de șoferi? Trebuie să spunem NU. Când ești vânzător este complicat să spui că nu vrei să vinzi o mașină, dar asta protejează Dacia.

Philippe Buros, Renault Group Chairman of Europe Region, 58 ani

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/