Trimite e-mail | Printeaza
Economie
04.11.2019

Vinul Moldovei are o poveste care poate atrage consumatorii străini. Trei dintre cei mai cunoscuți somelieri de talie mondială au ținut un seminar informativ pentru sectorul vitivinicol din Moldova

Vinul Moldovei are o poveste care poate atrage consumatorii străini.  Trei dintre cei mai cunoscuți somelieri de talie mondială au ținut un seminar informativ pentru sectorul vitivinicol din Moldova

Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) în cadrul proiectului „Wine Academy”, ONVV i-a invitat într-o vizită de lucru pe trei dintre cei mai cunoscuți somelieri și influenceri de talie mondială - Julia Scavo, Nelson Chow, Raimonds Tomsons. Experții și-au împărtășit cunoștințele despre tendințele mondiale pe piața vinicolă, inclusiv pe piața Chinei, dar și despre strategia de penetrare pe segmentul HoReCa cu reprezentanții sectorului vitivinicol, pe parcursul unui seminar informativ.

Vinul Moldovei este recunoscut pe piața internațională datorită calității înalte confirmate de zecile de medalii câștigate la expozițiile internaționale de profil. Iar pentru diversificarea piețelor de export și creșterea vânzărilor globale, vinificatorii moldoveni trebuie să se adapteze tendințelor internaționale și obiceiurilor de consum. Recomandarea a venit din partea Juliei Scavo, „Cel mai bun somelier din România” în anul 2018, o voce importantă pentru evoluția pieței vinicole de peste Prut, care se află pe primul loc după volum încasărilor în topul țărilor de export al Vinului Moldovei.

Julia Scavo a mai menționat că, la nivel mondial, cu cât este mai educat un consumator cu atât mai mult știe să aprecieze un vin și este mai curios să descopere regiuni și soiuri mai puțin cunoscute. De aceea, vinurile oferite spre vânzare au o istorie frumoasă în spate, iar vinificatorii străini au reușit să-și diversifice materialele informative și de prezentare a produselor.
Julia Scavo, somelier: „Vinurile care spun o poveste autentică și originală și care prezintă oamenii din spatele sticlei sunt cele care rămân în memoria consumatorului. Vinul Moldovei dispune de acea originalitate compusă dintr-un mix reușit între tradiție și originalitatea de soiuri internaționale și locale, ceea ce îi oferă posibilitatea să fie asociat reușit cu alte bucătării de pe întreg mapamondul. Vinurile produse aici pot avea pretenția unor vinuri cu clasă internațională pentru că au o identitate puternică ce trebuie exploatată la nivel global.”

Piața chineză este una strategică pentru exportul Vinului Moldovei și intră în top 10 a principalelor piețe de export. Deși sectorul vinicol chinez înregistrează o creștere fulminantă, totuși consumatorii au o predilecție pentru vinurile de import, ceea ce contribuie la creșterea ofertei și a consumului de vinuri străine. Fiind una dintre cele mari piețe ale lumii, cea mai mare putere de cumpărare este înregistrată în orașele de coastă (Shanghai, Beijing, Guangzhou, Shenzhen), acolo unde vinurile din marile regiuni vitivinicole ale țării se bucură de o mare popularitate. 

Nelson Chow, somelier, președintele Asociației de Somerlier din Hong Kong: „Vinul Moldovei se deosebește prin calitatea înaltă și stilul deosebit - acesta va fi mesajul meu pentru consumatorii chinezi. La fel, vinurile din Republica Moldova au o istorie frumoasă în spate, sunt produse într-o mare diversitate ceea ce îți poate oferi o nouă aventură oenologică – ingrediente care asigură un viitor luminos.”

În prezentarea sa, Nelson Chow, președintele Asociației de Somelieri din Hong Kong a vorbit că peste 80% din totalul vinurilor consumate în China sunt roșii – culoare ce are conotații pozitive în cultura chineză.  Remarca somelierului a venit după ce a reușit să cunoască Vinul Moldovei – un produs pe care a promis că îl va recomanda și consumatorilor chinezi.
Pe parcursul seminarului, Raimonds Tomsons, al treilea cel mai bun somelier din lume în anul 2019, a venit cu câteva sfaturi pentru creșterea prezenței pe piața HoReCa din exterior.

Raimonds Tomsons, somelier: „Ca să poți vinde un vin, trebuie să-l cunoști și să-l iubești, doar în acest fel poți crește cererea unui produs pe piață. Vinul Moldovei este pus în fața provocării de a-și consolida identitate pe piețele externe – o problemă similară cu care se confruntă și alte țări din lumea nouă. Acesta este un proces pe termen lung,  care presupune identificarea canalelor și instrumentelor potrivite.”

Expertul leton a recomandat ca vinificatorii să-și facă propriile cercetări de piață a restaurantelor în care planifică să intre și să aibă toate materialele informative necesare despre vinăria pe care o reprezintă și vinurile pe care le propun, anunță Oficiul Național al Viei și Vinului.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus