Spitalul Clinic Municipal nr. 1 este deja al doilea an consecutiv în top 5 spitale din Moldova de activitatea cărora pacienții sunt satisfăcuți. Acesta este urmat de două spitale raionale, unul care deservește populația din nord și altul – din sud. Este vorba de Spitalul Raional Râșcani și Spitalul Raional Cahul.
Pe locul 4 se situează Spitalul Clinic Municipal „Sf. Treime”, iar pe 5 – Maternitatea nr. 2. În top cinci spitale de care pacienții sunt mulțumiți nu se regăsește niciun spital de nivel republican, transmite sanatateinfo.md.
Astfel, Spitalul Clinic Municipal nr. 1 a acumulat 85 de puncte la capitolul satisfacția pacientului, cu trei mai puține decât în 2018. Spitalul din Râșcani are un scor al satisfacției de 80 de puncte, iar cel din Cahul – 79. Spitalul Clinic Municipal „Sf. Treime” are cu două puncte mai puțin la capitolul satisfacția pacientului, iar Maternitatea nr. 2 – 76 de puncte.
# Spitale Republicane
Niciun spital republican nu a intrat, în 2019, în top 5 spitale de care pacienții se declară mulțumiți. Acestea au obținut sub 76 de puncte.
În această categorie de spitale, Institutul de Cardiologie a obținut cele mai multe – 71 de puncte. Este urmat de Institutul Mamei și Copilului, care a acumulat 70 de puncte din partea pacienților, Spitalul Clinic Republican „Timofei Moșneaga” – 69 de puncte și Spitalul de Dermatologie și Maladii Comunicabile a obținut 62 de puncte din partea pacienților.
Institutul Oncologic se situează și mai joc în acest clasament, pacienții oferindu-i instituției doar 59 de puncte la capitolul satisfacție. Acesta este urmat la o distanță de doar patru puncte de Institutul de Medicină Urgentă (55 de puncte) și de Spitalul Clinic al Ministerului Sănătății, cu 49 de puncte. Același număr de puncte – 48 l-au obținute alte două spitale republicane Spitalul Clinic de Boli Infecțioase „Toma Ciorbă” și Institutul de Ftiziopneumologie „Chiril Draganiuc”.
Spitalul Clinic de Traumatologie și Ortopedie a obținut de la pacienți doar 47 de puncte, Institutul de Neurologie și Neurochirurgie, căruia pacienții i-au oferit anul trecut doar 40 de puncte. Pe ultimul loc în această categorie a spitalelor terțiare se află Spitalul Clinic Bălți, cu dor 34 de puncte.
# Spitale municipale
Printre spitalele municipale, trei dintre care au ajuns în clasamentul cinci cele mai bune spitale în opinia pacienților, două au obținut scorul satisfacției pacientului – zero. Este vorba de Spitalul Clinic Municipal nr. 4 și Spitalul Clinic Municipal de Boli Infecțioase pentru copii. Instituțiile nu au fost evaluate de către pacienți și nici nu au obținut vreun comentariu.
Spitalul Clinic Municipal nr. 1 – 85 de puncte
Spitalul Clinic Municipal „Sf. Treime” – 77 de puncte
Maternitatea nr. 2 – 76 de puncte
Spitalul Clinic Municipal „Sf. Arhanghel Mihail” – 68 de puncte
Spitalul Clinic Municipal pentru Copii „V. Ignatenco” – 66 de puncte
Spitalul Clinic Municipal pentru copii nr. 1 – 65 de puncte
Spitalul Clinic Municipal de Ftiziopneumologie – 54 de puncte
# Spitale raionale
Dintre cele 34 de spitale raionale, 10 au obținut scor zero al satisfacției pacientului. Printre acestea sunt Spitalele raionale Vulcănești, Telenești, Taraclia, Șoldănești, Leova, Drochia, Dondușeni, Comrat, Ceadâr-Lunga și Călărași. În continuare clasamentul se conturează în felul prezentat mai jos.
SR Râșcani – 83 de puncte
SR Cahul – 79 de puncte
SR Briceni – 76 de puncte
SR Orhei – 73 de puncte
SR Hâncești – 70 de puncte
SR Ungheni – 63 de puncte
SR Căușeni – 59 de puncte
SR Glodeni – 54 de puncte
SR Sângerei – 49 de puncte
SR Cantemir – 49 de puncte
SR Fălești – 46 de puncte
SR Criuleni – 43 de puncte
SR Rezina – 36 de puncte
SR Ialoveni – 35 de puncte
SR Basarabeasca – 32 de puncte
SR Strășeni – 31 de puncte
SR Edineț – 30 de puncte
SR Florești – 29 de puncte
SR Cimișlia – 28 de puncte
SR Anenii Noi – 28 de puncte
SR Soroca – 24 de puncte
SR Nisporeni – 18 puncte
SR Ocnița – 17 puncte
SR Ștefan Vodă – 9 puncte
Scorul satisfacției pacienților este realizat în baza evaluărilor pacienților care au beneficiat de servicii în spital. Aceștia au posibilitatea să aprecieze și să dea note prestației spitalului în baza unui chestionar de satisfacție a pacientului. Pacienții sunt rugați să evalueze condițiile și dotarea tehnică a spitalului, managementul serviciilor în spital, atitudinea personalului medical și calitatea serviciilor medicale prestate.