(video) Premieră: Noul VW Golf 8 – 16 motorizări, 4 echipări, 3 tipuri de faruri şi 45 de ani experienţă printre altele

Cu 600 de oaspeţi veniţi să-l vadă, pe o scenă imensă şi după o prezentare care a durat o oră şi jumătate, toată lumea încă mai este şi acum cu ochii pe noua generaţie VW Golf. Automobilul a debutat în seara zilei de 24 octombrie la Wolfsburg, Germania, şi istoria îi continuă!

După peste 35 de milioane de exemplare vândute de la momentul lansării sale în 1974 şi peste 730.000 realizate doar anul trecut, ar fi fost ciudat ca VW să-l scoată din producţie după ce toate forţele le-a aruncat pe noua gamă ID. Acum, echipat cu foarte multe tehnologii şi sisteme de propulsie electrificate, noul Golf a devenit mai atrăgător decât oricând!

Şi să nu uităm că este o maşină a poporului!

https://www.youtube.com/watch?v=y-Fs59eL16A

Modelul în caroserie Mk8 a primit o nouă înfăţişare, dar a rămas 100% recunoscut: proporțiile generale, forma geamurilor laterale și forma caracteristică a montanţilor C sunt conservate. Prima noutate importantă ar fi că nu va mai fi disponibil în format cu trei uşi, doar cinci. Dimensiunile i s-au schimbat uşor: a devenit cu 26 de mm mai lung (4.284 mm) și cu 36 mm mai scund (1.456 mm), lățimea este aceeași (1.789 mm), iar ampatamentul a crescut cu 16 mm, până la 2.636 mm.

Inginerii VW au lucrat şi la aerodinamica automobilului: coeficientul de rezistenţă aerodinamică a fost redus de la 0.29 la 0.275 Cd (deși versiunea economică anterioară BlueMotion cu un kit exterior suplimentar înregistra 0.27). O a doua noutate importantă este că absolut toate, toate corpurile de iluminat, orice sursă de lumină, îi sunt LED deja standard, inclusiv farurile şi stopurile.

Un apropo aici, noul Golf va putea fi comandat cu unul din trei tipuri de faruri, cele de top şi opţionale fiind IQ.LIGHT LED matrix cu câte 22 de LED-uri individuale în fiecare modul, ceea ce este o premieră pentru un automobil din clasa compactă. Anterior acestea au debutat pe noul Touareg, după care au apărut pe Passat facelift.

Principala revoluție care a avut loc pe noul Golf s-a întâmplat la interior. Un Innovision Cockpit este oferit standard! Acesta cuprinde un bord cu două ecrane: un panou de bord digital cu o diagonală de 10.25 inci şi un monitor tactil central ce poate avea 8.25 sau 10 inci în funcţie de echipare. Pe acesta din urmă se poate manipula sistemul multimedia, cel de climatizare automată (la fel în echipare de bază) şi alte funcţii secundare.

Un head-up display color este o opţiune. Un alt lucru interesant este că pe lângă un levier tradiţional al cutiei de viteze manuale, cel al cutiei automate s-a transformat într-un joystick în stilul celui găsit pe noul Porsche 911!

Toate butoanele fizice (de fapt tactile), lăsate pe panoul de bord, au fost aranjate în două zone. Unitatea din partea stângă a volanului este responsabilă pentru iluminat (comutatorul rotativ este deja istorie) și tot acolo se reglează încălzirea geamurilor/oglinzilor, iar pe centrul bordului, între deflectoarele de climatizare, este butonul fizic de avarie și altele pentru acces rapid la meniul cu setări.

Chiar și controlul unui acoperiș de sticlă culisant (trapă) este implementat printr-un slider tactil pe tavan! De asemenea, printre opțiuni se numără un sistem de climatizare în trei zone, dar şi unul audio Harman Kardon (400 W). Mai multe opţiuni disponibile vezi în documentul de la final de articol.

Toate sistemele multimedia disponibile sunt conectate la o unitate online de conectivitate (OCU) printr-un eSIM. OCU și eSIM acordă acces la o gamă permanentă de funcții și servicii bazate pe online, care sunt furnizate folosind ecosistemul Volkswagen We al mărcii. La fel prin acest complex se poate utiliza un sistem de control vocal, se poate reda streaming audio și video, și se pot face actualizări de software de la distanță, inclusiv și instalarea de noi aplicații.

În versiunile avansate, sistemul multimedia va permite ajustarea accesului de pe smartphone: gadgetul poate fi folosit pentru a debloca mașina sau a porni motorul, iar proprietarul are posibilitatea de a partaja mașina cu un prieten, doar transferându-i pe telefonul său toate funcționalitățile.

