Agenția de turism Thomas Cook, în faliment. O sută cincizeci de mii de turiști urmează să se reîntoarcă acasă în două săptămâni

Autoritățile britanice au anunțat lichidarea operatorului turistic Thomas Cook. Acestea vor trebui să returneze în mod independent 150 de mii de turiști care se regăsesc în străinătate, scrie RBC.

Foto: https://www.rbc.ru

Una dintre cele mai mari agenții de turism din lume, Thomas Cook, a încetat operațiunile, potrivit The Guardian. Compania a introdus management extern.

În același timp, aproximativ 150 de mii de clienți Thomas Cook, ale căror conturi nu mai sunt plătite, au rămas în afara Regatului Unit. Cu toate acestea, au asigurare, care le va permite să ajungă acasă, dacă este necesar.

Potrivit Reuters, Oficiul Aviației Civile din Marea Britanie planifică să întoarcă acasă toate persoanele afectate de încetarea activității agenției de turism în următoarele două săptămâni. La Londra, ei au spus deja că aceasta ar putea fi cea mai mare operațiune de evacuare a civililor din istoria țării.

Șeful agenției Thomas Cook, Peter Fanhauser, comentând situația, a spus că nu poate decât să-și ceară scuze.

În ultimul an, agenția Thomas Cook, deținătoarea hoteluri, avioane și nave de croazieră din întreaga lume, a avut probleme financiare. O înțelegere cu Fosun-ul chinez ar fi putut salva agenția de turism, cu toate acestea, nu a fost posibil să se pună de acord asupra unei înțelegeri în valoare de 900 de milioane de lire sterline, întrucât în ultimul moment, creditorii au cerut ca noii proprietari să majoreze suma la 200 de milioane de lire sterline.

Duminică, conducerea agenției de turism Thomas Cook a încercat să ajungă la un compromis, însă, după eșecul negocierilor, a preferat să anunțe lichidarea, relatează BBC, citat de RBC.

Thomas Cook nu a reușit să obțină ajutor nici din partea statului. Refuzul de a salva agenția de turism a fost anunțat de către ministrul britanic de externe, Dominic Raab.

Posibile motive pentru colapsul financiar a agenției Thomas Cook ar fi creșterea concurenței pe piața turismului, din cauza apariției micilor operatori online și a companiilor aeriene low-cost, relatează BBC.


Pub