image
Sursa foto: facebook.com

Cum află Facebook ce cumperi din magazine, pentru a te bombarda mai apoi cu reclame adaptate

Facebook adună, cu ajutorul comercianților, informații despre ceea ce cumperi din magazinele online și din cele fizice, iar apoi îți livrează reclame care corespund obiceiurilor tale de consum, scrie Business Insider.

Dacă ai cumpărat ceva de la un magazin din mall, iar apoi ai observat pe Facebook o serie de reclame care au legătură cu magazinul respectiv sau cu produsul achiziționat, atunci e bine să știi că nu e o coincidență. Fenomenul a fost documentat de diverși utilizatori Reddit și Twitter, dar acum lucrurile sunt explicate mai clar.

E simplu. Prin parteneriatul său cu comercianții, Facebook află ce anume ai cumpărat și de unde, apoi te bombardează cu reclame. În funcție de datele pe care le obțin de la tine, comercianții pot trimite către Facebook orice, de la nume până la numărul de telefon sau adresa de mail. Apoi, Facebook asociază aceste informații cu profilul tău și oferă comercianților posibilitatea de a livra reclame adaptate obiceiurilor tale.

Compania susține că datele primite de la companii sunt anonimizate și că sunt imediat șterse, după ce sunt folosite pentru asocierea achiziției cu utilizatorul de Facebook.

Serviciul acesta, scrie Business Insider, este deja folosit în SUA de mai mulți clienți ai Facebook, printre care Macy’s sau Dick’s Sporting Goods. În august, Facebook a oferit utilizatorilor un instrument care le permite să afle cum reușește rețeaua socială să afle detalii despre activitatea lor. Utilizatorii care vor să nu mai fie vizați de reclame în funcție de cumpărăturile pe care le fac atunci când sunt offline, pot corecta acest lucru din setări.

Facebook.comFacebook.com

Banii din publicitate reprezintă principala sursă de venit pentru Facebook. Din cei 17,6 miliarde de dolari anunțați în al treilea trimestru al anului 2019, 17,3 miliarde au venit din reclame.

Noutăţile partenerilor

comentarii: