image
Sursa foto: captură video

Două profesoare de la Colegiul de Ecologie, cercetate pentru trafic de influență; Mii de euro, ridicați

Două profesoare de la Colegiul de Ecologie din Chișinău, cercetate penal de CNA şi PA pentru trafic de influență. 16.000 de euro au fost ridicați în urma percheziţiilor.

Două profesoare de la Colegiul de Ecologie din Chişinău au fost escortate la CNA pentru a fi audiate în cadrul unei cauze penale în care acestea sunt bănuite de trafic de influenţă.

Cadrele didactice sunt suspectate că ar fi pretins şi perceput bani de la elevi în schimbul favorizării acestora la examene sau pentru majorarea notelor.

Femeile au fost documentate mai mult timp de către ofiţerii CNA şi procurorii anticorupţie, după ce aceştia au fost sesizaţi că profesoarele ar fi primit diferite sume de bani de la elevi pentru a-i ajuta să susţină examenele sau pentru a le mări notele la unele disciplini.

În cadrul urmăririi penale, s-a constatat că acestea primeau de la grupe de elevi bani pentru a determina alţi profesori să le acorde note majorate sau pentru a nu-i lăsa restanţieri la unele discipline.

Transmiterea banilor a fost documentată cu mijloace speciale, iar în imaginile obţinute de anchetatori se constată perceperea banilor de la elevi, dar şi nemulţumirea profesoarelor în cazurile în care sumele transmise sunt mai mici decât cele pretinse.

În episoadele cercetate se constată primirea a 10.000 de lei de la mai multe clase de elevi, bani destinaţi influenţării unor profesori în vederea asigurării susţinerii examenelor şi majorării notelor. 

Pe faptele descrise a fost inițiată o urmărire penală pentru trafic de influență, iar în această dimineaţă, CNA şi PA au operat percheziţii la domiciliile bănuitelor.

În urma acţiunilor de urmărire penală, de la una dintre bănuite a fost ridicată suma de 12.000 de euro, iar de la cealaltă 4000 de euro, bani despre care acestea susţin că ar fi economii.

Până la clarificarea provenienţei acestora, mijloacele financiare se vor afla în custodia anchetatorilor. De asemenea, de la domiciliul acestora au fost ridicate înscrisuri de ciornă, inclusiv liste ale elevilor cu menţionarea sumelor de bani primite şi a notelor pentru fiecare elev în parte.

În prezent, bănuitele sunt cercetate în stare de libertate, iar dacă vor fi găsite vinovate, acestea riscă o amendă în mărime de până la 300 000 de lei sau închisoare de la 3 la 6 ani.

Atașăm mai jos STENOGRAMA discuției dintre cele două profesoare:

Conţinutul discuţiei dintre prof. T.A (notat cu A) şi prof. S.R. (notat cu B), Colegiul de Ecologie.

A – Uite debilii ce au făcut, fa, R.!

B – Ia spune.

A – Mi-au dat lista. Ce îmi era de ciuda seara! Ştii, când am văzut... ea nici nu a umblat în lista ceea!

B – Nu, nu.

A – Ap iaca de asta, am venit acasă, am venit tîrziu, mă durea burta...

B – La mine tot aşa.

A – Am avut ieri, nu mă simțeam bine, când la jumate la 10 îmi aduc aminte, o scot din geantă şi mă uit -vreo 16 sau 17 pe listă dintre care 2 câte 200 de lei. Acum dacă socotim 17 câte 100 sunt 1700 şi doi câte 200 - iese vreo 1900.

B – 1850.

A – Da, 1850......1200 lei. Iaca asta cel mai tare m-a tâmpit!

B – Ei da?

A – Asta cel mai tare! Vroiam să te sun ieri seara la jumate la 10, da pe urmă zic: nu deranjez femeia, totdeauna multe tare nu o să vorbesc la telefon.

B – Cum 1200?

A – Îţi spun! Mi-i ciudă că a trebuie ieri de numărat. 1200! Eu am afighit, fa! Ei sunt toţi pe listă. Şi eu am zis aşa: Să le transmiţi, sau eu la 1 septembrie le transmit...

B – Nu, nu....o chemăm pe fetiţa asta că eu am înţeles că ...au venit şi mi-au mai spus...că sunt unii care mai vin din grupă, mai povestesc: măi, asta ia. Au zis că dau o sumă şi ajunge până la urmă altă sumă.

