(video) Victor Chironda: „Șoferii sunt gata să achite pentru parcare, dar e nevoie de condiții decente”

Candidatul pentru funcția de primar al capitalei, Victor Chironda, din partea Mișcarea Social-Politică ”Forța Nouă”, a susținut o conferință de presă cu tema „Parcări pe străzi și lângă blocuri pentru o mobilitate eficientă”, unde împreună cu echipa sa a propus o serie de soluții pentru lipsa parcărilor din oraș.

Foto: privesc.eu

(update 10:30) Victor Chironda: „Șoferii sunt gata să plătească pentru parcare, dar e nevoie de condiții decente. Toate aceste probleme puteau fi soluționate demult, dacă Primăria nu se ocupa de geopolitică și scheme de corupție”

(update 10:25) Mihai Avram: „14 mii de locuri de parcare din oraș asta nu înseamnă că toate 14 mii le vedem parcări supra-etajate. În orașele europene practica este ca mașinile se parchează pe marginea carosabilului. Acolo se fac ceea ce se numesc „buzunare” din contul carosabilului și acolo se fac nu așa cum astăzi la noi se intră pe trotuar și iar pietonii nu au loc să meargă. Acestea sunt chiar pe carosabil, lângă mașinile care merg.”

(update 10:20) Victor Chironda: „Proiectul parcărilor cu plată s-a compromis în trecut. În 2015 am avut o conferință împreună cu participanți din societatea civilă, prin care am discutat atunci despre cum D. Chirtoacă, N. Grozavu au pus la cale fraudarea acestui proiectul. Trebuia să se achite 10 lei pentru parcare, dar 90% din bani trebuia să meargă în buzunarul companiei private. De aceea, toți evită să vorbească despre acest subiect, pentru că acesta a devenit tabu.”

(update 10:10) Olga Rujanschi: „Cred că ar trebui să începem cu auditul parcărilor. Primul audit care s-a făcut, menționa 14 mii de mașini care sunt parcate unele regulamentar, altele neregulamentar. În baza acestor date, soluția ar fi construcția parcărilor supra-etajate. Această soluție este demonizată, pentru că presupune să achiți pe o perioadă. E nevoie de un proiect pilot, prin care cetățenii să plătească pentru parcare, în special cei care stau pe trotuare. Dacă ar exista o bandă dedicată transportului public, autobuze școlare, ar rezolva o parte din problema lipsei parcărilor. Aceste proiecte pilot se pot realiza timp de un an.”

UNIMEDIA transmite live:


Pub