image
Sursa foto: time.com

Cum te manipulează magazinele ca să cumperi mai mult

Nu e niciun secret faptul că magazinele te manipulează să cumperi multe produse de care nu ai nevoie, însă specialiștii au descoperit și cum fac asta.

Cu siguranță și ție ți s-a întâmplat și nu o dată să dai mai mulți bani pe cumpărături decât ți-ai propus. Ei bine, specialiștii pun acest lucru pe seama mostrelor pe care le guști în supermarket. Asta pentru că micile gustări nu fac decât să-ți deschidă apetitul și să te facă să umpli coșul cu produse de care nu ai nevoie.

Înainte de a ajunge la această concluzie, cercetătorii au desfășurat un studiu în cadrul căruia au urmărit vânzările din câteva zeci de magazine, care au furnizat mostre de gustări gratuite. Astfel, au descoperit că acestea conving mai repede consumatorii să cumpere produsele recomandate, decât dacă le-ar vedea pur și simplu așezate pe raft.

Mai mult, repetarea aceleiași oferte de mai multe ori, este o altă tactică de marketing prin care magazinele te manipulează să cumperi mai multe produse. Oamenii de știință au găsit că interesul oamenilor care încearcă mostrele nu este arătat doar pentru acea gamă de produse, de la același brand.

„S-a constatat că efectul se extinde dincolo de produsul în sine. De exemplu, dacă guști o prăjitură, vei fi stârnit să fii interesat și să-ți fie pofta de prăjituri, în general, inclusiv de la brandurile concurente. Asta sugerează că o tavă pe care o vezi plină cu diverse produse pe care să le guști, crește vânzările magazinului nu doar la produsele recomandate”, au declarat autorii studiului, scrie Playtech.

Așa că pentru a te asigura că nu lași tot salariul la casa de marcat, cel mai bine ar fi să eviți să guști acele mostre gratis. De asemenea, fii foarte atent și la promoții, pentru că de multe ori pot fi înșelătoare.

Noutăţile partenerilor

comentarii: