E-commerce: detalii de culise ale afacerii tale online. Costurile și provocările lansării unui magazin online

Ai multe idei și vrei să le lansezi în mediul online unde costurile sunt minimale? Sau poate că deții deja o afacere în offline și vrei să te integrezi cu succes în online? Atunci acest articol îți este, fără ezitare, adresat. Știm cât ești de entuziasmat și cât de mult îți dorești să ai acces la viața pe care o visezi de mulți ani, dar înainte de a porni la drum e cazul să te informezi corect.

Foto: E-commerce

Echipa Seolitte îți vine în ajutor cu un studiu profesionist, grație căruia îți vei trasa bugetul de lansare și te vei asigura că ai o afacere sustenabilă (eliminând riscurile unui faliment).

Iată câteva aspecte indispensabile pentru a deschide o afacere online:

Pasul numărul 1. Alegerea nișei

Pe lângă venit, trebuie să fii deplin conștient ce produs/serviciu vrei să vinzi. Analizează minuțios piața și fă o monitorizare. Ce produse/servicii sunt în topul căutărilor în regiunea ta? Analizează care sunt concurenții tăi din top 10 Google. O agenție de servicii SEO în România și Moldova poate să te ajute să faci o analiză amplă în acest sens.

Pasul numărul 2. Avatarul clientului ideal

O afacere online de succes este indisolubil legată de răspunsul la aceste 5 întrebări magice de marketing:

1. Cine sunt clienții mei?

2. Unde sunt clienții mei?

3. De ce să cumpere de la mine?

4. Ce vând eu și ce cumpără clientul de fapt?

5. În ce medii pot să-mi promovez afacere. Cum o pot face?

Avatarul clientului ideal este crucial înainte de promovarea website-ului și chiar înainte de lansarea afacerii online. Ce vârstă are, ce interese, cu ce probleme se confruntă, ce limbaj folosește, ce reacții emoționale are la campaniile publicitare?! În conformitate cu necesitățile clientului vei crea strategia de marketing, textele de copywriting etc. Poți apela la o companie ce prestează servicii de marketing online pentru a realiza împreună o strategie de marketing eficientă.

E-commerce: detalii de culise ale afacerii tale online. / Sursa:E-commerce

Pasul numărul 3. Crearea site-ului

Astăzi ofertele sunt extrem de variate, astfel încât nu trebuie să fii programator pentru a avea propriul site în câteva ore. Apelează la un expert în domeniu. Pentru a începe o afacere în e-commerce trebuie să selectezi o platformă care să te ajute să o administrezi, dar și un nume potrivit pentru noul tău business. Numele de domeniu este de cca $50-$100 taxa inițială, cca $20 pe an. Hostingul - cca $50-$200 lunar. Certificatul SSL - între $70-$150 pe an.

Optimizarea magazinului online este prioritară: creează link-uri interne și back-link-uri de calitate, descrie produsele și optimizează SEO cuvintele de pe pagină, mărește viteza de încărcare a paginilor, adresele URL trebuie să fie și ele SEO friendly, arhitectura site-ului simplă = toate vor crește vizibilitatea pe online și vor aduce website-ul în topul motoarelor de căutare.

Investește de la început în design de calitate. În dependență de tipul site-ului, mărimea și funcționalitățile lui prețul variază de la $2000-$5000+. Un magazin de comerț electronic care are un design imperfect, imagini necalitative, link-uri direcționate greșit sau care nu funcționează va fi respins imediat de potențialii clienți.

optimizează SEO cuvintele / Sursa:cumpărături online

Pasul numărul 4. Metoda de plată, transportul și livrarea produsului

Oricât de mult trafic nu ar avea website-ul, dacă nu are un sistem bine pus la punct de plăți, atunci tranzacția nu va avea loc. Este imperativă simplificarea procesului de plată, oferind clientului acces facil la toate formularele și informațiile de care are nevoie. Pentru un e-commerce, taxele pentru prestatorul de plăți și bancă reprezintă, de regulă, un anumit procent sau un cost fix din suma tranzacției.

Pasul numărul 5. Promovarea online

O strategie publicitară bine planificată are un rol definitoriu în creșterea și dezvoltarea generală a afacerii. Promovarea website-ului este un proces continuu. În dependență de canalele alese și perioadă, bugetul va fi diferit, aproximativ între $100–$2000 lunar.

Testează. Aici îți vin în ajutor companiile ce oferă servicii de marketing online, reclamă targhetată pe rețele sociale: Facebook, Instagram, Google Ads, cum este agenția Seolitte, la care poți apela pentru o strategie de promovare bine gândit, dar și pentru implementarea ei. Îi găsești la numărul de telefon +373 69 231 335.

Și dacă ai pus la punct procesele de livrare, de plată, ai realizat arhitectura site-ului... tot nu poți răsufla ușurat. E-commerce înseamnă optimizare constantă, promovare în motoarele de căutare, rețelele sociale și mass-media, înseamnă multă muncă și investiții constante. Dar rezultatul este pe măsură.

Acest proces ar trebui să fie unul continuu, pentru că de el depinde cât de funcțională și profitabilă va deveni afacerea ta, nu doar pe termen scurt, dar și pe durată lungă.

agenția Seolitte / Sursa:agenția Seolitte


// console.log('no ads situation')