Podcastul care-i provoacă pe oameni să-și dezvăluie eșecurile

PE SCURT

Cristina Vazovski este autoarea a două podcasturi în limba rusă: „Кристина, добрый день!” și „Это Провал”. A început cu doar un an în urmă și a ajuns populară în spațiul online din Rusia. „În primul rând, aceasta nu este o piață exploatată în Rusia și Ucraina, competiția nu este mare. În al doilea rând, cred că oamenii sunt interesați de podcasturile mele pentru că pun altfel de întrebări invitaților mei”, spune tânăra de 22 de ani, stabilită la Londra de ceva timp.

PE LUNG

Cristina s-a născut în Sankt Petersburg, dar s-a mutat la Londra pentru a studia. Deși începuse o carieră promițătoare în modă, iar pe când era o adolescentă a pus bazele unui brand de haine devenit foarte popular în Rusia, tânăra și-a dorit altceva. „Aveam magazine în 30 de orașe din Rusia. Toate revistele mari de modă au scris despre acest brand – Vazovski. Eram la toate prezentările de modă, dar…am fost un manager extrem de prost și într-o zi toți angajații mei au plecat”, mărturisește Cristina. Acesta a fost ceea ce ea numește „cel mai mare eșec” al său.

Cum devii podcaster full-time

Acum, în cadrul podcastului „Это Провал” autoarea îi provoacă pe alții să-și povestească greșelile și momentele în care au dat-o în bară. „De regulă, vorbesc cu oameni cunoscuți în Rusia: fotografi, cântăreți, jurnaliști. Adesea, în interviuri personalitățile mai mult sau mai puțin cunoscute vorbesc despre succesul lor și despre cum au ajuns să fie faimoși. Eu îi întreb numai despre eșecurile și greșelile lor. Este amuzant”, spune Cristina și râde.

Acest podcast apare în fiecare săptămână, la fel ca și „Кристина, добрый день!” care este un podcast despre podcasturi. Tot săptămânal, Cristina vorbește cu autorii săi preferați de podcasturi despre activitatea lor.
„Eu ascultam multe podcasturi, era un hobby. Mi-am dorit să fac și eu unul. Așa că am făcut. A devenit destul de popular într-un timp scurt. După cinci luni am demisionat de la galeria de arte din Londra, unde lucram, și am început să mă ocup exclusiv de podcast. Acum fac asta full-time”, povestește tânăra.

Cristina Vazovski a participat la CampCamp 2019 – o tabără internațională axată pe comunicarea dintre activiștii civici, desfășurată recent la Chișinău, care a adunat sute de tineri din diverse țări.

Enlarge

IMG_9235
Cristina (mijloc) în timpul prezentării sale susținute la Chișinău, în cadrul CampCamp 2019.

„Podcastul este despre vulnerabilități și oameni reali”

Cristina crede că mulți oameni încă văd un podcast ca pe o emisiune la un post de radio. „Un podcast poate fi ascultat oriunde și oricând. O emisiune la radio poate fi ascultată într-un anumit interval de timp prestabilit. Radioul este formal, oficial, pe când podcastul oferă o conexiune personală mai profundă. E despre vulnerabilități și oameni reali. La radio auzim voci perfecte care au un discurs perfect și vorbesc perfect. Un podcast este mai autentic și sincer”, explică ea. Desigur, un podcast are si o etapă de postproducție.

„La radio o să auzi oameni vorbind numai pentru că trebuie să vorbească și să acopere un spațiu de emisie. Un podcast poate fi sculptat, astfel încât conținutul să fie cu adevărat solid și interesant”, adaugă autoarea.

Cristina are deja doi oameni în echipă care o ajută să-și producă podcasturile. „Lucrez cu un editor și un asistent. Crearea unui episod durează cam 12 ore cu tot ce înseamnă înregistrat, pregătit, documentat și editat. Câștig și bani pentru că fac podcasturi pentru branduri și ofer consultanță în domeniu”, spune aceasta.

Cea mai eficientă metodă de promovare

Cea mai eficientă metodă de promovare este să inviți oameni faimoși și interesanți la discuții. „Ei vor distribui podcastul și urmăritorii lor vor ajunge la tine. Este cea mai simplă metodă de a atrage audiență. Deși, nu toți invitații mei sunt populari pe social media. Vorbesc și cu oameni importanți în mediul intelectual din Rusia. Audiența mea este alcătuită din tineri, jumătate sunt femei și jumătate bărbați. Sunt oameni educați, cu vizuni liberale”, precizează autoarea de podcasturi.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.