Ştiri

Sursa imaginii: imagine simbol

Postat de: Mazur Rodica

Ştiri / Economic

27 Noi. 2019 / 13:18

Management financiar defectuos şi denaturarea cheltuielilor la Gările şi Staţiile Auto, constată Curtea de Conturi

Un management financiar defectuos şi denaturarea cheltuielilor - sunt principalele nereguli depistate de către Curtea de Conturi după examinarea Raportului auditului conformităţii realizării parteneriatului public-privat aferent modernizării şi eficientizării activităţii filialelor Întreprinderii de Stat „Gările şi staţiile auto”, relatează Radio Moldova Actualităţi.

„Cadrul regulator în vigoare aferent delimitării competenţelor instituţionale în domeniul parteneriatului public privat nu determină clar responsabilităţile, deciziile organelor de conducere a întreprinderii de stat nu au fost suficient transparente. Întreprinderea de Stat „Gările şi staţiile auto”, pe parcursul anilor 2015-2018, nu a solicitat niciun fel de credite de la băncile comerciale, ceea ce limitează auditul în faptul de-a confirma sau infirma refuzul băncilor în acordarea creditelor întreprinderilor de stat. Analiza remunerării muncii, în perioada 2015-2018, relevă că salariul mediu brut al angajaţilor corespunde nivelului salariului mediu brut pe economie cu unele abateri nesemnificative, iar faţă de cel de ramură, este mai mare în toţi anii de referinţă cu circa 25%”, a declarat Vasile Moşoi, şef de direcţie în cadrul Curţii de Conturi.

Potrivit lui Vasile Moşoi, personalului încadrat i-au fost acordate prime unice, au fost acordate ajutoare materiale, organelor de conducere le-au fost acordate recompense din profitul net al întreprinderii. Se denotă lipsa unor soluţii concrete de micşorare a costurilor, ceea ce condiţionează o posibilă micşorare a unităţilor de personal angajat în câmpul muncii, cu impact social negativ, precum şi o posibilă majorare a preţurilor la bilete în introducerea taxei de peron. De asemenea, se denotă neasigurarea veridicităţii unor informaţii din situaţii financiare. La momentul actual, datoriile curente faţă de operatorii de transport au însumat circa 8,2 milioane lei, ceea generează riscul sporit al insolvabilităţii întreprinderii în perioada realizării parteneriatului public privat.

La rândul său, administratorul Întreprinderii de Stat „Gările şi staţiile auto”, Sergiu Popovici, a menţionat că se lucrează la înlăturarea încălcărilor, iar instituţia va ţine cont de recomandările făcute în urma auditului.

„La momentul când am intrat în funcţie, noi am stabilit un şir de neajunsuri în administrare. 40 la sută de obiective transmise în administrate şi gestiune de către întreprindere nu au fost înregistrate în Cadastru. Am lansat o procedură de documentare, delimitare şi înregistrare a acestor bunuri. Procedura este anevoioasă. Noi am avut reuşite ce ţine de creşterea cifrelor de venituri, evident s-a soldat şi cu creşterea cheltuielilor pe marginea salariilor. Noi am făcut multe pentru a elucida acel fenomen ce ţine de corupţie. Din aprilie am început să creştem cu încasările, plus trei milioane. 300 000 am avut venit curat din vânzarea biletelor”, a specificat Sergiu Popovici.

Comentarii