(video) Avia Invest a prezentat proiectul vizual al noului terminal al Aeroportului Internațional Chișinău

Compania Avia Invest prezintă proiectul vizual al noului terminal al Aeroportului Internațional Chișinău.

Compania Avia Invest a anunțat că începe construcția celui mai mare terminal de pasageri din regiune. Viitorul terminal va avea suprafața totală de 55.000 m2 și ar urma să deservească anual 4,2 milioane de pasageri, cu posibilitatea de extindere de până la 4,5 milioane de pasageri pe an.

Potrivit reprezentanților Avia Invest, la acest proiect s-a lucrat timp de 2 ani. Construcția terminalului urmează a fi inițiată anul viitor, în cazul în care vor fi obținute aprobările tuturor instanțelor, iar lucrările de construcție vor dura circa 2 ani.

Conform contractului de concesiune, pentru terminalul nou sunt estimate cheltuieli de 60 de milioane de euro, însă reprezentanții Avia Invest spun că suma finală va fi mult mai mare.

Noul terminal va avea 5 pasarele telescopice, prin care toți pasagerii vor fi preluați din avioane, fără a mai fi nevoie să fie transportați cu autobuzele.

Vechiul sediu al Aeroportului va rămâne intact și va fi operațional pentru zborurile low-cost, promite Avia Invest, iar o pasarelă din sticlă îl va conecta cu cel nou.

Amintim că la 29 august, NR Investments Ltd, un vehicul de investiții imobiliare din Guernsey, Insulele Channel, a anunțat că a achiziționat 95% din compania concesionară a Aeroportului Internațional Chișinău. Acordul a fost ratificat între reprezentanții Avia Invest și beneficiarul exclusiv al NR Investments, Nat Rothschild, la 19 august.

Acordul de concesiune a Aeroportului Chișinău a fost semnat pe 30 august 2013, între Agenția Proprietății Publice și compania Avia Invest, fondată pe 2 august 2013, cu un capital social de 85,1 milioane de lei, divizat în părți egale între firmele rusești Habarovski Aeroport și Kolomenski Zavod, scria atunci mold-street.com. Condițiile de concesionare a Aeroportului Chișinău au ajuns în vizorul Parlamentului, care a creat Comisie de anchetă, pentru analiza modului de organizare și desfășurare a privatizărilor proprietății publice începând cu anul 2013.

Ieri, NR Investments Ltd a anunțat, oficial, că renunță la cumpărarea cotei de 95% din Avia Invest SRL.

În opinia șefului statului, Igor Dodon, decizia NR Investments Ltd ar fi fost influențată de inițiativa autorităților de a deschide noi aeroporturi pe teritoriul Republicii Moldova. „Indiferent de la cine la cine se predă AIC, noi vom anula contractul de concesiune. Dar până atunci toate activele aeroportului sunt blocate de către organele de anchetă”, a mai adăugat Dodon.

Tot ieri, în cadrul ședinței Comisiei de control al finanțelor publice, a fost audiat Raportul auditului conformității procesului de privatizare a Întreprinderii de Stat Compania Aeriană „AirMoldova”.

Auditul a stabilit că procesul de privatizare a fost realizat cu abateri de la cadrul normativ, iar deficiențele au influențat modul de evaluare a obiectului supus privatizării, astfel încât prețul bunului expus la privatizare nu reprezintă prețul real de piață, care urma a fi obținut de către stat în urma comercializării Complexului Patrimonial Unic prin concurs comercial, unde punctul de referință în atribuirea contractului îl reprezintă cel mai mare preț.

Potrivit Vioricăi Verdeș, Î.S. „Air Moldova” a fost evaluată ca activ, nu ca o afacere, în consecință, valoarea estimativă propusă comisiei de concurs a bunului expus la privatizare a constituit 48,23 mil. lei, o valoare ce nu reprezintă prețul real de piață, chiar dacă acesta a fost majorat cu 1,7 milioane la momentul vânzării.


Pub