Standard noul Golf este echipat cu un sistem automat de frânare de urgenţă şi altele cerute de UE să fie în echiparea de bază a maşinilor, însă pentru o taxă suplimentară se poate instala complexul IQ.DRIVE, care include printre altele un cruise control adaptiv inteligent, cu funcţie de menţinere în bandă, care funcţionează până la o viteză de 210 km/h! Asistentul nu este încă un sistem complet de pilotare automată pe autostrăzi: dacă vă îndepărtați mâinile de pe volan pentru mai mult de 15 secunde, sistemul electronic al maşinii va emite o alarmă şi va începe procedura automată de “tragere pe dreapta”.

Încă o mare noutate despre noul Golf este că a devenit primul VW care are standard un sistem Car2X prin care poate face schimb de informații operaționale cu alte mașini și infrastructuri rutiere pe o rază de 800 metri!

Vezi şi: Automobilele Volvo, Mercedes-Benz, BMW şi Ford vor comunica între ele în cadrul unui proiect ambiţios

Trecând la partea tehnică, aflaţi că noul Golf este construit pe baza platformei MQB, aceeaşi care a debutat pe Golf 7, doar că îmbunătăţită la mai multe capitole. Opţional este în continuare disponibil un şasiu DCC cu suspensii cu amortizoare adaptive.

În plus față de versiunile/nivelele de echipare obişnuite (numite acum Golf, Life şi Style în loc de Trendline, Comfortline, Highline), VW a prezentat instant şi echiparea R-Line, care face maşina diferită nu doar la exterior şi interior printr-un kit aerodinamic diferit și un decor orientat spre sportivitate, ci şi aduce setări sportive la suspensie şi servodirecţie.

La capitolul motorizări s-au anunţat în total 16, disponibile din start şi ulterior, pe diferite modele! Motoarele turbo pe benzină sunt din familia EA211 Evo: o unitate TSI cu trei cilindri modernizată, de 1.0 litri, disponibilă în variantă cu 90 sau 110 CP; alături de un TSI de 1.5 litri cu patru cilindri, în variantă cu 130 sau 150 de CP, ambele cu funcţie de dezactivare a doi cilindri când nu este nevoie de performanţă. Propulsoarele care dezvoltă până la 130 de cai au fost dotate cu un turbo compresor cu o geometrie variabilă (VTG).

Tot din linia benzinarelor mai fac parte trei unităţi turbo TSI de 2.0 litri care vor debuta în 2020 pe modelele Golf GTI, Golf GTI TCR şi Golf R, dar şi un motor de 1.5 litri, parte a unei unităţi TGI care va şti să consume şi gaz natural comprimat (CNG).

Pe partea de diesel-uri vor exista doar trei opţiuni la alegere. Un TDI de 2.0 litri disponibil în variante cu 115 CP sau 150 de CP. Ambele vor putea fi cuplate la cele două cutii de viteze disponibile: una nouă mecanică cu şase trepte şi un DSG cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Un sistem de tracţiune integrală 4MOTION va fi disponibil doar în combinaţie cu motorul cu 150 de cai. Tot mai târziu este aşteptat şi modelul diesel de top – Golf GTD – despre care se anunţă că va avea un Performance TDI!

Şi asta nu este tot! Din start vor fi disponibile trei motorizări mild hybrid cu sisteme electrice de 48 V, numite eTSI. Acestea au la bază motoarele pe benzină sus menţionate cu 110, 130 şi 150 CP, la fiecare adăugându-se un demaror-generator cu curea și o baterie compactă litiu-ion. Micul motor electric poate ajuta benzinarul în primele secunde de accelerare a maşinii și îl poate porni în cadrul sistemului Start/Stop. Potrivit VW, aceste motorizări electrificate spre deosebire de cele obişnuite vor arăta un consum mai mic cu 10% în ciclu WLTP. Cutiile de viteze care sunt instalate în tandem pot fi doar DSG-uri.

Într-un final, noul Golf va fi disponibil la alegere cu două motorizări plug-in hybrid numite eHybrid ! Ambele sunt echipate cu un motor turbo TSI de 1.4 litri, cuplate la o cutie de viteze preselectivă robotizată cu şase trepte şi un mic motor electric integrat în aceasta, precum și cu o baterie cu o capacitate de 13 kWh (în loc de 8.7 kWh pe modelul anterior). Noul Golf eHybrid va pune la dispoziţie 204 CP, iar noul Golf GTE – 245 CP. Autonomia lor în regim nu a fost anunţată deocamdată.

În Germania și Austria noul Golf va fi disponibil deja în showroom-uri de la începutul lunii decembrie. Producţia modelului deja a demarat din această vară! Pe alte pieţe va apărea în 2020 şi tot atunci vor fi lansate versiunile individuale GTI, GTI TCR, GTD şi R.

Toate detaliile despre noul Golf:

Prezentarea noului Golf în reluare:

https://www.youtube.com/watch?v=AhSqYiG05zM

GALERIE VIDEO:

https://youtu.be/_Vwr-pVwx7I
https://youtu.be/W9hywJaKUYs
https://youtu.be/fPMgjGpNM_8

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise