(foto) Elevii de la liceul Alexandru Ioan Cuza au depistat încălcări de drepturi ale personajelor din povești

IMG_E7591

Elevii de la Instituția Publică „Liceului Teoretic Alexandru Ioan Cuza” au desfășurat astăzi, 10 decembrie, lecții cu tematica Drepturile și obligațiilor copilului. Profesorii împreună cu elevii au încercat să asimileze această tematică printr-o serie de activități interactive.

Elevii din clasele a IV-a A, B, C, D, împreună cu diriginți Rotaru Aliona, Peleavschi Ana, Railean Rodica, Groza Veronica, dar și elevii clasei a IX-a, C – Șeptelici Gabriela, Batog Valeria, Munteanu Ionela, Smeșnoi Daria, Sangurova Alina, Railean Aurelia, Bîrzoi Anastasia, Rînbu Evelina, Ugrinovici Alexa și Verejan Ionela –, ghidați de profesorii Buruiană Ala și Țiganu Tatiana s-au familiarizat cu drepturile și obligațiunile omului. Elevii au fost îndemnați să-și respecte drepturile și să se folosească de ele pe deplin.

În cadrul activității, elevele clasei a IX-a au prezentat Declarația Drepturilor Omului, Convenția cu privire la Drepturile Copiilor, adoptată de ONU. Cu ajutorul acestora, elevii clasei a IV-a au descoperit drepturile Fundamentale ale Copilului. Copiii au fost descurcăreți, ingenioși și responsabili, răspunzând cu mult alai la ghicitoarele propuse.

Elevii clasei a IX-a au dat dovadă de mult curaj, demonstrând abilități și cunoștințe la tematica dată. Momentul cel mai captivant din cadrul activității a fost jocul „Descoperă dreptul care a fost încălcat personajelor din poveste”. Fiecare elev a primit câte o imagine dintr-o poveste sau film animat bine cunoscut, având ca sarcină să stabilească dreptul care i-a fost încălcat personajului. De exemplu, în povestea „Cei trei purceluși” este prezentat lupul care a distrus casa purcelușelor (le-a fost încălcat dreptul la intimitate și la un trai decent).

Aceasta activitate a fost benefică pentru toate clase, deoarece elevii au studiat și exersat mai profund drepturile fundamentale ale omului, care sunt o necesitate a fiecărei ființe umane, pentru o dezvoltare armonioasă, pentru stabilirea ordinii în societate, dar în același timp implică și respectarea obligațiunilor.

La finele activității, elevele voluntare și-au propus să colaboreze și pe viitor, în scopul promovării drepturilor și obligațiilor atât în liceu, cât și în societate.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente