(foto) Premieră: Renault anunţă noile Master Z.E. Hydrogen şi Kangoo Z.E. Hydrogen

Renault s-a gândit să facă un alt pas important în etapa de electrificare a gamei sale de maşini. În premieră pe modelele sale de serie introduce tehnologia de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen! Primele autovehicule care au adoptat-o sunt utilitarele comerciale Master şi Kangoo!

Testată încă din 2014, tehnologia Renault Groupe a fost dezvoltată în parteneriat cu Symbio, o filială a Groupe Michelin. De atunci şi până în prezent peste 200 de exemplare Kangoo Z.E. cu baterii de 22 kWh şi astfel de soluţii de sporire a autonomiei au fost utilizate pentru teste preliminare, făcând încă de atunci Kangoo Z.E. Hydrogen primul LCV pe hidrogen din Europa.

Noile modele o adoptă doar în calitate de range extender care oferă energie electrică și termică de 10 kW, crescându-le în acelaşi timp autonomia până la peste 350 km.

Un alt avantaj al acestui tip de combustibil este că încărcarea sa durează doar 5-10 minute şi astfel răspunde cerințelor profesioniștilor care nu sunt încă îndeplinite de vehiculele electrice, în special pentru nevoile lor de călătorie pe distanțe lungi.

După lansarea noului Master în septembrie 2019, Renault şi divizia sa PRO+ pun acum la dispoziţia profesioniștilor o versiune care consumă electricitate generată şi din hidrogen. Programat pentru lansare în prima jumătate a lui 2020, noul Renault Master Z.E. Hydrogen va oferi o autonomie de trei ori mai mare decât cea a unui Master Z.E. – de la 120 km la 350 km (certificarea WLTP este în curs de efectuare).

Echipat cu două rezervoare de hidrogen (2 x 53 l) situate sub corpul mașinii în loc de o singură doar baterie supra dimensionată, vehiculul va câștiga în versatilitate fără compromisuri cu privire la volumul încărcăturii – de la 10.8 la 20 m³ – diferenţa de greutate fiind de doar 200 de kg în plus.

Noul Renault Master Z.E. Hydrogen va fi disponibil în câte două variante de lungimi și înălțimi de caroserie, precum şi în câte două versiuni Van şi Chassis Cab. Modelul este echipat cu o celulă cu hidrogen de 10 kW (5 kW electric şi 5 kW termic) care oferă 56 kWh în plus faţă de o baterie de 33 kWh care stă pe un Master Z.E. electric simplu. Presiunea de încărcare este de 700 bar.

Dar mai devreme, chiar până la sfârşitul acestui an, va apărea pe piaţă modelul Kangoo Z.E. Hydrogen cu o autonomie de până la 370 de km în condiţii ideale şi doar având un singur rezervor de hidrogen la bord (74 l)! Pentru comparaţie, un Kangoo Z.E. cu baterie poate rula doar pe o distanţă maximă de 230 de km.

Modelul este echipat cu o celulă cu hidrogen de 10 kW (5 kW electric şi 5 kW termic) care oferă 29.7 kWh în plus faţă de o baterie de 30 kWh care stă pe un Kangoo Z.E. electric simplu. Presiunea de încărcare poate fi de 350 sau 700 bar.

Un alt avantaj al acestei tehnologii este că, pe vreme rece afară, celula de combustie cu hidrogen emite căldură şi va servi la încălzirea cabinei fără pierderi de autonomie. Căldura produsă este reutilizată în sistemul de încălzire a cabinei și ajută la menținerea temperaturii bateriei și la îmbunătățirea performanței acesteia în timpul sezonului rece.

Cu limitele pompei de căldură care vin la temperaturi de -5°C..-10°C, celula de combustie cu hidrogen și a sa putere termică de 5 kW oferă căldură în cabină chiar și pe timp de frig extrem.

Cu un volum de încărcare de 3.9 m³, în ciuda unei greutăți suplimentare rezonabile de 110 kg, acest vehicul va fi disponibil în Franța pentru un preţ de start de 48.300 de euro fără TVA (preţ care include achiziția bateriei, însă nu şi subvenţiile guvernamentale sau alte bonusuri oferite de stat pentru cei care aleg o maşină cu emisii zero).

Vezi şi: (video) Premieră mondială: Renault Kangoo Z.E. Concept este dovada pregătirii noii generaţii a modelului

Cum funcţionează tehnologia? Hidrogenul este depozitat într-un rezervor de înaltă presiune. Pe Kangoo: 74 litri/1.7 kg/350 bar (sau 700 bar în funcție de țară), iar pe Master stau două rezervoare de 56 litri/2.1 kg/700 bar fiecare. Celula de combustie transformă hidrogenul și oxigenul din aer în apă, generând drept rezultat curent electric.

Bateria și celula cu hidrogen furnizează energie electrică motorului electric. Celula de combustie se activează automat (și poate fi, de asemenea, activată de către șofer) atunci când nivelul de încărcare a bateriei electrice este de 80%, pentru a menține sau încărca treptat bateria (în timpul perioadelor de oprire atunci când conduceți). Dacă nivelul de încărcare a bateriei este sub 2%, vehiculul poate rula numai pe hidrogen (de exemplu pentru a ajunge cu viteză redusă la destinația finală în zona de parcare a vehiculului).

Încărcarea cu hidrogen suplimentează încărcarea bateriei și extinde autonomia maşinii. În cazul în care bateria electrică este complet descărcată, celula de hidrogen o poate încărca și va servi ca stație de încărcare. Condițiile meteorologice au un impact redus asupra autonomiei dezvoltate cu ajutorul hidrogenului, spre deosebire de cea a bateriei, deoarece energia stocată nu este afectată de temperatura aerului, ceea ce înseamnă că autonomia nu scade pe timp rece.

Utilizatorii pot încărca bateria şi singuri atunci când au ocazia și nu neapărat când este descărcată (hidrogenul furnizând energia necesară în timp ce se încarcă). Cabina vehiculului este echipată cu un afișaj suplimentar care arată funcționarea celulei de combustie, încălzirea cabinei, indicatorul de hidrogen, nivelul de hidrogen și autonomia rămasă.

În medie, în Franţa, în prezent, să circuli cu energie electrică transformată din hidrogen te costă 15 euro per kilogram.

Noile modele vor fi produse la uzinele din Batilly şi Maubeuge. Mai multe detalii şi specificaţii tehnice poţi vedea în documentul ataşat mai jos:

https://beta.documentcloud.org/documents/6508578-Groupe-Renault-Introduces-Hydrogen-Into-Its?sidebar=0&text=0

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://pps.iainlangsa.ac.id/ https://jdih.sumbawakab.go.id/