A – Băi – 1200! Iaca martor mi-i Mihai! Eu am afighit! Iaca cum să procedez? Spune-i lu R. E diriginte, nu?

B – D-ap tu i-ai spus că nu eu ţi-am dat?

A – Eu am vorbit! Zic: măi, eu am vorbit cu dânsa!

B – Trebuie de chemat.

A – Băi, tu ştii?Tu poţi să înţelegi că eu aseară aşa tare m-am enervat... Cum p...a mă-sii s-au găsit idioţii să mă frece pe mine? D-ap trebuia să-i frec eu să las vreo 10 restanţieri!

B – E drept, e drept.

A – Eu am putut aşa să fac, fără ca...

B – Nu, cu fiecare individual, cu fiecare individual.

A – Fiecare individual, da trebuia pentru darea de seamă, că iaca azi avem consiliu. O trebuit să-mi bag piciorul, că nu am ştiut că e anul II, că e anul I şi turismul, că eu am putut să-i las şi săptămâna viitoare.

B – E pi...ţul, realino îţi spun! De aceea şi te-am chemat. Uite, realino! Fac sfânta cruce! Că aveai să te gândeşti că eu sunt!

A – Fa! Eu aşa de tare m-am enervat aseară! Dă-l în p...a mă-sii!

B – Nu, nu, eu chem să-i spui cum a fost, ce a fost, deoarece a fost...

A – Nu, da tu înţelegi că a trebuit să mă uit ieri, de faţă cu tine să le număr... Îţi spun - 16 sau 17 pe listă. La doi câte 200. Nici nu ştiu la care era scris acolo. Băi, nu ştiu ce am făcut cu lista ceea.

B– 1850.

A – Nu ştiu ce am făcut cu lista ceea de tare ce m-am enervat. Tu nu ai idee, nu ai idee ce de tare m-am enervat! Nu e la mine. Pe acasă am zvârlit-o...h.i evo znaet! Ce de tare m-am enervat. Eu în general listele acestea le rup şi le arunc.

B – Da nu trebuia, mai bine să le păstrezi.

A – Da zic: fa, au ajuns nişte idioţi să mă frece pe mine? Da ce sunt eu? Cu mine nu merge, e pi...ţul. Eu, dacă la anul iau „Metode şi Analize” - ghini, dacă nu - îi cedez lu doamna Viorica şi tot bine,da în anul IV mă întîlnesc eu cu dînşii.

B – Da stai oleacă, 200 cine?

A – Doi cu 200.

B – Borea?

A – Nu mai ţin minte cine

B – Sau ...

A – Ce de tare m-am...

B – Şi Ş... - 150. Da aici eu nu mă mir de faptul că s-au pus din buzunar în buzunar. Eu când i-am spus: „- A, eu o chem pe doamna A. şi îi spui în faţă să nu rămân euvinovată şi murdară în faţa cuiva.- D-ap aţi spus că doamna Aliona nu ia de la noi”. Ap îţi închipui?Ea a vrut din numele meu, să rămân eu vinovată la urmă în faţa lu A.

A – Ai văzut?

B –De azi înainte nici un fel de ...

A – Pipeţ, pipeţ!

B – Da ştii ce mi-au spus ei mie? „Grupa paralelă au strâns câte 100 şi de aceea s-a hotărât şi la noi câte 100”.

A – Grupa paralelă da, dar dau toţi! Unul ca unul! Şefa îi învaţă bine. Toţi! Iaca câţi sunt pe listă 24 - ap 24!

B – Aşa mi-au spus. Nu ştiu.

A – Păi ascultă-mă, da grupa paralelă nu se compară cu grupa asta. Acolo învaţă copiii. Mă înţelegi? Da, grupa paralelă au strâns câte 100, dar câţi sunt pe listă în grupa ceea? Sunt 24. Iaca doamna B. îmi este martor - 24. Da aici câţi sunt pe listă?

B – 21

A – Ap 21 trebuia să fie. Şi macar nu avea să mă supăr.

B – Da, da.

A – Ce vorbeşti tu?

B– A., principalu....ap la început au fost, dar pe urmă...Mai pe scurt, la 1 septembrie o chemăm pe coridor într-un colţ.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: