Actualitate

Ce se întâmplă cu Portul Giurgiuleşti: Sechestru pe active şi pierderi

Potrivit firmei deţinute de Thomas Moser, Bemol Retail SRL ar întreprinde acțiuni ilegale cu scopul de expropriere a "Danube Logistics Holding BV de participația sa în Danube Logistics SRL investitorul general și operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulesti", transmite Știri.md cu referire la Mold-street.com.

Interesele lui Moser și BERD

"Danube Logistics Holding BV și Danube Logistics SRL au solicitat autorităților de stat ale Republica Moldova investigarea acestei tentative de expropriere, care este întreprinsă cu suportul unor măsuri ilegale ale unor executori judecătoreștii, acțiunile cărora au fost acționate in instanță", se arată în comunicat.

Totodată compania sugerează că o eventuală expropriere, "ar cauza prejudicii substanțiale nu doar holdingului olandez, dar și BERD, care în baza unui acord de partajare a intereselor economice deține 65% din veniturile rezultate din participațiile Danube Logistics Holding BV în Danube Logistics SRL".

Potrivit Danube Logistics această tentativă este orchestrată de omul de afaceri din Azerbaidjan Rafiq Aliyev, care deţine compania Bemol Retail SRL.

În replică Bemol Retail a respins aceste acuzaţii susţinând că aceasta a fost decizia instanței, care este una executorie.

"Dacă Danube Logistics nu este de acord, nu are decât să acţioneze în conformitate cu legislaţia şi să conteste în instanţe, dar să nu utilizeze mass-media pentru şantaj şi presiuni", potrivit Bemol Retail.

Totodată compania cu capital azer a refuzat să comenteze mai detailat acuzaţiile aduse de Danube, până la o soluţie finală în acest litigiu, care durează de mai mulţi ani şi care a izbucnit după preluarea de către Thomas Moser a controlului asupra portului Giurgiuleşti, deşi investitor era Rafiq Aliyev, prin companiile sale.

Pierderi de zeci de milioane, venituri în scădere abruptă

Menţionăm că date publicate de infodebit.md arată o evoluţie extrem de negativă a situaţiei financiare a Danube Logistics, operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești.

Astfel în perioada 2015-2018, compania nu a obţinut profit, înregistrând pierderi de circa 145 milioane lei. În aceeaşi perioadă veniturile din vânzări s-au diminuat de două ori: de la circa 270 milioane lei în 2015 la doar 135 milioane lei în 2018.

Totodată volumul investiţiilor în Port s-a diminuat de circa patru ori în ultimii trei ani, până la ceva mai mult de un milion de dolari în 2018.

mold-street.com

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *